Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV-Box: stand van zaken

Na mijn Telenet TV-app: stand van zaken post, nu een TV-Box versie Smiley Knipoog 

Hier dus een overzichtje van dingen die ik zelf ervaar en hier vaak gelezen heb; 

  • Profielen voor gezinnen nog niet toegevoegd 
  • 4K kan nog niet geselecteerd worden bij beeldinstellingen op 4K Samsung TV's 
  • Netlfix & YouTube werken soms nog niet optimaal 
    • Netflix start niet op/blijft laden 
    • YouTube geluid/beeld lopen niet meer synchroon bij 4K videos
  • TV-Theek & Terugkijk-TV kwaliteit is soms ronduit slecht 
  • Opnames moeten bufferen 
  • Foutmeldingen bij afspelen Terugkijk-TV of TV-Theek 
  • Zeer beperkte keuze apps (Amazon Prime Video, Twitch, ...) (alleen Netlfix & YouTube) 

Zelf ondervind ik amper nog problemen, maar bij andere gebruikers (@Master-Magic) zijn er nog veel problemen. Zelf vind ik het 4K nog niet kunnen selecteren het grootste "probleem". Indien je zelf nog problemen ondervind; zet ze gerust hieronder. Altijd handig voor ingenieurs een handig overzichtje te hebben Smiley Erg vrolijk


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
52 reacties
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Telenet TV-Box: stand van zaken

IMG_20190125_235727844_BURST001.jpg

 

Hier zie je het bvb heel goed het glinsterend wit in het beeld en dit is vaak ook bij ogen of andere zaken die wat blinken, blinken of waterachtige zaken krijgen dan dit wit beeld.

Follow the White Rabbit
0 Likes
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Gisteren , 26/1/2019 , email ontvangen van Jeroen Bronselaer (Marketingsdirecteur telenet) , dat "de laatste faze" van de TV-Box testing eraan komt.....  Geen effectieve einddatum staat vermeld, wel dat vanaf 28 januari 2019   het speciale telefoonnr voor de TV-Box probleem melding niet meer aktief zal zijn, en je dus via het gewone telefoonnr moet melden (015/66.66.66 ).

Zouden de meeste openstaande problemen met TV-Box en TV-APP ( ook voor windows?) dan weldra echt opgelost zijn ???  

 

gr,

Dirk

 

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Heb het net nog eens allemaal doorgegeven aan Telenet, ze gingen het samenvoegen met ander lopend dossier (recent, ook vroegtijdig eindigen van content uit tvtheek met error). Dus tot 3 dagen geleden alles top, nu gekende issues terug van weggeweest 😐

Follow the White Rabbit
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet TV-Box: stand van zaken

@Umbra666 @m-jan20 erg vind ik dat, en ik blijf zeggen omdat ik play more netflix enz niet heb, dat daar de oorzaak moet gezocht worden, ik heb weinig of geen last uitgezonderd ondertiteling npo en bbc entertaiment.

Jos

0 Likes
Tinne2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Langs mijn kant ook nog eventjes een update; Netflix opstarten lukt nog niet altijd. (we gebruiken Netflix enkel via de TV box, dus het is niet dat die nog op een laptop of tablet ergens openstaat) We sluiten Netflix ook telkens op de correcte manier af, dus daar ligt het ook niet aan.

 

Als we films kijken op aanvraag (zijn nu bezig met Game Of Thrones), blijft het beeld nog erg vaak hangen. telkens maar 1 of 2 seconden en dan springt het weer vooruit, maar stoort toch).

 

Gister avond kregen we bij het Live TV kijken ineens allemaal blokjes en het geluid was helemaal vervormd. Weet niet of dit een "gewone" storing was, of het specifiek aan de TV box lag. We gingen toch bijna slapen, dus ben ook niet verder gaan zoeken. 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV-Box: stand van zaken

Wow als ik dit allemaal lees... hier werkt de box prima!

Vreemd dat iedereen specifieke problemen heeft met zijn/haar box, je zou toch denken dat dit allemaal dezelfde hardware is met zelfde software? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken

@m-jan20 Ik zou dat eerder ook verwachten maar de realiteit is anders. 

Toch nog enkele opmerkingen: 

Opstartproblemen met de Netflix app. ( zowel op zender 600 als de app zelf). 

Ook een zeer storende bug is de volgende: als je een programma dat opgenomen werd iets voor het einde stopt ( ongeveer een 10tal minuten voor het einde) en je wil achterna verder kijken kan je enkel en alleen maar terug van in het begin kijken. De verder kijken optie is dan niet beschikbaar. 

Dit heb ik al meermaals voorgehad met verschillende programma's op verschillende zenders. 

Beeld en geluidskwaliteit van de tv box is wel in orde. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV-Box: stand van zaken

hier iets merkwaardig, als ik onder de 43% ga op de box van opnames in de cloud dan word die sneller bij bedienen, bedoel dan, dat de menu's sneller in beeld komen enzo en de opnames sneller laden en de box in het algemeen ook sneller werkt, 

en ik dan minder problemen heb tot niks van problemen.

net of er een cache in de box zit die vanaf een bepaald moment aan opnames de box vertraagd en de problemen beginnen.

heb dit al meerdere keren in de test periode opgemerkt en begin daar nu meer en meer een lijn in te zien dat dit daarmee te maken heeft.

de oplossing is dan dingen bekijken en wissen zodat dit verlaagd, maar dit is ook niet echt een optie want wie eens een week in verlof is of op vakantie kan niet zomaar alles bekijken en wissen en op je vakantie bestemming als het mooi weer is heb je niet echt zin om naar dat kleine scherm te zitten loeren maar genieten van de omgeving en het mooie weer enz.

ervaren nog mensen dit dat de box trager reageert vanaf een bepaalde percentage opnames op de box enzo??????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Telenet TV-Box: stand van zaken

@Master-Magic ik kan met ja en nee antwoorden, ik zit heel dikwijls over de 70 % en heb geen problemen uitgezonderd de ondertitelingen, maar dat is een andere topic.

ik moet nogmaals herhalen ik heb geen play more netflix enz, dus ik belast veel minder, dan wanneer ge playmore netflix gebruikt, ge kunt dus wel eens gelijk hebben dat ze in die richting moeten zoeken.

Jos

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Telenet TV-Box: stand van zaken

En Netflix beeldkwaliteit is zeer slecht.. SD .. audio is gewoon PCM ..;

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Gisteren heb ik de vervelende bugs doorgegeven aan de klantendienst die vermeld staan in 1 van mijn bovenste posts. De persoon aan de andere kant van de lijn ging dit doorgeven. 

1. Netflix app die niet opstart

2. Opnames achterna bekijken geeft de volgende bug: als je bijna op het einde het programma stopt om achterna verder te kijken moet je terug van in het begin van de opname beginnen te kijken. De optie verder kijken is dan niet meer beschikbaar. 

3. Af en toe start de tv box van de eerste keer niet op. 

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Telenet TV-Box: stand van zaken


@fieldoxide  schreef:

2. Opnames achterna bekijken geeft de volgende bug: als je bijna op het einde het programma stopt om achterna verder te kijken moet je terug van in het begin van de opname beginnen te kijken. De optie verder kijken is dan niet meer beschikbaar.


Dat herken ik , ik heb een opgenomen film in vijf stukjes moeten afspelen .  Na de derde maal was hij verdwenen uit verder kijken en moest ik helemaal vooraan beginnen en doorspoelen.... Ik dacht echt dat ik op een verkeerde manier gestopt was..

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Telenet TV-Box: stand van zaken

Mijn voorlopig laatste en enige probleem ivm de tvbox is en blijft het beeld van HDR/4K content. Aan de tv en bekabeling ligt het niet. Telenet hier nog eens voor gecontacteerd, zij erkennen het probleem, maar hier zou nu oplossing voor zijn, nl een power reset vd box, duh, al ontelbare keren gedaan, helpt dus niets. Andere medewerker ging dit doorgeven aan de bevoegde instanties en bij dossier voegen. Ze zeggen soms/vaak toch maar wat 🙄

Follow the White Rabbit
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV-Box: stand van zaken


@Umbra666  schreef:

Mijn voorlopig laatste en enige probleem ivm de tvbox is en blijft het beeld van HDR/4K content. Aan de tv en bekabeling ligt het niet. Telenet hier nog eens voor gecontacteerd, zij erkennen het probleem, maar hier zou nu oplossing voor zijn, nl een power reset vd box, duh, al ontelbare keren gedaan, helpt dus niets. Andere medewerker ging dit doorgeven aan de bevoegde instanties en bij dossier voegen. Ze zeggen soms/vaak toch maar wat 🙄


Ik heb hier ook nog al-tijd problemen mee Smiley Verdrietig


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Telenet TV-Box: stand van zaken

@m-jan20 @Umbra666  Hier ook al weer meer dan een maand de problemen met de haperende Netflix app doorgegeven, maar nog steeds geen verbetering. Het probleem is dat niet iedere klant daar hinder van ondervindt. 

Persoonlijk vind ik niet dat de tv box al klaar is voor een release naar iedere Telenet klant.