Beantwoorden
Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Tv box ok maar modem maakt geruis

Na veel twijfelen toch maar de nieuwe TV-Box in huis gehaald nu dat dit sinds kort gratis is.

Voor de andere twijfelaars, nog geen minuut spijt. Mooier beeld, snellere reactietijd bij bediening, meer mogelijkheden in de menu's.

Ook de opstart in eco modus verloopt al bij al snel.

Nu nog een geruisloze modem in plaats van die lawaaierige kubus en het is top.

 

Titel gewijzigd door Shaijen(mod) | Vorige titel: Nieuwe TV Box

0 Likes
12 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Tv box ok maar modem maakt geruis

Hallo, 

wat is de bedoeling van je titel in het onderwerp als ik vragen mag? 

Maakt de TV box geruis of is het de modem? 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv box ok maar modem maakt geruis

@fieldoxide 

Titel was fout aangemaakt, heb het aangepast met de juiste benaming dat de modem lawaai maakt, 

heeft de kubus vormige modem met ventilator dat lawaai maakt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Tv box ok maar modem maakt geruis

Denk dat de modem bedoeld wordt en het is geen geruis maar eerder het "gebrom" van de koelventilator dat hoorbaar is vooral als je dicht bij de modem zit is het vrij storend.

Ex-Netweter
 

Tv box ok maar modem maakt geruis


@Dume  schreef:

 

Nu nog een geruisloze modem in plaats van die lawaaierige kubus en het is top.


De FRITZ!Box 6660 Cable is volledig stil.

Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Tv box ok maar modem maakt geruis

Mijn "kubus"modem geeft ook een echt storend gebrom. Gelukkig hangt hij in mijn garage en kijk ik TV in mijn living op de eerste verdieping.

Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Tv box ok maar modem maakt geruis

Erg dat ik een modem op eigen kosten zou moeten kopen. Het is aan Telenet om te zorgen dat ze een deftige modem aanbieden, mag wel voor de prijs van je maandelijks abonnement.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv box ok maar modem maakt geruis

Telenet kan en mag zelf bepalen welke modem inbegrepen is in haar aanbod en tegen welke prijs.

Als je ontevreden bent over dit aanbod, is dat jouw probleem en niet de verantwoordelijkheid van Telenet.

0 Likes
Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Tv box ok maar modem maakt geruis

😡😡😡😡😡😡😡

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv box ok maar modem maakt geruis

@Dume 

Een eigen modem kopen kun je niet eens , ja kopen kan je wel maar gebruiken kun je die niet. 

Zolang Telenet het niet toelaat om eigen aangekochte modems te gebruiken heb je er niks aan. 

Je bent dus afhankelijk van Telenet welke modems hun aanbieden. 

Maar moest je die 'lawaai ' kubus niet willen , de nieuwe HGW zoals die genoemd wordt , dan neem je toch de E-router . Deze heeft geen wifi aan boord en dien je een eigen router ergens te plaatsen of een Mesh wifi systeem of eventueel powerlines. Oplossingen genoeg om dan toch wifi te hebben als je dat wil. 

Persoonlijk heb ik die nieuwe HGW al heel lang en heb geen enkel last van dat 'lawaai' merk er totaal niks van. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Tv box ok maar modem maakt geruis


@patrick37  schreef:

 

Zolang Telenet het niet toelaat om eigen aangekochte modems te gebruiken heb je er niks aan. 


Wettelijk gezien (artikel 36 wet elektronische communicatie) is Telenet verplicht om een eigen aangekochte modem zoals de FRITZ!Box 6660 Cable toe te laten op haar netwerk.
Je dient in principe gewoon de CM MAC en MTA MAC van je modem telefonisch via de klantenservice door te geven.
Telenet mag niet weigeren dat je een eigen modem gebruikt die compatibel is met EuroDOCSIS 3.1.

Een lijst van compatibele kabelmodems vind je op https://www.cablelabs.com/certification

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv box ok maar modem maakt geruis


@Ex-Netweter  schreef:

Telenet kan en mag zelf bepalen welke modem inbegrepen is in haar aanbod en tegen welke prijs.

Als je ontevreden bent over dit aanbod, is dat jouw probleem en niet de verantwoordelijkheid van Telenet.


Dat is toch wel heel kort door de bocht.....

Als ik dat letterlijk neem dan mag Telenet de grootste rommel komen plaatsen en heb ik geen recht om daar tegen te protesteren? Het enige dat ik dan kan doen is het afbollen? Komaan zeg ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv box ok maar modem maakt geruis

@Ex-Netweter 

Wettelijk of niet wettelijk , Telenet laat dit niet toe ! 

Als Telenet dit toe laat dan kom je weer uit op het topic de vrije modem keuze en Telenet wil dit dus nog niet. 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Vrije-hardwarekeuze-Pro-en-contra/m-p/137796 

Hoe je de MAC adressen door geeft weet ik heb zelf altijd modem geprovisioneerd dus hoe het werkt weet ik maar dat is het probleem niet. 

Het is gewoon dat Telenet dit niet wil en niet toe laat en dan kunnen we de discussie voeren wettelijk of niet wettelijk maar daar zijn we niks mee. Het punt is en blijft gewoon ; Telenet laat het niet toe ! 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.