Beantwoorden
Yvesfouquet4
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

Ik heb een nieuwe tv-box ontvangen met radiofrequente afstandsbediening. Deze afstandsbediening kan je ook koppelen aan je televisie en versterker zodanig dat je dan met 1 afstandsbediening alles kon bedienen. 

 

Uiteindelijk blijkt dit toch niet zo functioneel doordat je bij het aanzetten van de tv box ook meteen je tv en je versterker mee opstart. Zet je je tv box uit, dan zet je alles ook alweer uit. Heel onhandig natuurlijk als je enkel maar je tv wil aanzetten om bvb een app als plex te gebruiken. Zeker naar verbruik is dit niet ideaal..

 

ik heb online gezocht hoe ik de afstandsbediening kon loskoppelen of resetten maar nergens iets te vinden hierover. vandaar dat ik de telenet klantendienst heb gebeld en ook langs ben geweest in een telenet winkel, maar ook daar kon niemand me helpen. 

 

de tv knop + 0 ingedrukt houden voor 10 seconden doet hier ook niks aan. Een nieuwe tv box was ook geen oplossing daar deze automatisch de instellingen van het vorige toestel overnam.

 

bij deze zijn jullie mijn laatste hoop op een oplossing 🙂

0 Likes
14 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

En als je CEC op de TV nu eens uitzet?

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

@Yvesfouquet4 

Alleen tv aanzetten, lukt dat niet met de witte knop links boven?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Topicwurm! Al 25 duimen! π-DAY! Say what?!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

Via het instellingen menu op de TV Box heb je de mogelijkheid om extra's zoals bv versterkers te koppelen aan de AB, na koppeling komt hier geen mogelijkheid om te ontkoppelen? 🤔

 

0 Likes
Yvesfouquet4
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

Dat heb ik uitgezet

0 Likes
Yvesfouquet4
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

Tv kan apart aangezet worden klopt. Maar de tv box kan niet uitgezet worden zonder dat alle andere toestellen ook uitgaan en dat is vervelend, want geeft conflict als je iets streamed via plex op je tv (de tvbox zorgt voor lag en da app crasht), als de tv box uitstaat (dmv de snoer uit te trekken) gaat alles prima

Yvesfouquet4
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

Je kan gek genoeg enkel maar koppelen...

0 Likes
XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Topicwurm! Al 25 duimen! π-DAY! Say what?!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

Zou een factory reset van de box de koppeling ongedaan maken? 🤔

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

@XiroN 

Het is eigenlijk wel de bedoeling dat de AB gekoppeld blijft en dat doet hij echt wel goed.

Als je alleen de TV wil, moet alles eerst uitgeschakeld worden om dan de TV afzonderlijk terug te starten.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

Wat gebeurt er als je de CEC-functie op jouw tv uitschakelt ?

 

Hoewel je de term CEC niet snel in je tv-handleiding terugvindt, is het wel de technologie achter commerciële benamingen zoals BRAVIA Sync (SONY), Viera Link (Panasonic), Anynet+ (Samsung), EasyLink (Philips), Aquos Link (Sharp), Regza Link (Toshiba), RIHD (Onkyo), Simplink (LG), EZ-Sync (JVC), Netcommand (Mitsubishi),...

 

Bigjim
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

Je kan dit oplossing door een ander merk/type versterker, dat je helemaal niet hebt, te koppelen. Kies een willekeurig merk waar je nog nooit van gehoord hebt, en kies dan voor automatisch koppelen. Vervolgens komt de vraag om het volume te testen en te bevestigen. Bevestig dat het werkt en voila, je echte versterker zal niet meer reageren.

 

Het is minder netjes, maar wel een werkende oplossing.... Hopelijk voorzien ze alsnog een ontkoppel functie in de toekomst.

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

TV-box resetten, back to factory settings 🙂

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

Er is op dit moment geen geïmplementeerde mogelijkheid om je versterker te ontkoppelen. Ik heb alvast doorgegeven dat er hier vraag naar is. 

 

Ik heb in een ander topic wel een workaround gezien van een klant die een versterker selecteert in de lijst die hij niet in zijn bezit heeft. Dan kan de TV-box er geen connectie mee maken. Een reset naar de fabrieksinstellingen gaat het helaas niet oplossen. Deze instelling wordt namelijk mee in de cloud bewaard. 

 

Edit (08/07 - 11u19): Hierboven gaf ik aan dat de instelling van de versterker in de cloud werd bewaard, maar dit is incorrect. De instelling wordt niet bewaard in de cloud, maar na een factory reset krijg je door een HDMI scan gewoon dezelfde instelling terug. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

@Suzy 

Is dit dan een wijziging sinds de start van het testen?  Ik heb door een volledige reset van de TV-box de afstandbediening wel ontkoppeld van mijn TV en versterker (verleden jaar augustus).

Vreemde opmerking misschine maar terug zetten naar fabrieksinstellingen is er nu net om alles te zetten zoals een toestel ooit van de band is gekomen.  Dus het is niet logisch om die setting te bewaren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv-box rf afstandsbediening ontkoppelen/resetten

@mcasteels1 zie mijn post hierboven, even gecorrigeerd. Er is niets gewijzigd aan het reset gedrag.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.