24749
netweters
|
152306
antwoorden
|
20689
vragen
|
Algemeen ben ik zeer tevreden van de nieuwe Telenet TV-box en vind dit een enorme verbetering ten opzichte van vroeger.
De TV-app is ook sterk verbeterd maar er is een belangrijk negatief punt die het streamen met meerdere apparaten zo goed als onmogelijk maakt. Er wordt beweerd dat men maximaal 5 toestellen kan gebruiken maar in de praktijk is dit niet zo. Wanneer men toevallig een andere web browser gebruikt wordt deze als een apart toestel geregistreerd. Ik heb bvb vandaag 3 "toestellen" verbruikt voor een zelfde PC. Verder moet men 90 dagen wachten voor men dit terug kan aanpassen. 90 dagen??? Ik heb gelezen dat men via de helpdesk kan vragen om te resetten, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Graag een betere oplossing zoals bvb concurrent users en in ieder geval een kortere "verwijder" periode van maximaal een paar dagen.
Helemaal mee eens en moet zeker aangepast worden
Ik heb enkele dagen geleden een mail ontvangen met de mededeling dat er eerstdaags een nieuwe versie zou komen met extra mogelijkheden. Mogelijk zitten deze zaken in de te verwachten updates.
Dus nog enkele dagen geduld oefenen.
Groeten
@frankdp, toestelbeheer werkt inderdaad nog niet 100% op de TV-app/telenettv.be. Vooral het verwijderen van de toestellen is momenteel nog in onderzoek. Je kan dit op dit moment inderdaad via de klantendienst laten resetten.
Wat wel niet mogelijk zal worden, is om toestellen vroeger dan de periode van 90 dagen te kunnen verwijderen. Dit heeft te maken met contracten die Telenet heeft met verschillende aanbieders van content en werd dus tezamen bepaald.
En dat het gebruiken van een andere browser een nieuwe registratie vraagt, is ook normaal gedrag. Wanneer je kijkt naar telenettv.be, doe je dit best steeds via dezelfde browser. Je registratie wordt namelijk onthouden via de cookies van je browser. Een andere browser gebruiken of je cookies regelmatig verwijderen, kan ervoor zorgen dat je jouw toestel (browser) opnieuw moet registreren. Daarom raden we meestal aan om de cookie voor yeloplay.be/telenettv.be niet te verwijderen.
Dit is trouwens beide bij Yelo Play niet anders.
Bedankt Suzy voor deze uitleg.
"Normaal gedrag" vind ik toch vrij subjectief want ik vind dit persoonlijk niet normaal.
Een concept gebaseerd op cookies in een welbepaalde browser is toch per definitie niet OK?
(denk maar aan de privacy, no tracking en auto cleaning routines)
Moesten jullie een korte periode voor verwijdering voorzien zou dat nog te accepteren zijn.
Ik was vorige week op verlof in Frankrijk en kon met mijn normale browser geen connectie maken. Ik heb daarom een andere browser moeten gebruiken nadat ik eerst de GSM van mijn dochter moest verwijderen om "plaats" te maken. Zij moet nu 90 dagen wachten... Kortom deze policy is niet normaal.
@Suzy bij Yelo Play kon er wel gewoon TV gestreamt worden of Terugkijk TV geleken worden, dit kan (nog) niet met de nieuwe Telenet TV app zonder het apparaat te registreren. Wordt dit misschien nog toegevoegd?
@m-jan20 deze app is enkel voor telenet box gebruikers, de gebruikers van een digicorder of digibox gebruiken de yelo app 😉
@Ex-Netweter schreef:@m-jan20 deze app is enkel voor telenet box gebruikers, de gebruikers van een digicorder of digibox gebruiken de yelo app 😉
Dit weet ik, maar ik zie uw punt niet echt? Wat heeft dit met mijn vraag te maken?
Ik ben verhuisd en wou op mijn nieuwe TV gaan streamen.
Ik had vroeger al 5 toestellen geregistreerd (al lang geleden)
Helaas kan ik via mijn ipad geen enkel geregistreerd apparaat verwijderen omdat die teller van 90 dagen schijnbaar bij de verhuis terug op 90 dagen komt.
Dus naar helpdesk gebeld: eerste reactie : zij zien maar 3 toestellen. Ik dring aan dat ik op mijn app toch 5 toestellen zie. 2de reactie : zij gaan er 2 toestellen uit halen. ASAP. Binnen een paar dagen. (Ik ben benieuwd)
Het kan toch niet zijn dat een gebruiker hier moet op wachten en dus een ganse tijd geen TV kan kijken.
@AlainBex ze kunnen dit vrijwel onmiddelijk wissen als ze willen...Post dit eens op telenet op facebook, ik heb dit een paar weken geleden gedaan en een paar uur later was mijn ganse lijst gewist en kon ik weer toestellen registreren en tv kijken.
Bedankt voor de feedback.
Ik heb vandaag : na 5 dagen een sms gekregen dat alle 5 toestellen er uit gehaald zijn.
Dat is goed!
Waarom de service-desk dan opschreef welke van de 5 toestellen er uit moesten ( ik had er 2 gevraagd om er uit te doen) is mij een raadsel.
@m-jan20 voor de TV-app kan men bij de klantendienst inderdaad enkel een reset doen van de geregistreerde toestellen, wat betekent dat sowieso alle toestellen verwijderd worden. Voor Yelo Play daarentegen kan men wel één specifiek toestel uit de lijst verwijderen. Er is effectief een verschil tussen beide platformen op dat gebied. 😉