Beantwoorden
T-3000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Verlies functionaliteit vs Digicorder?

Ik lees heel positieve ervaringen over de nieuwe Digibox TV-box: hij reageert snel, je kan kan meerdere programma’s tegelijkertijd “opnemen”, hij verbruikt minder stroom, etc.  Het kriebelt dan ook om mijn 2 Digicorders in te ruilen voor Digiboxen TV-boxen.  Het feit dat ik minder uren zal kunnen opnemen door het feit dat er maar 1 cloud per gezin mogelijk is zou ik voor lief nemen.  Er zijn echter 2 zaken die me niet volledig duidelijk zijn en die me ervan weerhouden te ruilen.  Graag hoor kreeg ik hieromtrent dan ook wat verduidelijking: 

 

1) Zendervolgorde veranderen.  Is dit nu wel of niet mogelijk met de Digibox.  Ik wil bv. niet VTM op 1 en ook Prime zenders naar voren halen.  Ik lees tegenstrijdige berichten of het al dan niet mogelijk is dat wanneer ik op de 9 druk op de afstandsbediening ik Playmore Cinema te zien krijg ipv welk kanaal Telenet dan ook standaard op 9 programmeert.

 

2) 2 x afspelen met geluid.  Opnames worden nu gestreamd.  Ik gebruik momenteel bijna nooit terugkijktv maar neem alles religieus op omdat ik quasi alles op x2 kijk met geluid en streamen direct naar x6 gaat zonder geluid.  Voor sommigen is het misschien vreemd maar ik ben al jaren gewoon om op x2 tv te kijken en vind dit best aangenaam en efficiënt (ik kijk immers bv het nieuws van 30 min op een kwartier) en dit is voor mij dan ook een killer feature.  Kan de Digibox TV-box op x2 met geluid afspelen?  Indien niet staat deze functionaliteit op de planning?  Zo ja wacht ik zeker en vast tot dit het geval is vooraleer over te schakelen, zo neen twijfel ik sterk aan de meerwaarde van een Digibox TV-box in het algemeen boven andere streaming services als Stievie, Netflix, etc.

 

Alvast dank voor jullie antwoord!

0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Verlies functionaliteit vs Digicorder?

@T-3000 

zendervolgorde wijzigen kan. Zelfs verschillend voor de verschillende profielen die je wil aanmaken.

 

versneld afspelen (x2) met geluid lukt niet.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
T-3000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Verlies functionaliteit vs Digicorder?

Bedankt voor het snelle en heldere antwoord.

 

Iemand enig idee of x2 afspelen met geluid op de lijst van de ontwikkelaars staat en er dus ooit zal komen?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verlies functionaliteit vs Digicorder?

@T-3000 staat op de planning maar waneer het er komt kunnen ze bij telenet niet zeggen, 

zal afwachten worden.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verlies functionaliteit vs Digicorder?

@T-3000 ik heb even in jouw post de omschrijving 'digibox' aangepast naar TV-box. Om verwarring te vermijden. De nieuwe decoder noemt namelijk TV-box, de vorige zijn digibox of digicorder. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

T-3000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Verlies functionaliteit vs Digicorder?

Juist, nog niet helemaal mee met de nieuwe terminologie.  😁

 

Conclusie is hier voor mij in ieder geval dat ik (tot m'n spijt) nog even verder moet met m'n oude Digicorders.  Ik zal hier geregeld nog eens polshoogte komen nemen in afwachting van een firmware update die het versneld afspelen met geluid toevoegt.  Heb het hier vandaag met een aantal collega's eens over gehad en ik blijk (enigzins tot mijn verbazing) lang niet de enige te zijn die deze feature gebruikt dus hoop dan ook dat het relatief hoog op het to do lijstje van de developers staat.  

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Verlies functionaliteit vs Digicorder?

@T-3000 

Elk type toestel heeft zijn mogelijkheden en ieder gebruikt het op zijn/haar manier. Bij veranderen van toestel ga je andere dingen vinden en ook gebruiken, maar niet elke functionaliteit of tot functionaliteit gepromoveerde afwijking kan of zal meegenomen worden.

Wat jij vraagt is evenwel door anderen ook gevraagd. Het is afwachten.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes