Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Telenet IPTV bekijken zonder TV-box?

Als men even Googelt komt men snel, veelal illegale, IPTV providers tegen. Een tijdje terug nam ik een kort proefabonnementje om te kijken wat men daarmee kon.

Op een Android tv met Tivimate een zeer gebruiksvriendelijke UI, mooi beeld en veel kanalen. Ik heb zelfs twee televisies in huis waar het native op draait zonder een app.

Begin deze week kwam ik bij een klant om z’n defect tv toestel na te kijken. Toen die weer werkte, duwde de persoon in kwestie mij een “digibox” in mijn handen. Sluit dit eens aan nu je hier toch bent luidde het. Laatste nieuw model van Telenet. Leek meer een uit de kluiten gewassen dobbelsteen ipv een digibox. Enfin, nog nooit gezien en het toestel heeft enkel LAN ingang en geen coax meer. Men ontvangt dus via IPTV. Beeldkwaliteit was erg netjes moet ik zeggen.

Stel nu ik wil die Telenet IPTV legaal bekijken zonder die digibox, maar bvb via een M3U regel zoals de illegaaltjes dat doen. Kan dat op een of andere manier?

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Telenet IPTV

0 Likes
14 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

De enige manier om dat legaal te bekijken is via de TV-box IP (De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01)

Daarnaast kan je de meeste zenders vinden in de TV-app.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@raverke95  Als je die url al vind ben je er niet veel mee omdat die gecodeerd is met een key dat je enkel hebt als je de iptv box gebruikt, die zit daar in maar zal je niet vinden, dus de enige manier is de iptv box van Telenet te huren.

of via Telenettv app gebruiken zoals @WG94 zegt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Het systeem is simpel elk tv ip box van telenet of base werkt zelfde

Elk bakje heeft een nr  die heeft telenet in de computer zitten vanaf geen betaling blokkeren ze de nr van bakje

De link dat ze naar de bakjes sturen verandert regelmatig dat kan elke 5 min of langer duren

Dus heeft geen zin om de link te zoeken wand ze werken  niet lang

Dus gewoon gaan huren meer kan je niet doen

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter

ok, helaas dan zal het niet lukken... de laatste poging om legaal wat te bereiken dan 😢

even een kanttekening: als men vandaag de mogelijkheid wenst te hebben om, zoals vroeger met de videorecorder, of dvd-recorder, iets te bewaren op een fysieke drager, moet men echt de illegaliteit gaan opzoeken hè. Verschrikkelijk is het gewoon.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Het opnemen heeft te maken met de rechten  daar kunnen de zenders niet veel aan doen

Dat het nu legaal of illegaliteit blijft het zelfde

0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

ik weet het niet.maar als je een ouderwetse digicorder hebt,kan je misschien nog opnemen op een dvd-recorder.ik weet het niet,je zou het eens moeten testen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

De meest tv's met ci+ die timeshift ondersteunen, kunnen ook opnemen. Daar is niets illegaals aan.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Met een ouderwetse Digicorder (zo ouderwets zijn ze niet, want nog altijd nieuwe beschikbaar), kan je via de scart signalen op een extern toestel opnemen in SD kwaliteit.

0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

dat wist ik zelfs nog niet.maar ik neem gewoon op mijn digicorder op.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

Dat komt omdat de + niet aan staat je ziet af en toe dat je bepaalde zaken in tijd worden geblokkeerd

dan zijn ze zwart op je harde schijf

Er zijn andere manieren daar gaan we niet over hebben is aan bod gekomen maar mag niet is hier duidelijk gezegd

0 Likes
janne_man
Professional Superweter

Dat heeft met de + niets te maken, wel met wat Telenet al dan niet toelaat. Hierbij moet Telenet rekening houden met alle digitale tv klanten.  De scart uitgang is er om de tv toestellen van toen op aan te sluiten. Een opgenomen programma kon en kan je altijd bekijken. Allicht zijn er nog klanten met een Digibox (en ook met een Digicorder) bij wie de videorecorder het nog niet begeven heeft en die nog nog regelmatig opnemen.  Dat zijn niet de klanten die weggevallen zijn. Deze klanten hebben ook geen problemen gehad met de chaotische update bij Telenet. 

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@raverke95  schreef:

ok, helaas dan zal het niet lukken... de laatste poging om legaal wat te bereiken dan 😢

even een kanttekening: als men vandaag de mogelijkheid wenst te hebben om, zoals vroeger met de videorecorder, of dvd-recorder, iets te bewaren op een fysieke drager, moet men echt de illegaliteit gaan opzoeken hè. Verschrikkelijk is het gewoon.

Misschien moet je eens precies vertellen wat je wilt bereiken.

Maar ik heb het vermoeden dat we deze discussie hier al enkele keer gehad hebben

Re: Mediaplayer met 4:3 uit en zoomfunctie, bestaat zoi - Pagina 2 - De Netweters

Opgelost: Re: Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen? - De Netweters

Je wilt dus opnames maken op een fysieke drager ...

Dat kan toch (perfect legaal) met de nodige apparatuur die DVB-C en CI+ ondersteunen ??

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter

@flip1953 Ik ga nog eens opnieuw vermelden wat ik volgens mij toen ook al eens vermeldde: ik krijg die vraag nog steeds bij klanten van de zaak waar ik werk en waar ik een tv of randapparaten moet gaan leveren/herstellen.

Zelf thuis trek ik inmiddels mijn plan met mijn Enigma2 receiver.

Mocht je nu van Telenet aan een M3U lijn kunnen geraken, kan een klant op zijn smarttv TiviMate installeren en je kan opnemen en bewaren zoveel je wenst.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wij kijken hier thuis via TV Flow, alles (alleen) via de TV app dus, zonder box. Weet niet echt of dit voldoet aan jouw ITV definitie, maar hier werkt dat eigenlijk perfect. 

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
0 Likes