Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

@Suzy Mogen we hetzelfde verwachten bij de Telenet TV-box?

Ziggo zendt het komende Formule 1-seizoen uit in een 4k-resolutie. Klanten met de Mediabox Next-settopbox, kunnen de racewedstrijden in de hoge resolutie bekijken. Ook moeten kijkers een Ziggo-internetverbinding hebben.

Alle trainingen, kwalificaties en wedstrijden van het komende Formule 1-seizoen worden in 4k-resolutie uitgezonden, meldt VodafoneZiggo. Dat geldt alleen voor de uitzendingen via het kanaal Ziggo Sport en voor klanten die de Mediabox Next hebben. Sinds 2019 levert Ziggo die settopbox aan klanten.

Ook moeten klanten een internetverbinding van Ziggo hebben, blijkt uit de pagina van Ziggo over 4k-uitzendingen. Dat wijst erop dat de 4k-beelden binnenkomen als IPTV-uitzendingen en niet via DVB-C. Dat geldt ook al voor de 4k-uitzendingen van het kanaal Love Nature, dat is tot nu toe het enige kanaal waarmee Ziggo 4k-beelden aanbiedt.

Het nieuwe Formule 1-seizoen start op 26 maart. Of er ook andere sportuitzendingen in 4k volgen op Ziggo Sport, is nog niet bekend. Daarover rept VodafoneZiggo niet in de aankondiging. De praatprogramma's rondom de F1-wedstrijden worden nog in full hd uitgezonden.

https://tweakers.net/nieuws/178470/ziggo-klanten-met-mediabox-next-kunnen-formule-1-kijken-in-4k-res...

0 Likes
33 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!


@m-jan20  schreef:

@Hofkens  schreef:

@m-jan20  schreef:

Ook waanzin dat ZIGGO klanten dat daar gratis bij hun pakket krijgen, hier is dat extra betalen. Al weer ik dat ‘gratis’ hier betekent “inbegrepen in de prijs”, maar toch.


Via Play Sports Open zullen ook verschillende wedstrijden uit de F1 live worden uitgezonden voor alle tv-klanten vanaf dit seizoen.


Af en toe een F1 & PL match is toch nog een verschil met dit gratis aanbod van Ziggo: 

VOETBAL
Premier League
La Liga
Serie A
UEFA Champions League
EK-kwalificatie 2020
Nations League
Primeira Liga
FA Cup
League Cup
Jupiler Pro League
Scottish Premier League  

AUTOSPORT
Formule 1
NASCAR
Indycar
Formule 2
Formule 3
Porsche Super Cup
WRX
WEC (Highlights)
Formule E
Supercars Championship
DTM + W Series

GOLF
PGA Tour
European Tour
Majors
Ryder Cup

TENNIS
ATP 250
ABN Amro WTT
Wimbledon
Fed Cup
Davis Cup
Rod Laver Cup
Libéma Open

WIELRENNEN/VELDRIJDEN
Superprestige (Elite mannen)
DVV Trofee & Soudal Classics Cyclocross
UCI Mountain Bike World Cup
Tour of Hainan
Tour of Yorkshire
Tour Down Under
Ronde van Kroatie

NEDERLANDSE SPORTEN
Hockey Pro League
Hockey Hoofdklasse
Handbal (EK dames + heren + WK dames)
EK Volleybal 
Volleybal Nations League
Korfbal League

OVERIG
NBA
Six Nations (Rugby)
Autumn Internationals (Rugby)
WK Rugby
Diamond League
Champion of Champions (Snooker)
Mosconi Cup (Pool) 

 

 

Hebben gratis meer aanbod dan mij....en ik betaal voor Play Sports (al ben ik van Play Sports zeer tevreden, al is Champions League een énorm gemis). 

 


Beiden hebben één gratis sportkanaal waar vele live-uitzendingen te bekijken zijn. Wanneer ze bijvoorbeeld zien dat F1 veel meer kijkers haalt dan bijvoorbeeld een match uit de Premier League op hetzelfde moment, zullen ze waarschijnlijk zowat alles van de F1 gratis uitzenden, omdat ze in de programma's errond dan meer reclame kunnen verkopen.

Ziggo zend van de sporten en competities die je opnoemt ook niet alles gratis uit. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik al direct bij het wielrennen/veldrijden verschillende wedstrijden zie die Ziggo niet meer in het bezit heeft. Alle uitzendrechten voor veldritten in Nederland zitten bijvoorbeeld bij Eurosport, waardoor Ziggo het voorbije seizoen niet één veldrit heeft uitgezonden.

Het betalende sportaanbod lijkt me bij Ziggo inderdaad wel groter te zijn dan bij Play Sports, maar dit heeft ook te maken met het feit dat er hier meerdere sportzenders zijn (Play Sports, Eleven Sports en Proximus Sports) tegenover in Nederland (Ziggo Sport en ESPN) en ook dat hier meerdere evenementen ook gratis te bekijken zijn via o.a. Eurosport, VRT (Sporza) en DPG Media (vtm).

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!


@robatoras  schreef:

Googlen   zoveel sport je wil.

Op prima groot computer scherm.

En zie net zoveel als op  TV .


Ik heb ook een 27" (2560 x 1440) PC-scherm maar dat komt toch in de verste verte niet in de buurt van mijn 55" TV! Maar ja er zijn zelfs mensen die "TV" kijken op hun smartphone....

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

Ik zit per dag geen 1,5 uur voor die poppenkast.

Zelfs nog niet elke dag.

Films en serie's interreseren mij niet.

Mij geen stuiver waard.

Wat anderen willen,ze doen maar.Veel plezier zou ik zeggen.

Ik fiets dagelijks veel in de natuur,lekker in de buitenlucht.Hopelijk binnenkort weer terrasjes achter 'n trappist.🍺

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!


@Hofkens  schreef:


Beiden hebben één gratis sportkanaal waar vele live-uitzendingen te bekijken zijn


Is dit maar 1 kanaal? Dan zenden ze wel énorm veel uit op dat ene kanaal. Vriend van mij kan altijd probleemloos naar Champions League, F1, Premier League & Golf kijken. 

 

Wat je zegt zal wel kloppen, ik ken er niet veel van. Ben héél content over Play Sports, ook over de prijs. Alleen is Champions League (dé competitie) echt wel eentje die je niet mag missen in een premium betaalzender. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

@HofkensVergeet de beide hebben een gratis kanaal, bij ziggo mag je weer betalen voor de ESPN kanalen, is sinds begin dit jaar niet meer open voor alle klanten espn1, ze mogen nu ook betalen, en ergste van al, de prijzen van de sportpakketten zijn in Nederland overal anders, je krijgt hetzelfde maar betaald bij ziggo meer als bv kpn vraagt.

zou het hier niet willen, en ze moeten voor die gratis 4K zender zeer veel betalen voor 1 extra zender want het zit in het duurste pakket daar, je moet de klanten eens zien klagen daarover, 

Bij Telenet is er wel nog geen enkel 4K kanaal maar is een tijdje getest geweest en kon toen de beelden zien, er was nog veel werk aan als ik 4K zenders zie via satelliet....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!


@m-jan20  schreef:

@Hofkens  schreef:


Beiden hebben één gratis sportkanaal waar vele live-uitzendingen te bekijken zijn


Is dit maar 1 kanaal? Dan zenden ze wel énorm veel uit op dat ene kanaal. Vriend van mij kan altijd probleemloos naar Champions League, F1, Premier League & Golf kijken. 

 

Wat je zegt zal wel kloppen, ik ken er niet veel van. Ben héél content over Play Sports, ook over de prijs. Alleen is Champions League (dé competitie) echt wel eentje die je niet mag missen in een premium betaalzender. 


Als ik me niet vergis kunnen de klanten met één van de duurste abonnementen (dus een all-in met internet, tv, telefoon en gsm) wel het volledige Ziggo Sport-pakket met een 6-tal zenders als ik met niet vergis volledig gratis toevoegen als bonus aan hun abonnement. Maar "Ziggo Sport 14" is net als "Play Sports Open" een gratis versie van het hoofdkanaal (in NL Ziggo Sport Select en hier Play Sports 1) dat voor alle tv-klanten beschikbaar is, ongeacht hoeveel ze betalen per maand voor andere diensten.

0 Likes
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

https://tweakers.net/nieuws/179214/formule-1-begint-dit-jaar-met-tests-om-races-met-hdr-uit-te-zende...

momenteel ook nog niet voor Ziggo klanten. 

supporteert de nieuwe TV-Box wel HDR ? 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!


@Suzy  schreef:

@Ex-Netweter ik heb de vraag intern eens uitgezet, om te kijken of er plannen zijn in die richting. Zodra ik iets weet, kom ik erop terug. 😉


Ik heb ondertussen trouwens te horen gekregen dat men bij Telenet momenteel de opportuniteiten in 4K samen met de broadcasters en andere content leveranciers aan het bekijken is. En ondertussen de nodige voorbereidingen op het netwerk en andere aan het treffen zijn. Maar er zijn nog geen concrete timings die gedeeld kunnen worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

Ik heb al eens vooruit gekeken in de TV-gids, de oefenritten en de race worden nu zaterdag en zondag uitgezonden op het open kanaal van Play Sports. Dan kan ik nu F1 kijken met nederlands commentaar. De vorige jaren keek ik steeds F1 op La Une of La Deux (Tipik).

Zo wordt de pijn van het verdwijnen van Triiing een héél klein beetje verzacht.

Als het goed is moeten we het ook zeggen hé!

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!


@Ex-Netweter  schreef:

 De vorige jaren keek ik steeds F1 op La Une of La Deux (Tipik).

 


@robatoras

Ik keek ook Formule1 via die zenders.

Beeld was perfect op 4 meter afstand groot scherm,zit niet te wachten op 4K.

En mochten ze meer 4K gaan uitzenden,gaan stiekem de prijzen weer de hoogte in.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

en het is dan nog geen echt 4K beeld dat ze in Nederland krijgen, het is een upscaled HD beeld in SDR, daar zou ik toch niet op wachten, zeker voor snelle beelden bij Formule1 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

https://www.autoblog.nl/nieuws/ziggo-verliest-f1-rechten-893269

volgens geruchten zou Ziggo de F1 rechten kwijt zijn na dit seizoen. 

Hoe zit het met de TV Rechten bij Telenet? Tot hoelang lopen deze nog ?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

@Kcquipor er gaat een nieuwe zender starten in Nederland van uit Scandinavië waar de F1 sport naartoe gaat, misschien dat dit in belgie ook naar een ander gaat, 

hopelijk naar Eleven Sports.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ziggo-klanten kunnen Formule 1 kijken in 4K!

en hoe is met https://f1tv.formula1.com gaan we nog kunnen zien of stoppen die ook

iemand hier nieuws over

0 Likes