Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

Sinds woensdag 22/06 (gisteren) krijgt de tv-gids van de TV-box en TV-app een update. De informatie die je als klant in de tv-gids ziet staat, komt vanaf dan gefaseerd van een andere leverancier. Op woensdag 13/07 zal deze aanpassing volledig zijn. Tussen deze twee datums, zal je als klant dus tv-gids informatie zien van zowel de oude leverancier als de nieuwe.

Uiteraard probeert Telenet de hinder voor klanten tot een minimum te beperken, maar het kan altijd voorvallen dat er bepaalde opnames hierdoor onderbroken worden. Geen zorgen, als klant kan je de (serie)opnames altijd makkelijk opnieuw inplannen.

Belangrijke timings

Suzy_0-1655965760320.png

22/06

  • terugkijk-TV data van oude leverancier
  • tv-gids data 13 dagen vooruit van oude leverancier
  • tv-gids data 14e dag (06/07) van nieuwe leverancier en dit zal elke dag uitbreiden met een dag

06/07

  • terugkijk-TV informatie van oude leverancier
  • tv-gids live + 14 dagen vooruit van nieuwe leverancier
  • eerste dag waarop je als klant kan opmerken dat er uitgevoerde opnames mogelijks “anders” verlopen

13/07

  • alle data in TV-gids is van de nieuwe leverancier (terugkijk-tv + live tv + 14 dagen vooruit)
  • opnames gemaakt voor 6/07 blijven data van de oude leverancier behouden

Wat zijn de verbeteringen?

Titels

De standaard ‘getypte’ titel op de detailpagina van een programma maakt plaats voor een afbeelding met de titel erin verwerkt, net zoals op de detailpagina’s in de TV-theek.

Suzy_1-1655965837248.png

Showcard afbeeldingen

De horizontale afbeeldingen in je home-menu of in je opname-overzicht zullen vanaf nu de programma titel bevatten. In het begin zal dit nog niet voor alle programma’s zo zijn, maar deze weergave zal meer en meer worden gebruikt in de toekomst.

Suzy_14-1655966506816.png

Taal van de tv-gids

Momenteel voorzien we de TV-gids informatie (titel en intro) in het Nederlands of Frans, afhankelijk van de taalinstelling van je TV-box. Dit was een gemiste opportuniteit voor klanten die de taal van de zender wel spraken, maar geen Nederlands of Frans en dus alsnog niet begrepen wat er werd uitgezonden.

De nieuwe setup is simpel, de titel en inhoud zal in de taal van het doelpubliek van de zender worden getoond. Hieronder enkele voorbeelden.

Suzy_2-1655965928998.png Suzy_4-1655965976490.png

Suzy_5-1655965984561.png Suzy_3-1655965940229.png

Waar merk je als klant de komende periode mogelijks (tijdelijk) impact?

Kwaliteit van de TV-gids informatie

De nieuwe leverancier is een internationale speler met een grote klantenbasis. Dit zorgt er dan ook voor dat vele zenders in de Telenet tv-gids erop vooruit zullen gaan qua informatie en de kwaliteit ervan. Zeker de internationale zenders, denk aan BBC, NPO, National Geographic, Discovery Channels, … Hetzelfde geldt voor heel wat content op onze lokale zenders, omdat deze content gekocht is van internationale aanbieders.

Wanneer het over Vlaamse content gaat, stellen we al vast dat er een goede basis is. Al is de nieuwe leverancier nog volop bezig om de kwaliteit van onze Vlaamse zenders bij te schaven. De grootste impact kan je dus mogelijks merken op zenders als Dobbit TV, Ment TV, Plattelands TV, …

Daarnaast hebben we bij Telenet gemerkt dat er voor de DPG-zenders mogelijks kwaliteitsverlies in de tv-gids merkbaar zal zijn. Sowieso stelt Telenet alle metadata beschikbaar die DPG aanlevert. Maar stelden we recent vast dat de hoeveelheid metadata die wordt doorgegeven minder is. Hier kan je dus als klant mogelijks impact van zien. Bijvoorbeeld titels van afleveringen van De Kotmadam die ontbreken.

Suzy_6-1655966043815.png

Serieopnames

Telenet heeft er samen met de nieuwe leverancier alles aan gedaan om de impact op opnames en serieopnames zo beperkt mogelijk te houden, al kan je nooit garanderen dat het volledig zonder impact zal zijn. Zoals eerder aangehaald kan je als klant elke serieopname makkelijk annuleren en opnieuw instellen, handig voor wanneer je plots merkt dat je opnames mist of er te veel seizoenen worden opgenomen.

Opgesplitste programma’s

Momenteel zijn er een handvol programma’s (Blokken, Familie, Thuis, …) waarbij we historisch beslist hebben om deze op te splitsen in verschillende versies. Typisch programma’s waarbij er ‘s avonds een nieuwe aflevering wordt uitgezonden en een herhaling in de namiddag. Of programma’s waarbij een nieuwe aflevering ’s avonds wordt aangeboden en een oude aflevering in de namiddag.

In het verleden was dit de beste oplossing, net omdat je toen als klant niet zelf in detail kon instellen of beslissen welke seizoenen of afleveringen je wel/niet wilde opnemen. Dit kan je vandaag op de TV-box wel en dit via de geavanceerde instellingen van je serieopname.

Merk je de komende weken op dat je ook oude seizoenen van je favoriete programma aan het opnemen bent? Of ook de herhalingsuitzending plots tussen je opnames staat? Aarzel dan niet om je serieopname te annuleren en opnieuw in te plannen met de juiste instellingen naar jouw eigen wens!

Suzy_7-1655966098161.png Suzy_8-1655966113750.png

Suzy_9-1655966127600.png Suzy_10-1655966138859.png

Specials

In het programmaoverzicht zal je gedurende de overgangsperiode een tabblad ‘Specials’ zien staan. Eens de migratie naar de nieuwe leverancier volledig is, zal het tabblad ‘Specials’ verdwijnen en zal je terug zoals voorheen een duidelijk overzicht te zien krijgen.

Let op: heb je nog opnames van voor 6/07 in je opnamelijst staan? Dan kan het zijn dat bij jou deze ‘Specials’ tab langer zichtbaar zal zijn dan 13/07. Pas wanneer je de oude opname wist, zal de data van de oude leverancier ook volledig weg zijn.

Suzy_11-1655966195070.png

Programma-informatie in radio portaal

De kans is groot dat je de komende tijd in het radioportaal van de TV-box geen programma-informatie meer zal terugvinden. We kunnen bevestigen dat dit inderdaad een tijdelijk gegeven is en dit sowieso in de toekomst terug zal worden toegevoegd. Wanneer dit zal zijn, is voorlopig nog niet gekend. Uiteraard blijven we jullie op de hoogte houden over de TV-box updates via onze community.

Suzy_12-1655966238409.png Suzy_13-1655966245878.png

Wat kan je nog opmerken?

  • Programma’s die voorheen via terugkijk-tv beschikbaar waren en nu plots niet meer (of omgekeerd)
  • Afbeeldingen/cast informatie die niet up to date is

 

De hele verandering wordt nauwlettend door Telenet gemonitord en opgevolgd. Waar nodig zullen ze in samenwerking met de nieuwe leverancier de tv-gids informatie bijsturen/aanpassen/verbeteren.

Tip! Je mag uiteraard altijd feedback bezorgen via De Netweters. Maar weet dat je als klant bij problemen je serieopname best annuleert en opnieuw inplant. Zo vermijd je dat je gedurende lange tijd opnames van je favoriete programma mist of er te veel opnames worden uitgevoerd (bv. oude seizoenen of herhalingen).


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

15 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

Voor TV Flow veranderd er dan niks? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

Is te hopen dat het geen problemen geeft zoals in Nederland waar ze vragen voor de oude leverancier terug te krijgen waar er meer info werd meegegeven.

we zullen afwachten en testen wat het geeft.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
annie2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
My smart Valentine Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

wanneer komt er nu eindelijk de zendergids op de tv boxen,is veel beter en vlugger dan die tv gids.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

@Suzy Ik zie al direct een probleem, een serie is helemaal opgenomen S1 en nu zie ik dat die in juli weer dezelfde serie gaat opnieuw opnemen, denk dat dit met de aanpassingen te maken heeft want een serie die je al hebt staan kan die normaal niet heropnemen he 😉

is in de app voor meer info


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

@Master-Magic dit zijn inderdaad situaties die kunnen voorvallen, omdat de matching van dit seizoen bij de nieuwe leverancier mogelijks anders wordt gedaan, dan bij de vorige leverancier. De oplossing hiervoor is dat je dus de serieopname van dit programma opnieuw instelt, je kan aanduiden bij de geavanceerde instellingen welke afleveringen opgenomen moeten worden. 

Over welke serie gaat het bij je? En heb je de opgenomen afleveringen van S1 ook nog in je opnames staan of heb je deze wel al bekeken? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app


@annie2  schreef:

wanneer komt er nu eindelijk de zendergids op de tv boxen,is veel beter en vlugger dan die tv gids.


@annie2 Wat bedoel je precies met een "zendergids"? Kan je hier wat meer info over geven of een voorbeeld? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app


@m-jan20  schreef:

Voor TV Flow veranderd er dan niks? 


De aanpassing zal op termijn voor alle tv-platformen zijn, maar daar zijn er nog geen timings voor gekend. Dus nu verandert het inderdaad alleen voor de TV-box, TV-app en telenettv.be. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

@Suzy  Even screenfotos mee posten:

Geplande opnames

F5E17A01-DEEC-4AF0-8FAC-E2D0D8AB1365.jpeg

opgenomen opnames:

055348EF-60DE-4FDF-8410-8BD3087A9161.jpeg

De opnames staan dus nog in de opgenomen opnames allemaal, niet bekeken.

heb ze dus vanaf nr 1 tot 20 in opgenomen en bij gepland wil die enkele nog opnemen dat er al instaat.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
annie2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
My smart Valentine Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

20220625_180418.jpg

0 Likes
Slaets
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

Euhm, ik heb vanaf vandaag gewoon geen tv-gids meer. Krijg enkel de kanalen en voor de rest is alles blanco. + kan niet eens van kanaal veranderen. Het blijft dan gewoonweg op dezelfde post, ofwel wilt hij herspringen maar duurt het pakweg een 2-5 minuten, ofwel herspringt hij en heb ik geen beeld noch klank.. Tevens hetzelfde bij het afzetten, dat duurt dan ook een 2tal minuten eer het lampje blauw wordt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

@SlaetsTV box al eens uit stopcontact getrokken en dan terug ingestoken na een minuut zodat die herstart en alles eens leeg maakt van cache enz ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Slaets
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

Allemaal al geprobeerd. Modem ook al eens herstart en dergelijks... Compleet uit het niets, gisteren niets ad hand & vandaag niets dan miserie.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

@annie2 dit is een typische weergave vanop de digibox/digicorder. Ik heb nog niets vernomen dat deze weergave ook op de TV-box zal komen in de toekomst. Maar als dit het geval is, zullen we dit zeker delen in een software update topic. We plaatsen deze steeds op De Netweters bij een nieuwe update.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

@Master-Magic yes, jij zou de serieopname dus moeten herplannen en dan bij de 'geavanceerde instellingen' kan je bepalen welke seizoenen. Maar klopt, door de verandering zal hij niet door hebben dat je nog opnames hiervan in je opnamelijst hebt staan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes