Beantwoorden
Dirk_H
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Wat gebeurt er met de telenet tv app na 7 april?

Ik krijg bericht dat de Telenet tv app en website niet meer zal werken na 7 april wanneer je nog een oude decoder hebt. Ik zie echter het verband niet. Ik kan aannemen dat je de oude decoder niet meer kan programmeren voor bvb een opname, maar kan je dan ook niet meer kijken op de app?

54 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@janne_man  Normaal had een gebruiker met de tv app en site met werkende CI+ module in het begin geen toegang tot app en site omdat je geen werkende internet verbinding had van Telenet wat enkel kon om toegang tot de app en site te geven, maar omdat er veel boze reacties kwamen daarop omdat je toen het nog yelo was wel toegang kreeg met enkel een CI module hebben ze dit tot voor kort terug gedraaid zodat elke ci+ gebruiker wel toegang kreeg zonder Telenet internet abbo, 

dus in feite hadden we geen toegang op en wordt dit nu terug gedraaid, is dat nu doordat er veel geen Telenet internet abbo hebben met een CI+ abbo of is dat echt pest gedrag (in sommige hun ogen) dat weten we hier dus niet.

kan ook zo zijn dat er amper gebruik van de app was door die klanten en het dus amper klanten zal storen dat ze er geen toegang meer op hebben, buiten kijken en terug kijken heb je er niet veel aan.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Eigenlijk is probleem begonnen dat ze iedereen 5 gebruiker live tv kunnen kijken via de tv app 

Ze hadden dit moeten houden op 2 live tv gebruikers 

De laatste jaren waren er problemen met de tv app zeker vakantie periode waren er problemen te veel kijkers zal het wel zijn geweest  

Er zal de laatste tijd meer gebruikers geweest zijn van de tv app dan er tv klanten zijn 

Als je in je vrienden kring of in familie rond kijkt wordt de tv app goed gedeeld 

Nu wordt het stop gezet

Nog een paar dagen en iedereen is op de hoogte gebracht daar komt weinig commentaar op anders had je hier of in de media meer van gehoord 

Er zullen te veel mensen grijs kijken die zullen zeker niet klagen en dat kunnen ze ook niet ze zijn geen klant 

TsX
Freshman Weetjesweter
It's your tenth party! Alles op zijn plek! It's your ninth party! A born reader!

Blijft tv flow bestaan?

Dat je via je eigen hardware op tv/ streamer box/ chromecast nog kan blijven kijken...?

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@TsX  schreef:

Blijft tv flow bestaan?

Dat je via je eigen hardware op tv/ streamer box/ chromecast nog kan blijven kijken...?

Ja

De wijziging is uitsluitend voor klanten met een Digibox, Digicorder of CI+

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
TsX
Freshman Weetjesweter
It's your tenth party! Alles op zijn plek! It's your ninth party! A born reader!

Dus komt het erop neer dat het afschakelen van die functionaliteit voor die mensen simpelweg het pushen vd klant is naar de nieuwe box + verplichten internet te nemen.

Want anders zouden ze die mensen toegang geven.

FrikandelSpecia
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Het antwoord is simpel, TN wil meer macht en meer geld. Als je meerdere (aangekochte) decoders hebt vandaag dan kan je ze allemaal naar de kringloopwinkel dragen en voor elke bijkomende decoder die je wil gebruiken vanaf nu €5 extra per maand betalen…dat is de prijs welke ik heb betaald voor een aantal van die aangekochte decoders die nog perfect werken. Als TN minder klanten wil moet ze vooral zo verder doen. Ik zoek momenteel naar een alternatief want ik laat mijn portemonnee niet verder leegzuigen door hen. 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@FrikandelSpecia  Je kan je toestellen ook zolang mogelijk gebruiken tot het niet meer kan, 

je bent niet verplicht om nu al over te schakelen, al heeft Telenet dat liever zodat ze het digitale aanbod via kabel kunnen afbouwen en enkel nog via streaming aan te bieden zodat ze de kabel verder kunnen benutten voor stabilisatie en internet snelheden verhoging binnen een bepaalde tijd eens het mogelijk is.

Master-Magic | Krak

FrikandelSpecia
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Bedankt om te reageren,

Het geeft me inderdaad de tijd om volop te zoeken naar een nieuwe provider in dit geval.

Ik heb er lang over getwijfeld en nagedacht maar de beslissing is gemaakt het is gewoon een kwestie van zaken anders te gaan doen en ook nooit meer een email adres van de provider te gebruiken waardoor het moeilijker over te stappen is. 

Telenet heeft in de afgelopen jaren steeds de prijs de hoogte in geduwd waarbij de kwaliteit steeds minder goed werd.
Het aantal onderbrekingen het afgelopen jaar valt niet meer te tellen en is op sommige dagen dermate erg geweest dat de maandelijkse prijs de lading gewoon niet meer dekt.

Ik betaal omzeggens €100/maand voor enkel internet/tv/vaste telefoon waarvan ik TV en vaste telefoon kan schrappen maar dan nog is de prijs bij Telenet niet concurrentiëel genoeg, er zijn echt wel betere alternatieven op de markt die quasi hetzelfde bieden.

Het terugschroeven van de vrijheid om voor een aangekochte decoder te kunnen kiezen waarbij je nota bene €5/maand per extra te huren decoder zou moeten betalen, (ik heb 5 decoders in totaal dus zou mij dat absurd weg €20 extra per maand gaan kosten) is de spreekwoordelijke druppel die me heeft overhaald om naar een andere provider en manier van TV kijken te gaan zoeken.
Ik ga echt geen €240 extra per jaar ophoesten om enkel dezelfde functionaliteit te behouden die ik vandaag heb.

Het jammere is dat Telenet ook geen enkele moeite doet om een klant die meer dan 20 jaar trouwe klant is en telkens correct zijn facturen betaalt, aan boord te houden en ik vrees dat er nog vele klanten als ik zullen volgen.

Master-Magic
Professional Superweter

@FrikandelSpecia  Je kan in de toekomst ook gaan voor 1 tv box en op de andere tv’s met de app werken, 

nadeel is wel dat je de 200 uur opname deelt over alle toestellen, dus niet zoals op de digicorder je eigen opname ruimte.

maar je hebt keuze genoeg bij de concurrentie mits welke opties je wilt

Master-Magic | Krak

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Zoals ze zeggen je hebt geen 5 tv boxen nodig 

Mensen hebben dit soms te laat door of in de winkel geven ze te veel mee dat moet niet wand er is geen verschil voor geheugen of je nu 1 tv box hebt of 5 tv boxen het blijft het zelfde is anders dan bij een Digicorder elk toestel heeft een harde schijf en neemt apart op 

All-Internet + Telenet TV iconic    81,00 euro  = is voor onbeperkt internet en een tv box + je kan nog 5 toestellen live kijken rechtstreeks 

geen juiste tv voor of een veel te oude tv dat lost je op met bakje 

https://www2.telenet.be/residential/nl/toestellen/details?intcmp=ToestNav&productId=3302029&productN...

Het is wel geweten dat een gewone telefoon veel geld kost daarmee dat je boven de 100 euro zit met je abo 

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Als je uw rekening maakt en elders bekijkt, denk dan aan alle kosten rekening houdende met je kijkgedrag. Voor een aantal zaken die je bekijkt via de tv-box van Telenet wordt er geen kost in rekening gebracht aan data verbruik. Doe je hetzelfde met een app dan heb je wel data verbruik. Als je met vijf zo bezig bent kan dat dataverbruik serieus oplopen. 

Neem je bijvoorbeeld het goedkopere TV-Vlaanderen via internet, dan mag heb je ook dataverbruik bij je internetleverancier en je mag gelijktijdig slechts met twee kijken. Wat voor de ene interessant is, is het niet voor de andere.

Master-Magic
Professional Superweter

@janne_man  Ik moet alvast niet kijken naar dataverbruik, heb op het jaar en half nog geen melding gekregen van teveel te verbruiken, heb zelf geen data meter bij de provider dus kan niet zien hoeveel ik verbruik, 

zie wel op m’n fritz modem een verbruik maandelijks van rond de 5TB up en down, daar zit dus ook streaming in wat ik veel gebruik van apps en upload van data van de hobby (wat miniem is).

dus voor mij persoonlijk is dat allemaal geen probleem van data te checken of ik erover zit.

Master-Magic | Krak

luc55

Dat data verbruik dat niet telt op de tv box is voor live tv kijken en opvragingen in de epg gids 

Hij komt nog altijd goedkoper uit met de tv app op de tv te zetten dat kost hem extra maar 11 euro 

Tegen hij nog eens 4 tv boxen extra  bij huurt is totaal 7 euro x 4 = 24 euro 

PieterV
Experienced Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Lijkt erop dat de TV-app voor CI-gebruikers vanavond is uitgezet. Werd uit mijn app op de Chromecast gegooid en kan niet meer terug inloggen.

Ik vind dit een schandalige actie. Ik heb internet van Telenet, TV van Telenet maar geen digibox. Zou nu dus 12 Euro per maand extra moeten gaan betalen aan huur voor een kastje dat ik niet ga gebruiken. Als hier geen oplossing voor komt, is het voor mij einde verhaal bij Telenet.

Dirk_H
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Klopt, hier ook. Er is nul komma nul reden om de app van een klant plat te leggen als je die box niet hebt maar een decoder. Dat je niet meer kan programmeren of opgenomen opnames niet meer kan bekijken kan ik aannemen maar live kijken stoppen is belachelijk.