Beantwoorden
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

Verschillende decoders

Ik heb nu een oudere AD2100 decoder en een nieuwere AD2200.

De oude hielden we omdat de disk nog vol stond met zaken die we nog wilden bekijken.

De AD2200 is de primaire decoder en de AD2100 kunnen we via het netwerk bereiken.

 

Ik wil nu de AD2100 ruilen voor een nieuwe decoder.  Als ik het goed heb neem je op de nieuwe niet meer op een disk op maar op een server bij telenet zoals ook proximus doet.

Ik wil de AD2200 nog een tijdje houden om de programmas op die disk nog te kunnen bekijken.

Ik vermoed dat dat niet over het netwerk kan,  maar dan zou ik hem standalone op een andere hdmi poort aansluiten.

 

Vraag:

Kan dit?  Zijn er zaken die ik over het hoofd zie? Waar kan ik de specificaties zien van de nieuwste decoder?


Alvast bedankt,

 

 

 

Karel Claessens
0 Likes
12 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verschillende decoders

@karelclaessens Telenet kan in hun systeem niet de 2 verschillende opties verwerken, dus het word ofwel een telenet box die opneemt op de cloud (internet) of de digicorder die opneemt op een harde schijf intern in de digicorder.

beiden samen kan dus niet,

als je een telenet box neemt de nieuwste, betaal je wel eenmalig ook nog eens 35 euro daarvoor en heb je max 1 maand de tijd om je oude digicorder binnen te doen en de opnames te bekijken.

de klant heeft dus de keuze hier in.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

Verschillende decoders

Ik zou de AD2200 alleen houden om de opgenomen programma’s nog te bekijken. Niet om op te nemen...

waar vond ik de specs van de cloud box?

Karel Claessens
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verschillende decoders

@karelclaessens die staan deels hier op het forum en op de telenet site,

je krijgt 200 uur opname op de cloud, hoe meer boxen je hebt van dit nieuwste soort hoe meer je die 200 uur opname capaciteit moet delen met elke box, dus alle opnames komen op die ene cloud op je adres.

voordeel is wel dat je via iPad of pc of smartphone je opnames overal kan bekijken van de telenet box, en je mag de elektriciteit al eens een week of langer afzetten als je op vakantie bent want lopende opnames worden verder opgenomen op de cloud.

het is een 4K model.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Verschillende decoders

Ik dacht het volgende begrepen te hebben over het gemengd gebruik van een TV box samen met een digicorder.

Dan werkt de TVbox zoals voorzien.

De digicorder werkt ook nog maar de interactieve functies via het internet gaan niet meer.

Zo kom ik tot volgende mogelijkheden met de digicorder als je ook een digibox hebt.

- DTV live kijken : JA

- TV-guide : maar 2 dagen zoals met een CI+ kaartje.

- DTV opnemen en afspelen lokaal met digicorder: JA

- extra DTV pakketten : NEEN

- opnames van TVbox bekijken : NEEN

IK hoop dat dit de correcte weergave is van de mogelijkheden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschillende decoders

@Janneke_Dust Dat klopt. Eens je een TV-Box hebt, heeft de netwerkkabel in de Digicorder geen zin meer. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verschillende decoders

@karelclaessens eens de nieuwe TV-box wordt geactiveerd, worden eventuele oude digicorders of digiboxen automatisch uit het systeem verwijderd. Indien gewenst kan je de oude AD2200 digicorder nog 30 dagen bijhouden om je opnames af te kijken. Erna moet je deze ook terug binnen brengen. Je kan geen gebruik blijven maken van zowel de digicorder als een nieuwe TV-box, deze zijn niet compatibel. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

Verschillende decoders

Bedankt voor de duidelijke informatie.

Ik besluit dus dat zelfs om bestaande opnames te bekijken van een digicorder een netwerkaansluiting nodig is?  Een hdmi van digicorder naar TV werkt niet hiervoor?

Alvast bedankt

Karel Claessens
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschillende decoders

@karelclaessens 

Deze draad gaat over de tv-box. Uw vraag gaat over de Digicorder. Het grote verschil tussen beide toestellen is dat de tv-box niets lokaal opslaat. De opname gebeurt op een server van Telenet (tegenwoordig zegt men dat de opname in de cloud gebeurt, hiermee bedoelt men ergens op een plaats die via internet bereikbaar is). De opname met een Digicorder gebeurt in de Digicorde zelf. Dus afspelen van een opname met de tv-box vereist een verbinding met het internet, afspelen met de digicorder is lokaal en heeft dus geen internet verbinding nodig. Let wel voor andere functies zoals uitgesteld kijken, film op aanvraag, ... heeft de digicorder wel een internetverbinding nodig.

 

Tags (3)
0 Likes
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

Verschillende decoders

Hallo,

dat is het antwoord dat ik op mijn eerste post verwachttena mijn vermelding: "Ik wil de AD2200 nog een tijdje houden om de programmas op die disk nog te kunnen bekijken." (via HDMI)

 

Dus is er niets op tegen om een nieuwe decoder aan te vragen en de AD2200 te houden tot we alle zaken op de disk bekeken hebben. Ik heb geen enkele andere functie (netwerk) nodig.

 

Blijkbaar moet dat dan wel binnen 30 dagen gebeuren al begrijp ik niet goed waar die limiet vandaan komt vermits er geen netwerk connectie met telenet meer nodig is.

 

Karel Claessens
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verschillende decoders

@karelclaessens 

 Je hebt de keuze. Ofwel levert je hem in binnen de 30 dagen, ofwel houd je hem voor altijd. In dat tweede geval betaal je wel een vergoeding aan Telenet. Het bedrag van die vergoeding hangt af van sinds hoelang je dat bepaalde toestel huurt. 249 euro indien minder dan 1 jaar, 150 euro voor 1 jaar en minder dan 2 jaar en 50 euro indien meer dan 2 jaar. Het toestel wordt gedesactiveerd. Je kan uw opnames blijven bekijken. 

Willy2430
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Verschillende decoders

Ik heb een nieuwe digicorder gekocht.  De oude had ik ook gekocht en gehouden voor het afspelen van vroegere opnames.

Ik heb de nieuwe aangesloten op TV op de HDMI1 aansluiting.

De oude heb ik op TV op HDMI2  aangesloten.  De coax kabel en de netwerkkabel (naar modem) van de oude digicorder heb ik NIET aangesloten (dit is ook niet nodig)

Ik heb met deze manier van aansluiten (dus op de oude digicorder enkel de Hdmi kabel naar Hdmi2 van de Tv),  getest of ik de vroegere opnames nog kan afspelen,   en inderdaad het WERKT.

Van de foutmeldingen in verband met coax en of netwerk kabel van de oude box , moet je niets aantrekken.

LET wel op,  je moet met de afstandsbediening van de Tv wel ingang HDMI2 selekteren, om van de oude digicorder de oude opnames af te spelen.

Het kan ook wel een aantal minuten duren voor je het menu van de oude digicorder op het scherm krijgt,  dus wacht zeker lang genoeg.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verschillende decoders

de werking van de oudere boxen worden verlengd met een maand door het corona virus en waarschijnlijk door het lage aanbod in stock van nieuwere modellen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes