24755
netweters
|
152388
antwoorden
|
20698
vragen
|
Hallo,
sinds ongeveer een uurtje krijg ik m'n tv-box niet meer aan de praat. Ik krijg deze beelden te zien wat zou willen zeggen dat ik de aan -uitknop moet aan -uitzetten, maar dat doet niets. Ook krijg ik op tv melding dat er geen signaal is.
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Symbool tv box
Opgelost! Ga naar oplossing.
De batterijen werken normaal nog, tot dat uurtje ervoor heb ik er nog mee tv gekeken.
Ik krijg de naam TelenetTVBox HDM1 (denk ik) niet meer terugvinden.
Druk eens met het knopje rechtsonder of je de tv nog kan verzetten van HDMI poort, kan zijn dat deze versprongen is van HDMI poort.
of de kabel is onderbroken ergens ofwel thuis ofwel in de buurt,
zie je nog iets op je tv als je de zenders verzet ???
Bedoel je dat lampje op de tv box dat je kan indrukken? Dan gebeurt er niets.
Op scherm krijg ik, bij Thuisdashboard, HDMI1, HDMI2, maar TELENET TV BOX staat er niet meer tussen. En van Telenet hoor ik niets meer.
Ik raak zelfs niet meer aan m'n zenders.
Misschien kan dit je helpen?
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wat-betekenen-de-lampjes-op-mijn-decoder/
(kies Telenet TV-box)
Ondertussen via Whatsapp contact gehad met Telenet, vanalles uitgeprobeerd, van HDMI kabel eruit, stroomkabel eruit tot alle stroom even afzetten. Niets hielp.
Telenet raadde me toch aan om technicus te laten komen. Die komt morgen langs
Vader is ook eens komen kijken en het viel hem op dat het lampje van de box ook gewoon uitgaat, wat volgens hem niet normaal is.
De twee rode pijltjes op de voorkant van je Telenet TV-box betekent dat je geen verbinding hebt met de Telenet-modem.
Je moet dus controleren of beide verbindingen op de Telenet TV-box correct zijn aangesloten:
Lees de handleiding van Telenet om te weten hoe je een Telenet TV-box correct moet aansluiten: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaar...
Toch een technieker laten komen> blijkbaar was er een update (of stond die klaar, dat kon hij niet zeggen).
Moest dan naar Canvas gaan (de zender) en dan m'n wifipasswoord ingeven en dan werd het gereset of zoiets.
Blijkbaar heeft de 1e generatie TV-boxen hier wel vaker last van.
Oei niet leuk te horen had je het toestel uitgetrokken en terug gestoken was dit niet gebeurt
Nu weet je het voor de volgende keer en spijtig voor het geld
@Lizzy1 schreef:Toch een technieker laten komen> blijkbaar was er een update (of stond die klaar, dat kon hij niet zeggen).
Moest dan naar Canvas gaan (de zender) en dan m'n wifipasswoord ingeven en dan werd het gereset of zoiets.Blijkbaar heeft de 1e generatie TV-boxen hier wel vaker last van.
Hier al 5 jaar een TV-box V1. Nog nooit zo een probleem mee gehad.
Als er al eens een probleem was, altijd kunnen oplossen door de TV-box af te zetten met de schakelaar achteraan.
Je moet natuurlijk wel 1 minuut wachten voor je hem weer aanzet natuurlijk!
Heb niets moeten betalen,wss omdat het een update was.
De technieker houd zich niet bezig met facturen na 2 maand +- zal de de 85 euro bij je factuur worden gezet
De update moet je zelf voor zorgen het toestel uit de stroom halen en terug stekken en het is in orde
Nu weet je het voor volgende keer
@luc55 schreef:
De technieker houd zich niet bezig met facturen na 2 maand +- zal de de 85 euro bij je factuur worden gezet
De update moet je zelf voor zorgen het toestel uit de stroom halen en terug stekken en het is in orde
Nu weet je het voor volgende keer
Waar haal je deze info vandaan, @luc55? Een interventie is enkel betalend wanneer het probleem bij eigen bekabeling lag, of buiten Telenet. Onze technici vermelden het ook altijd wanneer dit het geval is, en laten in zo'n gevallen een pakbon ondertekenen met de uitgevoerde werken. Als de technicus aangaf dat dit gratis was, zal dit dus niet aangerekend worden.
Dat is nieuwe info de technici zegt dat het gratis is dan blijft het gratis ook al ligt het aan de tv box
Die de klant niet ge update heeft ook al zeggen ze aan de telefoon trek de stekker uit dat is eerste dat ze zeggen aan de telefoon
Nu zal het ja en neen spel worden hij zegde gratis
De technici kan in zijn laptop iets anders van reden opgeven dat kan ook
We zullen later wel horen natuurlijk dit zet de weg open het was gratis