25.500
netweters
|
157.483
antwoorden
|
21.267
vragen
|
Bij het willen kijken naar de zenders VRT en Canvas, krijgen we de melding ‘Sorry, we kunnen dit niet afspelen’ (CS2004)?
Als ik via de TV-gids ga, kijken >> Live kijken >> werkt ook niet - Vanaf begin kijken >> werkt wel!
Ook zappen naar beide zenders, krijgen we dezelfde melding.
Alle andere zenders werken prima en met een diagnose is alles ok!
Wat kan hier de reden van zijn? Alvast bedankt!
Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: Zenders VRT en Canvas niet te bekijken via Digibox?
@ppeter heb je nog een oude digibox of de Tv Box???
als je nog via de coax digitaal kijkt (niet volledig streaming) kan het zijn dat de freq waar VRT op zit gestoord is of dat er een filter opzit buiten, zie je op je aansluiting buiten toevallig een filter opzitten ????
Sorry, maar het gaat om de Telenet Tv- box!
CS2004 is een signaalstoring
Check je kabelsTrek deze (coax, HDMI, ethernet, stroom) kabels uit aan beide uiteinden en sluit ze opnieuw aan. Vervang ze eventueel en probeer opnieuw. Opgelet: gebruik zeker de HDMI-kabel die werd meegeleverd met de Telenet TV-box voor de beste beeldkwaliteit.
(…)
Nog niet opgelost?
Bel ons op 015 66 66 66
Dat weet ik, maar moet een andere oorzaak zijn, want alle andere zenders werken perfect?
@ppeter schreef:maar moet een andere oorzaak zijn, want alle andere zenders werken perfect?
De zenders zitten verdeeld over verschillende frequenties. Het kan perfect zijn dat de ene frequentie storing heeft terwijl een andere probleemloos werkt.
Het probleem kan op verschillende plaatsen zitten: de tv-box, de binnen bekabeling of we buiten bekabeling.
De binnen bekabeling kijk je zelf na, lost dat niets op dan contacteer je de klantendienst zodat ze de tv-box en de buiten bekabeling kunnen nakijken.
Zou nog eens alles eens na zien en de stroomstekker 5 min uit trekken van de box en doe het ook met de modem ook zelfde
Als niets verandert neem je contact op met Telenet
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/technisch/chat-met-ons
@ppeter zoals ik al eerder zei, kijk eens buiten of je geen Filter zie zitten op de kabel, kan zijn dat ze die er op hebben gezet per ongeluk dat dit voor een buur was ofzo, die filter filtert de VRT zenders er uit en hoger niet.
check het eens, het ligt niet altijd binnen het probleem.