Beantwoorden
LievenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

Is er iemand die me de technische reden kan uitleggen waarom de nieuwe TV-box vereist is wanneer je gebruik wilt maken van de TV-apps (op de Apple TV bvb)?

 

Ik heb interesse om mijn TV-met-een-kaartje te vervangen door een Apple TV, maar ik zie geen enkele toegevoegde waarde (in mijn situatie) voor een proprietary Telenet TV-box te installeren.

0 Likes
13 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

@LievenV 

De app en website zijn een uitbreiding van het tv-box systeem. Zonder systeem geen uitbreiding.

Je hebt de tv-box ook niet nodig als je via app of site kijkt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LievenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

Hallo @louishufk ,

 

Bedankt voor je antwoord, maar ergens wel een contradictie en geeft me geen technische uitleg hoe het systeem in elkaar zit, enkel hoe het commercieel is opgezet.

 

- Als je de tv-box kunt uitzetten (= uit de stekker trekken?) om naar de app te kijken, vanwaar de (commerciele) nood om alsnog een tv-box te bezitten?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

@LievenV 

Het zit hem waarschijnlijk in het woord "commerciële".

Aan de andere kant moet je ook wel zeggen dat de tv-box wel vlotter werkt als via de andere kanalen. Je hebt dan ook geen internetverbruik. En als je dan toch moet betalen mag het ook wel goed gaan.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

Telenet verkoopt dit als een oplossing waarmee je waar je ook bent, overal (binnen de EU) en vanop elk device naar TV kan kijken.

Vandaar ook de opnames in de cloud: zowel de TV box als de Telenet TV app en website spreken dezelfde cloud aan (ook voor Terugkijk TV)

De persoonlijke profielen (met oa favoriete zenders) zijn zowel op de TV box, als in de app als op Telenettv.be beschikbaar.

 

Ik vind dit persoonlijk goed doordacht. Het werkt ook goed. En idd als je de TV box niet wil gebruiken, sluit je hem gewoon niet aan. (voor de eerste box betaal je niets extra, dus het kost je enkel wat plaats op een schap 😉 )

 

Wil je dit echt niet en heb je ook Telenet mobiel, dan is Yugo misschien het bekijken waard.

Mij persoonlijk spreekt het niet aan (ik vind de TV box super), het is ook niet geschikt voor een gezin van 4.
Vrij duur ook. Play is wel inbegrepen, maar niet iedereen heeft dit nodig.

 

Is er trouwens een native Telenet TV app voor Apple TV?  Ik had enkel weet van een Yugo app voor Apple TV.  Of wil je streamen?  Weet dat de beeldkwaliteit met de TV box toch een stuk beter is dan wanneer je via Airplay streamt vanuit de Telenet TV app voor IOS (of de Android/Chromecast varianten).

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

Als je geen digitale decoder in huis wilt halen, is misschien Yugo een oplossing, zoals hierboven al werd gezegd. Dat is enkel tv kijken via een app.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?


@Steven-E  schreef:

...voor de eerste box betaal je niets extra, dus het kost je enkel wat plaats op een schap 😉 )

...


Die huur is enkel inbegrepen bij de Wigo formules. Als @LievenV  enkel kijkt met tv met een kaartje, zal hij wel de maandelijkse huur moeten betalen voor de Tv-box.

Enkel voor het gebruik van de Telenet TV app is de Tv-box verplicht.

Je kan wel de velotv app van Telenet gebruiken. Deze app stemt niet overeen met de Tv-box, wel met de Digicorder en Digibox en tv met een kaartje. De mogelijkheden die je hebt zijn wel toestel en abonnement afhankelijk.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?


@janne_man  schreef:
Die huur is enkel inbegrepen bij de Wigo formules. Als @LievenV  enkel kijkt met tv met een kaartje, zal hij wel de maandelijkse huur moeten betalen voor de Tv-box.

@janne_man dat klopt niet.

Zelfs bij de goedkope formule “basic internet + tv” is de decoder inbegrepen: https://www2.telenet.be/nl/producten/internet-en-tv/abonnementen/bestel-basic-internet-en-telenet-tv...

 

Het zal dan deze formule worden (of een wigo) + de extra kost voor tv met een kaartje, als hij dit wil behouden (maar dat is niet de bedoeling want @LievenV spreekt over “vervangen”).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LievenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

Voor alle duidelijkheid: ik bevestig dat ik geen huurkost betaal (+/- € 8 / maand), dit heb ik bewust gekozen toen ik TV-met-een-kaartje kocht (de aankoopprijs is rap terugverdiend).  Telenet adverteert altijd actief de decoder optie (met extra huurkost dus) & geeft de optie niet duidelijk mee dat de huurkost wegvalt als je kiest voor TV-met-een-kaartje.

 

Dat gezegd zijnde vermoed ik dat het hier een pure commerciele beslissing betreft.  Neem nu dat ik via Apple TV (& dus met de iOS compatibele app) TV wil kijken, streamt hij dan echt vanaf de verplichte TV-box (waar dus een extra huur voor gevraagd wordt) of gaat dit puur over internet/netwerk rechtstreeks naar Apple TV?  Indien het laatste, dan zie ik alsnog niet de reden waarom Telenet me zou verplichten om een TV-box in huis te halen (behalve om commerciele redenen dus 🙂 )

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

@LievenV 

Hij streamt niet vanaf de tv-box.

Je kan dus alles bekijken wat niet door Telenet (of anderen) gecodeerd is.

Voor de door Telenet gecodeerd doorgestuurde signalen heb je de rechten nodig die je krijgt door de Telenet abo's.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LievenV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

Bedankt voor de bevestiging

 

Een telenet abo met TV-inclusief heb ik (ik betaal er genoeg voor) 🙂 Enkel geen extra huur voor digibox/digicoder/tv-box.  

 

Ik zal er dus maar vanuit gaan dat het een commerciele beslissing betreft; als je dus enkel via Apple TV wilt kijken, moet  je enkel in principe de TV-box bestellen, nooit uit de doos halen & elke maand huur voor betalen om de Apple TV te laten werken.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?


@LievenV  schreef:

Ik zal er dus maar vanuit gaan dat het een commerciele beslissing betreft; als je dus enkel via Apple TV wilt kijken, moet  je enkel in principe de TV-box bestellen, nooit uit de doos halen & elke maand huur voor betalen om de Apple TV te laten werken.


Je bestelt niet de TV box maar de oplossing "Telenet TV".

Als je voor de TV box gaat bestaat dit uit uit:

1) live digitale TV

2) opnames in de cloud (beschikbaar via alle devices: tv box, Telenet TV app, Telenettv.be website)

3) optioneel uitgesteld kijken (bij de standaard Wigo's 36u inbegrepen, zoniet via de optie Play tot een week)

4) interactiviteit

 

Met TV met een kaartje heb je enkel het eerste puntje.

Telenet TV geeft je de andere 3 ook, dus je krijgt een pak meer dan enkel de box.

Waarop je de content vervolgens afspeelt kies je zelf.  Besluit je om de box niet te gebruiken, dan kan je nog wel genieten van al de rest van de oplossing.

 

Misschien zie je het zo niet, maar zo is het wel 😉

Als punt 2, 3 en 4 voor jou niet van belang zijn, kan je misschien beter bij het kaartje blijven.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?


@Steven-E  schreef:

@janne_man  schreef:
Die huur is enkel inbegrepen bij de Wigo formules. Als @LievenV  enkel kijkt met tv met een kaartje, zal hij wel de maandelijkse huur moeten betalen voor de Tv-box.

@janne_man dat klopt niet.

Zelfs bij de goedkope formule “basic internet + tv” is de decoder inbegrepen: https://www2.telenet.be/nl/producten/internet-en-tv/abonnementen/bestel-basic-internet-en-telenet-tv...

 

Het zal dan deze formule worden (of een wigo) + de extra kost voor tv met een kaartje, als hij dit wil behouden (maar dat is niet de bedoeling want @LievenV spreekt over “vervangen”).


Kijk hier eens. Je moet niet enkel de commeriële pagina's bekijken. De goedkoopste formule is een nep formule. Wat bedoel ik met nepformule: een formule die je geen enkel voordeel oplevert ten opzichte van het aanschaffen van alle elementen waaruit dit formule bestaat. De packs (zoals alle Wigo's) geven je een korting. De korting bij Digitale tv in combinatie met basic internet bedraagt exact 0,00000 percent.

Geen enkele klant is verplicht om de tv-box te nemen. Akkoord dat Telenet dat het liefts heeft en zo promoot. Zelfs als nieuwe klant kan je een Wigo noemen met een Digicorder.

Ik herhaal enkel in de verschillende Wigo's is de huurprijs van de eerste decoder inbegrepen en niet aftrekbaar van het bedrag (met uizondering van vroegere omgezette formules).

Mag ik u ook opmerken dat er geen enkele extra kost is om tv met een kaartje te behouden. Telenet verstuurt met de kabel een dvb-c signaal. Dat signaal is met enkele uitzonderingen gecodeerd. Om dat te decoderen gebruik je ofwel een settop box (Digicorder, Digibox, Tv-Box) of een CI+.

Een CI+ kan je dus zonder iets anders dan je tv gebruiken, of in combinatie met een Digicorder, Digibox of TV-Box. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Technische reden vereiste TV-box voor gebruik TV-apps?

om even op @LievenV zijn reactie te komen van de telenet tv app die op de Apple TV zou werken, 

er is enkel de Yugo app die op de Apple TV beschikbaar is, 

heb een Apple TV box staan en daarop vind ik onder telenet enkel de Yugo app en die is enkel te gebruiken als je een Yugo abonnement zou nemen....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes