25.251
netweters
|
155.941
antwoorden
|
21.059
vragen
|
@Master-Magic schreef:
@Peter78 heb eens gekeken op de hotbird waar ze deze zender van halen, deze is daar nog in SD beschikbaar in 16/9, maar beeld is wel beter dan ervoor door de DVB-S2, het is zelf in 720x576i 25 frames in AVC.
dus je zal de beu al horen hangen, geen verbetering 😉
@Master-Magic en BBC News is terug en het is nog steeds bagger beeld, Telenet blijft hardstallig weigeren om de HD versie door te geven als enige operator in de Benelux 🤔
@ChristofM Vraag jij eens intern na wat daar de reden van is?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Re: BBC News momenteel niet beschikbaar bij telenet
100% zeker HD, met upscaling kan je nooit zo'n scherpte in dat kleinste lettertype onderaan verkrijgen.
@Peter78 Proximus heeft op zijn systeem kennelijk 2 BBC News zenders, een SD en een HD versie, kennelijk staat er op de V7c versie de SD versie en niet de HD versie.
ik zal dit eens bij m'n ouders onderzoeken dat proximus tv hebben en een Q-led van samsung of ze de HD versie niet in de lijst vinden want ik zag elke keer de SD versie.
@janne_man schreef:Noch met de foto, noch met zelf het beeld zien, kan ik overtuigd worden dat het HD is. De upscaling gebruikt door decoders en tv's zijn zeer goed dat het enkel in zeer specifieke gevallen waarneembaar is met het blote oog.
@janne_man ik heb hier een Sony OLED staan ter waarde van €2500 geen goedkopen Medion brol dus, best bizar dat ik dan nog steeds zo goed het verschil zie tussen SD en HD om maar te zwijgen van 4K als ik uwen theorie mag geloven 😉
Mijn Sony UBP-X800M2 4K UHD Blu-ray-speler heeft een zeer goeie upscaling, als ik een gewone Blu-ray afspeel is het beeld zeer goed (upscaling naar 4K) en moest ik zeggen het is een 4K bron je zou het nog geloven ook maar een 4K schijfje is toch nog next level 😁 Speel ik een DVD (upscaling naar 1080p) af zie je nog steeds goed dat het een SD bron is 😉
PlayStation 3, 4 & 5 hebben ook een zeer goeie upscaling maar toch zie je nog steeds dat het een SD bron is.
Ik moet de eerste TV of decoder nog zien die van een SD beeld een loepzuiver en haarscherp HD beeld maakt 😊
@Master-Magic schreef:@Peter78 Proximus heeft op zijn systeem kennelijk 2 BBC News zenders, een SD en een HD versie, kennelijk staat er op de V7c versie de SD versie en niet de HD versie.
ik zal dit eens bij m'n ouders onderzoeken dat proximus tv hebben en een Q-led van samsung of ze de HD versie niet in de lijst vinden want ik zag elke keer de SD versie.
@Master-Magic het was de Android decoder in de shop als dat enig verschil zou maken 🤔 tja BBC News, 1 & 2 stonden netjes bij elkaar in de zenderlijst.
Voor de rest ken ik geen hol van het Proximus systeem, ze doen dus al dingen zoals Telenet via DVB-C (TV-box) HD en als je dan kijkt via de TV-box IP is de zender ineens SD via streaming...
@janne_man schreef:Dat heeft met de frekwentie van onze wisselstroom te maken. In de VS is dat 60 hertz en in Europa is dat 50 hertz. Wij werken decimaal en zij werken imperiaal. Dus niets gemist, andere logische benadering.
@janne_man analoog wel ja maar in het digitale tijdperk kan dan perfect wereldwijd gelijkgeschakeld worden...
PAL, SECAM en NTSC was analoog bij HD en 4K is het wereldwijd de zelfde standaard maar helaas zijn ze blijven vasthouden aan het verschil van fps zoals het vroeger was in analoog.
@Peter78 bij proximus zijn er 2 android boxen dat ze gebruiken, de V7 en de V7c, de 2de is de compacte kleine box, even groot ongeveer als deze van telenet,
mijn ouders hebben er 2 staan, en die zenderlijst heb ik aangepast naar hun vraag hoe zij die zenders willen hebben staan, kan daardoor zijn ook dat die BBC News zenders niet beiden er opstaan en er enkel SD versie opstaat, die INPLUS wordt ook HD genoemd maar als je daar naar kijkt zie je direct dat het een SD signaal is, via satelliet waar ze deze halen op astra 19,2 is die ook in SD, zat tot 2 jaar terug of iets langer nog in HD, maar de zender had te hoge kosten om hem nog in HD door te geven en er was te weinig animo voor de zender.
@Master-Magic schreef:@Peter78 bij proximus zijn er 2 android boxen dat ze gebruiken, de V7 en de V7c, de 2de is de compacte kleine box, even groot ongeveer als deze van telenet,
mijn ouders hebben er 2 staan, en die zenderlijst heb ik aangepast naar hun vraag hoe zij die zenders willen hebben staan, kan daardoor zijn ook dat die BBC News zenders niet beiden er opstaan en er enkel SD versie opstaat, die INPLUS wordt ook HD genoemd maar als je daar naar kijkt zie je direct dat het een SD signaal is, via satelliet waar ze deze halen op astra 19,2 is die ook in SD, zat tot 2 jaar terug of iets langer nog in HD, maar de zender had te hoge kosten om hem nog in HD door te geven en er was te weinig animo voor de zender.
@Master-Magic doe me een plezier en ga eens naar een Proximus shop, daar staat altijd een demo waar je kan mee spelen en zoek eens naar BBC World stond vrij vooraan in de zenderlijst, ge wilt het echt precies nie geloven maar het is toch wel HD ze.
Met uw logica kunnen we teruggaan naar een niet decimaal systeem want het dominante vs gebruikt dat en dat is dan toch internationaal de norm.
25 of 50 beelden per seconden kan je gemakkelijk exact omzetten in tienden van een seconde. 0,2, 0,4, 0,6, ... (voor 50 frames per seconde). 24 en 60 kan je enkel exact als breuk weergeven.
De nr's op de prox box is nr 25 en nr 425 als ze zelfde beeld geven is het de zelfde Bbc news
als ze wereldwijd voor film de zelfde standaard gebruiken (24fps) kunnen ze dat voor tv ook 😁
ge moet eens een film of serie streamen en ge moet het dan eens hier bekijken op tv hier zitten de acteurs allemaal precies aan de helium en de muziek speelt veel te rap...
of ligt da ook aan de decoder en tv mss 😉
@Master-Magic @Peter78 We hebben de reacties over SD- en HD-zenders die op 2 andere topics bezig waren, samengebracht onder dit topic. Ze blijft alles on-topic op de andere topics en kunnen jullie dit topic gebruiken om alles over de beeldkwaliteit in het algemeen te bespreken. 😊