Beantwoorden
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Om de Telenet TV-app op de verschillende platformen (Android, iOS, Android TV, Apple TV en Web) meer in lijn te brengen met elkaar en klaar te maken voor de toekomst hebben we een aantal vernieuwingen aangebracht. Ook zijn er in de achtergrond van de apps een heleboel verbeteringen uitgevoerd. En werden er zelfs wat vervelende bugs opgelost.

Daarom zijn we opzoek naar Telenet TV klanten die graag de nieuwste versie in beta al willen uitproberen.

Wat moet je doen?

Android en Android TV
Stuur je Google Account via een privébericht naar @HaroenR. Dan voegen we je toe aan het beta programma van de Telenet TV-app. Je ontvangt van ons een link om de app via Google Play te downloaden.

iOS en Apple TV
Installeer de Testflight app op je iPhone, iPad of Apple TV en ga vervolgens naar onderstaande link om de beta app via Testflight te downloaden.

Join iOS / Apple TV beta via: https://testflight.apple.com/join/nYWzw0px

Feedback via Netweters
Merk je bepaalde problemen op of vind je iets dat echt niet werkt? Dan kan je dit gewoon melden via dit topic. Het Telenet TV-app team zal dit verder opvolgen.

Beta programma verlaten
Zowel Google als Apple bieden je de mogelijkheid om het beta programma te verlaten. Dat kan je doen via Google Play of Testflight. Hierna moet je wel de Telenet TV-app verwijderen en de officiële versie uit de store terug installeren.

Bedankt voor je interesse!

Het Telenet TV-app team

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Test mee aan de vernieuwde Telenet TV-app

107 reacties
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

@Christof75,

Versie nummer zal vanaf vandaag 4.44.5623 zijn (tot vandaag 5620).

Het airplay issue zoals aangegeven door jou is nog niet opgelost. De basisfunctionaliteiten van airplay zijn beschikbaar en we voorzien de HomeKit integratie later toe te voegen. Maar daarvoor vragen we nog even je geduld. Een definitieve release datum kan ik je daarvoor niet geven.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@HaroenR 

Net even de app getest, mijn eerste indruk dat hij vlotter werkt. Het schakelen tussen de live uitzendingen gaat veel sneller. Dit kan natuurlijk komen omdat er nu weinig gebruikers op zitten, zondagavond weten we meer.

Het probleem in de setup lijkt ook van de baan.

Het airplay probleem heb je blijkbaar wel nog groter gemaakt, de workaround werkt ook niet meer. Ik kan mijn homepods niet meer gebruiken voor de telenet app, terwijl dit voor de update van juli wel perfect werkte.

Pic in pic ontbreekt ook nog, terwijl dit twee jaar geleden al in de flow app werkte, net als de homekit-functionaliteiten.

 

Eigenlijk hadden jullie beter verder gebouwd op de flow app, die was fantastisch voor op de apple tv

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Test de Telenet TV-app in beta


@Christof75  schreef:

@HaroenR 

Eigenlijk hadden jullie beter verder gebouwd op de flow app, die was fantastisch voor op de apple tv


Ik was ook echt fan van die vormgeving op zowel Apple TV als iPhone/iPad, ziet er allemaal veel frisser en moderner uit dan de huidige TV app. Deze app had echter wel veel problemen achter die mooie lay out (opnieuw inloggen, haperingen, geen persoonlijke zenders, Ik snap wel dat het inefficiënt is en volg dus wel de redenering voor 1 app ipv 3, als deze dan perfect werkt natuurlijk 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta


@HaroenR  schreef:

@Christof75,

Versie nummer zal vanaf vandaag 4.44.5623 zijn


Wat ik nog steeds vervelend vind bij deze versie is de slechte implementatie van de nieuwe Siri Remote. Het verder vooruitspoelen werkt niet zoals kan met deze remote en daarnaast als je je vinger op één van de bedieningsknoppen houdt (links, rechts, boven, onder) dan wordt dit aanzien alsof je blijft drukken op die knop 🤨. Bijzonder vervelend als je door menu's of lijsten moet scrollen. 

Door al die zaken stel ik me toch echt de vraag hoe jullie testcentrum eruitziet?! De personen die het uiterlijk en het gedrag van die app bepalen moeten echt toch wel eens vervangen worden. Nieuwe ideeën om die app toch fijner te laten werken is echt wenselijk. Sorry voor mijn harde kritiek maar de user interface werkt gewoon niet prettig en verbetering zie ik jammer genoeg niet.

Daarnaast gebeurt het met deze versie ook nog dat ik gewoon zwart beeld verkrijg. De audio werkt perfect maar het beeld is gewoon zwart. De app eens volledig afsluiten en terug opstarten is meestal de oplossing.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Dag @BillyX

We zijn ons weldegelijk ervan bewust dat de Siri remote onvoldoende werkt in combinatie met de huidige versie van de Telenet TV-app op Apple TV. Om de Siri remote te doen werken moeten we nog een aantal aanpassingen doen. Deze komen er in de loop van het eerste kwartaal van 2023 normaal gezien aan. 

Los van hoe de Siri remote nu (niet) werkt valt er uiteraard over UI/UX te discussiëren. Dat is een persoonlijke smaak, wat voor jou niet prettig is is dat voor iemand anders dan weer net wel. Uiteraard proberen we voor zoveel mogelijk mensen de Telenet TV-app te optimaliseren.

In verband met het zwarte beeld en audio. We hebben momenteel een issue dat, wanneer je de app op Apple TV start vanuit de achtergrond, het prentje van de content die je wil kijken over de video blijft staat en de audio die afspeelt, dit zou helemaal opgelost moeten zijn in de volgende versie. Maar jij krijgt zwart beeld. Kan je me in een privé bericht bepaalde content doorgeven wanneer je dit krijgt?

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@HaroenR @BillyX 

Over de GUI kun je discusieren, da is volgens ieder smaak en voorkeur.

Dat er na bijna 6 maanden sinds de update  van begin juli  airplay nog steeds niet werkt, dat is pure nalatigheid, hetzelfde als de siri remote. Zeker gezien het feit dat jullie nu in de laatste update de achterdeurtjes om airplay toch te gebruiken nog ook dichtgemaakt hebben.

In de yugo/flow app werkten drie jaar geleden al die zaken wel en was de GUI echt afgestemd op de mogelijkheden van de apple tv.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@HaroenR  schreef:

Dag @BillyX

We zijn ons weldegelijk ervan bewust dat de Siri remote onvoldoende werkt in combinatie met de huidige versie van de Telenet TV-app op Apple TV. Om de Siri remote te doen werken moeten we nog een aantal aanpassingen doen. Deze komen er in de loop van het eerste kwartaal van 2023 normaal gezien aan. 


Eigenlijk is dit een schande! Je zegt nadien dat er te discussiëren valt over de UI/UX ervaring...onbegrijpelijk. Mijn enigste interactie dat ik met de app heb, is via de Siri remote van de Apple TV. Niks anders! Deze remote heeft al een bestaan sinds april 2021 en nu geven jullie toe dat er nog wat aanpassingen nodig zijn om deze na zo'n 2 jaar in gebruik te nemen zodat ik een betere UX ga verkrijgen! Vind je dat nu zelf serieus? Dat alleen al zorgt ervoor dat de ervaring op niks trekt. Dit zou alleszins één van jullie prioriteiten moeten zijn in plaats van meer en meer aan datavergaring toestanden te integreren (privacy).

Net zoals AirPlay blijkbaar zoals @Christof75 aangeeft. Dit geeft me sterk de indruk dat jullie de app globaal voor praktisch alle bestaande OS'en ontwikkelt zonder een doordachte strategie om net die extra's voor een bepaald OS te integreren. AirPlay is een basisfunctionaliteit dat Apple gebruikers gewoon verwachten bij zulke apps. Of gaan we dezelfde weg uit zoals met de slecht bekritiseerde GoPlay app? Ergens voel ik toch nog steeds dat (oude conservatieve?) Telenet raadgevers niet begrijpen wat gebruikers de dag van vandaag verwachten van zulke applicaties.


@HaroenR  schreef:

Los van hoe de Siri remote nu (niet) werkt valt er uiteraard over UI/UX te discussiëren. Dat is een persoonlijke smaak, wat voor jou niet prettig is is dat voor iemand anders dan weer net wel. Uiteraard proberen we voor zoveel mogelijk mensen de Telenet TV-app te optimaliseren.

Als ik dit forum en andere lees dan kom ik toch wel tot de conclusie dat de meeste deze UI/UX niet al te best vinden. 


@HaroenR  schreef:

Maar jij krijgt zwart beeld. Kan je me in een privé bericht bepaalde content doorgeven wanneer je dit krijgt?


Oh maar dat kan ik hier gewoon meedelen hoor. Ik heb dit vooral met mijn opgenomen programma's. Gisteren had ik dit bv. bij Telefacts (aflevering van 13 december). De app geforceerd afsluiten is de oplossing. Het komt niet veel voor maar het gebeurt wel.

 

De Apple TV is veel krachtiger dan de TV Box en toch behandelen jullie deze nog steeds stiefmoederlijk. Ik begrijp het economisch wel. Via TV iconic kan je met verouderde apparatuur veel meer geld verdienen. Moest de Apple TV app goed ontwikkelt zijn dan zouden er nog veel meer 'cord cutters' zijn. Zelfs de oudere generatie ipv alleen de jongere zouden dan ook wel eens een kansje wagen. Is dit de reden waarom de dag van vandaag de Apple TV nog steeds een opgepimpte iPadOS versie krijgt?

Jullie zouden de tvOS moeten doorontwikkelen zodat deze gewoon de TV Box kan vervangen. Technisch gezien zouden jullie in staat moeten zijn om hier nog meer uit te halen dan nu mogelijk is met de TV Box. Alle bestaande apps op de TV Box zitten nu al gewoon te werken op de limiet van dat toestel. Zelfs hardwarematig heeft de TV Box V2 heeft al een ontwikkeling in de kostenbesparing meegemaakt. Er is niets nieuws bijgekomen alleen maar zaken weggelaten. Ik hou mijn hart al vast wanneer versie 3 van deze Box verschijnt. 

Die TV Box verkrijg je gewoon bij abonnement als je comfortabel naar meer dan 14 zenders wenst te kijken maar een ideale app om op een krachtigere box te laten werken verkrijg je er jammer genoeg niet bij. En laten we eerlijk zijn...we leven nu eenmaal in een tijd waar zulke apps gewoon verwacht worden van de gebruikers..

Er wordt wel gewerkt om TV kijken op het kleinere scherm aantrekkelijk te maken en hierbij begrijp ik best wel de user interface met enkele beperkingen. Maar voor het grote scherm bieden jullie maar halve oplossingen.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@BillyX Ik behoor met mijn 47 jaar niet echt meer tot de jongeren, soms ben ik wel beschaamd dat ik zo'n apple freak ben en altijd mee wil zijn met de laatste technologieen. Mijn kids zijn er ook niet echt tevreden mee omdat ik dan schermtijd gebruikte om hun gsm en ipad te beperken. Ik gebruik dan ook apple volledig, tot mijn volledige huis op apple homekit.

@HaroenR Dat airplay nog altijd niet werkt is echt schandalig, want telenet verkoopt online wel de homepod mini, wat ze er dan wel niet bijschrijven dat je ze niet kan gebruiken met de telenet tv app. Stel dat jij een homepod koopt bij telenet en dan moet vaststellen dat de homepod werkt met alle apps behalve de app van diegene waarbij je hem gekocht hebt. 

Zou jij je niet bedrogen voelen?

Je zou kunnen zeggen dat je er nog geen oplossing voor hebt, maar waarom werd airplay dan volledig gesaboteerd in de laatste update? Er was een workaround, en toevallig bij de update word ook deze teniet gedaan.

En zeggen dat op de oude yugo app als wel werkte, die gebruikte wel de vele functionaliteiten van de apple tv.

en zoals @BillyX al zei is mijn oude apple tv van 7 jaar oud nog altijd veel krachtiger dan de tvbox v2 terwijl er maar nen processor inzit van de iphone 6s,

 

Spijtig genoeg mist telenet op deze manier de aansluiting met de toekomst, ik denk dat we binnen 5 a 10 jaar toch niet meer zullen tv kijken zoals we dat nu doen, maar zullen we rechstreeks via apps kijken zoals vtmgo en vrtmax. als je nu kijkt op de apple tv naar vb de eurosportapp welke mogelijkheden er zijn, 

Er moest al lang een tussenoplossing geweest zijn tussen flow en iconic. voor 15 euro de zenders van iconic maar zonder de tvbox. 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

Ik heb nu toch de indruk dat er veel mis gaat met de Telenet TV app. Ik kan praktisch via de tvOS versie niets meer zien. Als ik een live uitzending wil volgen dan verkrijg ik praktisch bij 90% van de zenders een zwart scherm, de audio werkt overigens wel zoals het hoort.

De iPadOS versie doet het nog slechter. Daar verkrijg ik de melding dat de video niet kan worden afgespeeld -1102. 

Ik had toch gehoopt dat de nieuwe versie wat stabieler zou werken maar jammer genoeg is dat nog steeds niet op te merken. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@Suzy 

Sinds donderdag werkt de tv app niet meer op de ipad, steeds foutmelding 1102. Reeds gisteren doorgegeven via whatsapp maar geen reactie gekregen.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@BillyX Op mijn ipad heb ik sinds donderdag problemen dat ik niks meer kan bekijken, Vrijdag voormiddag een whatsapp gestuurd naar telenet maar geen antwoord meer gekregen. Vrijdagvoormiddag werkte het dan toch terug maar in de namiddag was het terug gedaan.

Op tvos heb ik geen problemen, niet op de 4K en ook niet op mijn HD.

 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta


@Christof75  schreef:

@BillyX Op mijn ipad heb ik sinds donderdag problemen dat ik niks meer kan bekijken,


Mja ik lees toch op andere plekken ook nog dat mensen hier een probleem mee hebben. Het probleem is dat het nu wel bijzonder lang duurt en dat er 0,0 communicatie is van Telenet. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@BillyX Nu krijg ik dat ik het maximum aantal schermen bereikt heb, terwijl er niemand anders kijkt en een one met 4 gsm abonnementen is. Ze maken er echt een zootje van.

Al meerdere dagen niet meer kunnen kijken op de ipad via de telenet tv app, 

One number die meer dan een week niet gewerkt heeft.

Homepods verkopen terwijl ze moedwillig al 6 maanden het gebruik via hun app blokkeren.

Niet antwoorden op hun whatsapp bij problemen.

Telenet blijft zicht maar in stilte hullen, een beetje correcte communicatie zou jullie sieren

nu eens gestuurd via twitter

 

 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta


@Christof75  schreef:

@BillyX Nu krijg ik dat ik het maximum aantal schermen bereikt heb, terwijl er niemand anders kijkt en een one met 4 gsm abonnementen is. Ze maken er echt een zootje van.

Al meerdere dagen niet meer kunnen kijken op de ipad via de telenet tv app, 


Ik verkrijg die melding ook wel eens geregeld. Maar dat komt omdat ik door het geklungel van de ontwikkelaars van deze app geregeld de app geforceerd moet afsluiten. Om de één of andere reden is de controle van het aantal schermen niet optimaal geregeld in de app waardoor je in zulke omstandigheden voor een tijdje helemaal niets meer kan zien omdat je zogenaamd het aantal schermen hebt bereikt.

Zoals ik al eens eerder zei...het is tijd om daar andere mensen voor dit project in te zetten. Nieuwe ideeën voor de user interface en komaf maken met de brakke code waar we toch al een tijdje mee aan het sukkelen zijn. Kortom een complete andere weg inslaan voor de Telenet TV app. 👊😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

Bij wie werkt nu die Telenet Tv app? Op al mijn apparaten kan ik geen enkele video meer bekijken. Ik krijg steeds de foutmelding 1102. 

Geen enkele reactie van Telenet maar het probleem duurt nu toch al enkele dagen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes