41860
netweters
|
18374
gesprekken
|
19856
vragen
|
Ik kijk met regelmaat in Spanje telenet, van mijn iPhone of iPad via Airplay op een LG-smart TV. Dat ging tot vorige keer goed –nog maar een paar weken geleden– maar nu werkt het niet meer. Andere content, b.v. youtube, wordt nog wel ontvangen. Ook schermdelen werkt wel bij andere apps en deze TV, niet bij telenet. Ook niet direct op de website van telenet, terwijl andere websites wel doorgestuurd worden naar de tv. Het probleem ligt dus niet bij de iPhone, Airplay of de TV. Ik heb op mijn iPhone de telenet app gewist en kon hem niet opnieuw installeren (niet beschikbaar in dit gebied). En fin, veel gedoe dus. Heeft iemand recent dit probleem en hopelijk ook een oplossing? Vriendelijk dank, Marc
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet app en Airplay in Spanje
Opgelost! Ga naar oplossing.
@MarcW1 je ip adres wordt waarschijnlijk gezien als niet Europees sinds kort en dan kan je de app niet installeren of gebruiken, als je vpn zou gebruiken dan is dat opgelost, of je checkt bij de provider dat je daar gebruikt of het ip adres kan aangepast worden.
De laatste tijd zijn er ook problemen met de vpn voorbeeld een abo van YouTube Premium
We hopen dat het niet deze toer op gaat
@Master-Magic Dank voor je reactie! Ik ga langs de provider, Orange, om te kijken of het ip adres kan worden aangepast. Zal het laten weten, voor het geval anderen er wat aan hebben dat te weten.
Je kan altijd checken welk land met je IP overeenkomt in de Geo IP databases, bijv https://www.ip2location.com/ .
Als dat klopt en het is Spanje, dan moet je alvast niet bij Orange aankloppen 😉
@Master-Magic Hierbij de terugkoppeling van Orange, mijn provider hier. Ik geef het maar door, zonder er al te veel van te begrijpen. Je wisselt hier elke keer van ip adres als de router wordt uit- en aangezet. Dan heb je wel steeds een nieuw adres uit hetzelfde bereik (Spanje). Dat heb ik thuis drie keer geprobeerd, geen van deze keren werkte AirPlay wel op de tv. En alle keren kon ik het signaal met AirPlay wel naar de mac sturen. En die zou toch hetzelfde ip adres moeten hebben als de LG televisie. Dat snap ik niet zo goed. Ook bij Orange zeiden ze: neem een VPN waardoor het lijkt alsof je in België bent. Daar ben ik snel weer en dan zoek ik uit wat mogelijk is, bijvoorbeeld door langs Telenet te gaan. En voor nu ben ik veroordeeld tot voetbal óf op een klein scherm dan wel achter het bureau óf met het hysterische en commerciële geschreeuw dat hier als commentaar bij de wedstrijden geldt. 🙂
Je kan dus op de i-phone en/of I-pad wel degelijk kijken naar Telenet TV, maar niet streamen naar je TV. Je kan wel streamen naar een Mac?
Dan heeft dit probleem toch niets met de geolocatie te maken?
Ik zou toch nog alles eens nakijken. Heeft jouw LG TV de laatste update van de Airplay 2 App? Zit je op hetzelfde WiFi netwerk? Op dezelfde band?
Mogelijk een IPv6 probleem?
Je kan wel schermdelen, maar als er toevallig een TV-App venster open is op jouw iphone kan je niet meer schermdelen? bizar 🤔
Ik denk dat we hier wat info missen. Kan je eens exact jouw netwerk beschrijven?
@MarcW1 schreef:Ik heb op mijn iPhone de telenet app gewist en kon hem niet opnieuw installeren (niet beschikbaar in dit gebied).
Ja dat is mogelijk, dat je de Telenet App alleen vanuit België kan installeren. Dat wil niet zeggen dat je deze niet kan gebruiken in het buitenland ..
@MarcW1 schreef:En voor nu ben ik veroordeeld tot voetbal óf op een klein scherm dan wel achter het bureau óf met het hysterische en commerciële geschreeuw dat hier als commentaar bij de wedstrijden geldt. 🙂
In noodgeval kan je nog altijd een HDMI kabeltje gebruiken tussen de Ipad en de TV?
@MarcW1 schreef:Ook bij Orange zeiden ze: neem een VPN waardoor het lijkt alsof je in België bent.🙂
Een VPN installeren op je iphone (of ipad) zal wellicht jouw probleem niet oplossen. Want dan is je i-phone en je TV op een verschillend netwerk, en zal dat het casten onmogelijk maken (denk ik).
Tenzij je de VPN op jouw router kan installeren, zodat je hele netwerk achter de VPN ligt.
Maar ik denk niet dat dit het probleem is !!!
Herstart de lg tv eens van uit fabrieksinstellingen om zeker te zijn
Er moet iets met een update mis gelopen zijn omdat alleen op je tv niet werkt
@luc55 @flip1953 @Steven-E @Master-Magic Ik heb de tv op fabrieksinstellingen gezet en alles weer opnieuw verbonden. Zelfs de Orange-app werkt weer. De airplay-versie is actueel. Van alles komt ook weer op de tv, maar de telenet app op de iPad (die van de iPhone is dus even weg tot ik weer thuis ben) komt via airplay niet op de tv. Ik stop nu met knutselen; ik heb zo weinig verstand van dit soort zaken dat ik al trots ben dat de tv het op zich weer doet. En mijn geduld is al net zo matig ontwikkeld als mijn gevoel voor techniek... In ieder geval dank voor het meedenken, al leverde dat geen oplossing op. Vriendelijke groet.
@MarcW1 schreef:Ik heb de tv op fabrieksinstellingen gezet en alles weer opnieuw verbonden. Zelfs de Orange-app werkt weer. De airplay-versie is actueel. Van alles komt ook weer op de tv, maar de telenet app op de iPad (die van de iPhone is dus even weg tot ik weer thuis ben) komt via airplay niet op de tv.
Beste @MarcW1
Er zijn blijkbaar problemen met de Telenet TV App en Airplay, zie: Streamen via AirPlay naar TV werkt niet meer. - De Netweters
Jouw probleem is dus inderdaad geen probleem met het IP adres of geolocatie, maar een technisch probleem ...
Het probleem zit hem niet in de locatie, noch in jouw toestellen.
Het probleem zit hem in de google Playstore, alle belangrijke apps zijn daar weer sinds kort uit verdwenen. Ik gebruikte een Formuler Z10 Pro max in Spanje met telenet app, vtm go, enz...allemaal netjes geinstalleerd. In Belgie heb ik 2x Z11 Pro Max, de opvolger van de Z10. Ik dacht ik koop het laatste nieuwe toestel bij voor Spanje. Begin te configureren en Telenet app noch VTMgo zijn nog te vinden in de Playstore. Dit kan een tijdelijk probleem zijn, maar hoogst vervelend. Op de 2 toestellen in Belgie staat alles nog op, ondanks een software update. Heb de Formuler direct teruggestuurd en een Apple TV 4K gekocht, 2de generatie. Opgelet, niet de 3de generatie kopen want dan zijn de apps niet meer vrij te downloaden, maar moet je het stellen met enkele voorgeprogrammeerde apps. Op Apple TV werkt alles feilloos.
Overigens, heb vorig jaar in Spanje ook eens de telenet app eraf gesmeten, en dan kan je ze niet vinden, puur en alleen omdat je in Spanje bent. Zelfs niet met een VPN.
Voor mij loopt Telenet enorm achter.
Raar met de VPN zou het moeten lukken dan zal het ergens anders moeten aan liggen