Beantwoorden
Gverlies
Experienced Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Verder kijken einde opname niet mogelijk, hoe kan dit?

Hallo, wij kijken voornamelijk opgenomen programma’s. Maar wanneer we op bvb 10 minuten voor het einde stoppen met kijken om later verder te kijken, denkt telenet dat we het volledige programma gezien hebben (ook al hebben we op de vooruitgangsbalk zeker niet het einde hebben bereikt!) en als we dan later willen verderkijken, is er alleen de optie ‘herbekijken’. Gevolg, we moeten vooruitscrollen en dan hopen dat we nog weten waar we gebleven zijn. Dit irriteert me hoe langer hoe meer! Nog iemand last hiervan? Of heeft hier iemand een oplossing voor? Alvast bedankt.

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Opnames herbekijken

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Verder kijken programma niet mogelijk, hoe kan dit?

8 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Dit is gekend of er iets nog mee gedaan wordt geen idee

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Dit is het normale gedrag, men heeft ook al laten weten dat ze dit niet gaan aanpassen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gverlies
Experienced Weetjesweter

Jammer… Het zou, bij mij althans, een hoop frustratie wegnemen. En m.i. is het niet eens een moeilijke aanpassen. Een programma is gedaan wanneer het gedaan is, en niet wanneer er nog 10 minuten komen. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Ik vermoed dat het gaat over opname met de tv-box.

Ik vrees dat het iets complexer is dan je denkt.  Stel eens jezelf de vraag: is het beginuur steeds het tijdstip dat aangeduid stat in de programmagids? Neen, dus moet er regelmatig geprutst worden om het werkelijke beginuur juist te zetten. Is het einduur gekend. Neen, maar wel het onzekere beginuur van het volgende programma.  Op een paar uitzondering na is er tussen twee programma's een intermezzo van reklame en mededelingen. Is de exacte tijdsduur daarvan gekend? Nogmaals neen. 

Kan je dit dan niet voorkomen? Je kan terug overgaan tot een Digicorder waarbij je zelf meer controle over hebt. Is dat dan altijd juist? Neen. Je moet altijd een inschatting maken over hoeveel tijd een programma te vroeg kan beginnen en hoeveel tijd het programma nog bezig zal zijn als volgens het schema reeds een volgend programma bezig is.

0 Likes
Gverlies
Experienced Weetjesweter

Je redenering klopt niet. Als ik een programma start zitten ze (meestal) juist of begint de tv box te vroeg met een opname. Als je de vooruitgangsbalk bekijkt zie je daar twee lijntjes op staan : begin en einde van programma. Na het ‘einde’ streepje staat nog een lange gele lijn dus hij neemt verder op dan het gevraagde programma. Mijn probleem is dat wanneer ik stop met kijken VOORALEER ik het einde lijntje bereikt heb, en dan verder wil kijken, hij zegt dat het programma bekeken is en dat is m.i. een of andere parameter die moet verlengd worden. Zie schermfoto: hier stopte ik met kijken, programma is duidelijk niet gedaan, en toch zegt mijn box dat het bekeken is

IMG_5797.jpeg

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Helaas is dat dus hoe de TV-box werkt.

Wanneer je een programma bekijkt en stop wanneer er slechts 10% of 3 minuten (afhankelijk van wat eerst komt) over zijn krijg je enkel de optie “herbekijken”.

Telenet weet dit, en ze hebben in het verleden al aangegeven niet van plan te zijn om dit aan te passen. (Zie deze post)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
DeMMi
Expert Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

We hebben dit topic opgevolgd en nagevraagd of de eerder gedeelde info nog steeds up-to-date is. Dit is een beetje veranderd! 

Het is nog steeds zo dat een opname als "onbekeken" wordt gezien wanneer je minder dan 10% of minder dan 3 minuten van het programma hebt bekeken. Voor wanneer de TV-box een opname als "volledig bekeken" aanziet, is er een kleine verandering gebeurd. Eerder was dit wanneer je minder dan 10% of minder dan 10 minuten van de totale duurtijd nog moet bekijken, nu werd dit aangepast naar minder dan 5% of minder dan 5 minuten. 

@Gverlies Jij merkt dus nog steeds op dat dit bij 10 minuten al het geval is? 

Zijn er nog andere leden die dit zo opmerken? 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Expert Moderator

Gverlies
Experienced Weetjesweter

Bedankt voor de info. Ik ga het eens van zeer nabij bekijken. Maar zelfs 5 minuten kan voor een serie van belang zijn. Ik kan niet zien of ik op 5 minuten of 15 minuten voor het einde zit. En soms moet ik een hele aflevering verder spoelen om 2 minuten te bekijken, maar die twee minuten zijn dan wel belangrijk om de volgende aflevering te kunnen volgen. Interessanter zou zijn dat het pas 5 minuten NA afloop als volledig bekeken wordt aangeduid.