24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik krijg nu al enkele keren deze foutmelding -12312 op mijn Telenet Tv app op mijn Apple Tv 4K (2017)
Mijn Apple Tv is verbonden via Ethernet (via de kabel) dus dit ligt niet aan de slechte wifi verbinding.
Bij telenet kennen ze dit probleem niet
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Foutmelding op Telenet Tv
Is dat op één of meerdere specifieke zender(s) of op allemaal?
Enige dat ik kan vinden is een melding over dezelfde foutcode bij Ziggo (gebruiken dezelfde app) en daar ging het om een tijdelijk probleem met de stream van een zender.
Is bij verschillende zender al enkele keren bij vtm en al eens bij play4.
ik heb er niet altijd last van soms kan ik hele dag kijken en heb ik geen probleem en dan ineens krijg ik deze melding.
@Niels1704 Op welke momenten komt dit meestal voor, is dat in de uren tussen 18-23 uur of vroegere momenten ook???
Gebeurt nu laatste tijd veel rond 19 uur en 20 uur . meestal overdag kunnen wij niet kijken.
heb de app al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar helpt ook niet.
@Niels1704 Is er op die momenten geen probleem met de internet snelheid, denk dat er op bepaalde momenten geen connectie kan gelegd worden met de streamserver van Telenet tv.
als dit op tijden gebeurt tussen 18 uur en 23 uur kan dat een overbelasting zijn van het netwerk in de buurt zodat de snelheid daalt van het internet bij downloaden.
of is privé internetadres ingeschakeld in je internet instellingen??
Ik heb dit gisteren voor had en heb dan naar vtm gekeken via de vtm go app op mijn Apple TV en daar had ik geen enkel probleem.
@Niels1704 ok, dan kunnen we het zoeken bij Telenet met hun app, misschien een streaming probleem.
er zit toch geen vpn op ??
Probeer vanalles te zoeken van het probleem zodat dit aan Telenet kan gemeld worden om het probleem te kunnen oplossen.
Ik heb sinds de installatie van tvOS 18 ook veel problemen met die Telenet TV app. Heel zelden die foutmelding dat de video niet kan worden afgespeeld. Maar meestal de foutmelding dat het maximum aantal schermen is bereikt.
Echt vervelend!! Zeker omdat je niets maar dan ook niets aan die melding kan doen. Ik heb het maximum aantal schermen niet bereikt. Daarnaast kan je dit zelf niet verifiëren omdat Telenet het overzicht hiervan heeft verwijderd.
Maar goed als dan zogenaamd het maximum aantal schermen is bereikt en je maakt een nieuwe verbinding dan wordt zogenaamd in de achtergrond het minst recente toestel verwijderd. Dus in feite zou je deze foutmelding NOOIT mogen krijgen. Dit is toch geklungel van Telenet en nogmaals het bewijs dat de Telenet TV niet de nodige aandacht krijgt zoals het zou horen, nietwaar @HaroenR ?
Niet vreemd dat er zoveel kabelknippers zijn.
https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-app-of-website/...
Nee zit geen vpn op heb deze nog nooit ingeschakeld op mijn Apple TV.
heb al gestuurd naar Telenet en de klantenservice heeft nog nooit deze foutcode gezien.
heb verschillende speedtesten gedaan en deze waren dan altijd zeer goed, modem en zo ook al gerest zelf.
Wat we wel weten als de app via wifi werkt moet hij een betere verbinding hebben bij de telenet tv app
Tegen de andere app die ook via wifi werken dit is ons opgemerkt
@Master-Magic schreef:@luc55 Werkt niet via wifi, de app zal gewoon een update nodig hebben door de apple update de laatste dagen.
Zoiets is geen enkel excuus voor een bedrijf. Men heeft een beta traject van praktisch een half jaar. Tijd genoeg dus. Maar nogmaals toont dit aan dat de Telenet TV app onvoldoende aandacht krijgt van Telenet
Tussen haakjes mijn Apple TV is aangesloten via ethernet.
Ik heb dit probleem al voor de update van mijn Apple TV.
Hier ook af en toe last van zowel op een Apple Tv alsook een chromecast tv en t'is meestal VTM die de foutmelding heeft meestal tijdens de avonduren.
Aan de internetsnelheid zal het niet liggen want deze is top.