Wat zijn de beperkingen van de TV box?
Net zoals velen op dit forum, hebben ook wij vragen voor de omschakeling van digicorder naar TV-box en zijn ons de antwoorden van Telenet medewerkers soms onduidelijk en tegenstrijdig.
1. Na het overschakelen naar de TV-box wordt de huidige digicorder gedeactiveerd.
Ik kan begrijpen dat eens men de TV-box in huis heeft, men enkel nog kan opnemen met de TV-box, maar wij zouden ook onze opnames op onze digicorder alsnog willen bekijken. (Daar wil ik gerust 50 euro voor betalen door mijn digicorder niet terug te sturen.) Telenet medewerkers zeggen dat de digicorder gedeactiveerd en helemaal niet meer te gebruiken is. Anderen zeggen dan weer dat men de opnames kan blijven bekijken.
Weet iemand hoe Telenet de digicorder deactiveert? Volstaat het bijvoorbeeld om de digicorder op voorhand los te koppelen van het netwerk en de coax kabel? Als ik dan de digicorder aansluit op het stroomnet en met een HDMI kabel met mijn TV verbindt, kan ik dan mijn opnames blijven bekijken?
Als Telenet enkel een signaal naar mijn digicorder zou sturen op het moment dat ik de TV-box aanvraag, dan kunnen ze mijn toestel niet bereiken en dus ook niet deactiveren. Als ze echter elke dag een token naar de digicorder zouden sturen dat bijvoorbeeld 2 dagen geldig is, dan gaat de digicorder na 2 dagen uiteraard niet meer werken omdat het token dan vervallen is.
2. Kan ik via de TV-box mijn opnames in meerdere keren bekijken?
Op dit forum heb ik gelezen dat als men via de TV-box een opname voor het grootste gedeelte heeft bekeken, dat de opname dan vervalt. Als ik bijvoorbeeld een programma heb opgenomen dat 2 uren duurt en ik heb enkel de eerste 100 minuten bekeken, ben ik dan de laatste 20 minuten kwijt? Vraag is uiteraard wat men het grootste gedeelte noemt: 90%, 80% of 51%?
3. Kan reclame doorgespoeld worden?
Momenteel hebben we ook de beperking dat je de eerste minuut verplicht bent om de reclame te laten spelen. Dat is geen probleem, maar we nemen ook regelmatig programma's op van de Duitstalige RTL. Daar heb je regelmatig programma's die 3 uren duren omdat ze om het kwartier 5 minuten reclame geven. Met de digicorder geen probleem. Gewoon even doorspoelen en verder kijken.
Sommigen zeggen dat reclame niet kan doorgespoeld worden, anderen zeggen dan weer dat het wel gaat, maar slechts per sprong van 30 seconden.
Geldt die beperking van reclame door te spoelen enkel voor zenders zoals VTM en Play in al hun variëteiten of telt dat ook voor buitenlandse zenders? Of vervangen ze buitenlandse reclamespots door Belgische reclamespots zoals ze ook met internetradio doen?
4. Enig idee over het lot van Duitstalige zenders op langere termijn?
Zoals eerder al aangegeven, kijken we ook regelmatig naar de Duitstalige RTL, maar evengoed naar ARD of ZDF. Als ik naar het zenderaanbod kijk, heb ik de indruk dat ze deze zenders op termijn graag willen opofferen om plaats te maken voor andere zenders. Geen idee of dit werkelijk zo zal gebeuren, dus jullie mening is zeker welkom.
Niet echt een kort bericht, maar ik hoop hiermee wel mijn vragen duidelijk gesteld te hebben. Op dit moment behouden we nog het liefst zo lang mogelijk de digicorder omdat er dan geen afhankelijkheid is van het internet indien men eerdere opnames zou willen bekijken en omdat we dan ook geen beeldkwaliteit verliezen in geval van een slechte of overbeladen internetverbinding.
Ik zie jullie antwoorden met veel plezier tegemoet.
Alvast bedankt,
Dirk
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
instellingen
-
opnames
-
TV-box