Beantwoorden
Ree
Professional Weetjesweter
On a roll... It's your ninth party! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Van Digicorders naar TV Box

Ik krijg van Telenet een melding dat mijn decoder moet vervangen worden.
Wij kijken hier TV via een digicorder die in het abonnement zit + één gekochte digicorder + één gekochte digibox.
Alles is aangesloten op coax en er ligt geen UTP of internetkabel.
Wifi is maar zozo, ondanks versterker van Telenet in stopcontact.
De vraag is : werken de TV Boxen goed met zwak wifi signaal of zal ik aan de slag moeten met boormachine enz om UTP kabels te leggen ?
Alvast bedankt voor de reacties.

22 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Master-Magic  schreef:

@Benny3 de vraag is als je verandert  naar tv box of je abbo ook niet wordt aangepast naar een one abbo omdat whoppa niet meer bestaat.

De opvolger van Whoppa is eigenlijk "All Internet + TV" (maar dat is dan zonder vaste lijn). Vaste lijn extra kost dan 27.95€

Bij "All Internet + TV" is de éérste digibox inbegrepen. Totale kost (incl. vaste lijn) is dus 106.96€ (79.01 + 27.95).

Whoppa kost 93€ excl decoder, totale kost (incl. TV-Box) is dan 104.26€ (93 + 11.26)

One kost minimaal 70.38€ (One for one 10GB SIM) zonder TV. TV Iconic kost 23.58€ (incl. eerste TV-Box).

Totale kost, incl. TV-Box en (gratis) vaste lijn is 93.69€

@Benny3

One zal goedkoper zijn, dan wat je nu betaalt voor jouw Whoppa.

Als je dus de digicorder vervangt door een TV-Box moet je inderdaad overwegen om over te stappen naar ONE?

PS - alle bovengenoemde prijzen zijn zonder de (tijdelijke) promoties

Benny3
Freshman Veelweter
Like a journalist. Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO!

Net even gekeken maar bij One smeren ze je dan weer een gsm abonnement aan dat ik niet nodig heb.

One, Totale kost, incl. TV-Box en (gratis) vaste lijn is 93.69€, zonder vaste lijn €79.

Ben momenteel ook naar Base aan het kijken, €45 voor internet+TV. Ok, die vaste lijn is er dan wel niet maar scheelt wel €400 op jaarbasis.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@flip1953  schreef:

Er circuleren nu 2 datum's ....

• Telenet biedt ondersteuning voor de digicorder tot (minstens) einde 2026 (Win-Win toezegging).
  • Wyre stopt DVB-C op de coax begin 2030 (info Wyre) 

...

1. Digicorders/digiboxen zullen dan (zonder interactiviteit) verder kunnen gebruikt worden voor live-TV/opnemen tot Telenet stopt met uitenden op DVB-C (2030?) 

Het is zeer wenselijk dat Telenenet eens duidelijke  ondubbelzinnige en niet interpreteerbare informatie geeft.

Wanneer stopt het dvb-c signaal van het product digitale tv of iconic tv van Telenet.

Wanneer stopt het dvb-c signaal van het product kabel tv of compact signaal.

Uiteraard volgens de huidige planning en werkzaamheden, wat zijn hiervan de verwachte data? @Moderator 

Benny3
Freshman Veelweter

Wat me nog meer stoort was vandaag op het nieuws, Telenet verhoogt zijn prijzen met 5%.

Ik ga hier werk van maken en een overstap naar Base in orde maken. Voor die eventuele vaste lijn zijn er ook nog alternatieven.

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@Benny3  schreef:

Ik ga hier werk van maken en een overstap naar Base in orde maken.

Je weet dat BASE ook Telenet is?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Benny3
Freshman Veelweter

Base=Telenet maar wel 50% goedkoper.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Benny3  schreef:

One, Totale kost, incl. TV-Box en (gratis) vaste lijn is 93.69€, zonder vaste lijn €79.

???

• One, Totale kost, incl. TV-Box en (gratis) vaste lijn is 93.69€, met of zonder vaste lijn zelfde prijs (oude prijs).
  • One, Totale kost, incl. TV-Box en vaste lijn (2.00€) is 98.00, zonder vaste lijn 96.00€ (nieuwe prijs).
flip1953
Freshman Meesterweter

@Benny3  schreef:

Wat me nog meer stoort was vandaag op het nieuws, Telenet verhoogt zijn prijzen met 5%.

Wat mij het meest stoort is de verkeerde berichtgeving. Telenet verhoogt zijn prijzen niet met 5% 🙄...

• Voor enkele formules (zoals One en OneUp), waarbij de optie "gratis vaste lijn" nu 2€ kost, is de totale verhoging inderdaad ca 5%, maar alléén voor die klanten die de optie "gratis vaste lijn" ook daadwerkelijk gebruikten (de meeste One/OneUp klanten gebruiken dit niet).
  • Voor de meeste andere formules (en afzonderlijke abonnementen) zijn de verhogingen veel minder dan 5% (vb vaste lijn van 27.75€ naar 28€ = +0.9%, kabelabonnement van 21.93€ naar 22€ = +0.3%, TV Iconic optie bij One: van 23.58€ naar 24€ = +1.8%, etc ...   

@Benny3  schreef:

Ik ga hier werk van maken en een overstap naar Base in orde maken. Voor die eventuele vaste lijn zijn er ook nog alternatieven.

Wat mij niet stoort, maar wat ik wel grappig vind, is dat de vele mensen pas bij een zoveelste prijsverhoging beseffen dat ze al jaren teveel betalen, en ook betalen voor opties die ze eigenlijk niet echt nodig hebben (vb vaste lijn) 🙄.

BASE Internet + TV bestaat al een hele tijd, dat is niets nieuws.

@Benny3  schreef:

Base=Telenet maar wel 50% goedkoper.

Inderdaad, maar je krijgt er ook veel minder voor. Het is dus niet "50% goedkoper" voor hetzelfde, maar wellicht voor jou (en vele anderen) voldoende voor wat je nodig hebt...