Beantwoorden
Ex-Netweter

Zijn de Live streams van VRT MAX verdwenen?

De live streams zijn precies verdwenen, heb ik iets gemist?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: VRT MAX live streams

0 Likes
34 reacties

@Master-Magic ik heb hier een XR-55A83J staan, prachtig toestel ondersteund zowat alle formaten en gekoppeld aan de STR-DN1080 versterker beide Sony.

Een midrange toestel met een schitterend beeld, high end toestellen zijn een beetje overkill in mijn ogen zeker als je toch geen goeie bron hebt behalve 4K Blu-ray.

Zoals je hier al eerder vermelde Netflix 4K is ok maar Amazon en Disney is pakken beter van beeldkwaliteit maar Bravia Core is het neusje van de zalm met een pure stream van 80Mbps.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

@Ex-Netweter  schreef:

@Moderator is dat een beslissing van VRT zelf of is het opgedrongen door Telenet om die live streams eruit te halen?

We hebben dit intern voor jullie nagevraagd. De inhoud van de apps op de Telenet TV-box wordt bepaald door de leverancier zelf. In dit geval is het dus de keuze van VRT om de live streams niet meer in de VRTMAX-app op de TV-box te tonen. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter

@Bjarne helaas zegt de VRT toch net iets anders 😉 @Master-Magic @WG94 @luc55 @janne_man dit antwoord heb ik gekregen (om privacy redenen heb ik er dingen uit weggelaten) :

Schermopname (45).png

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

@Ex-Netweter Bedankt om dit te delen en het na te vragen bij de VRT. Wij hebben enkel de informatie gedeeld die we intern ontvangen hebben. We hebben het antwoord van de VRT naar de collega's doorgestuurd ter info. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Zou het niet kunnen dat beiden gelijk hebben? Ik vermoed dat het een centenkwestie is. Van de VRT mag het, maar Telenet moet dan opdraaien voor de auteursrechten, Telenet wil het maar enkel zonder extra kost zijn. 

Dit doet me denken aan de begintijd van de kabel-tv. We kregen zenders die we ook met een tv-antenne konden ontvangen. De zenders betaalden auteursrechten. Stelling van de kabelmaatschappijen: de auteursrechten zijn al betaald dus wij betalen dat dan niet. SABAM ging daarmee niet akkoord eh het kwam tot een rechtzaak. De kabelverdelers moesten ook auteursrechten betalen, want zij waren een andere verdeler van het signaal. In strijd met de wetgeving werd dit dan doorgerekend aan de klanten. De wetgeving werd aangepast zodat het onwettige wettig werd.

0 Likes
Ex-Netweter

@janne_man ik gebruik zelf geen apps op de TV-box omdat ze allemaal beschikbaar zijn via mijn tv.

Voor ik mijn huidige tv had gebruikte ik wel de VRTMAX en VTMGO app op de TV-box en kan ik met zekerheid zeggen dat de live streams wel aanwezig waren, ze zijn er dus in 2023 of 2024 uitgehaald want zolang heb ik mijn recente tv al.

Bij VTMGO zijn ze nog steeds aanwezig, 14 dagen terug gezien bij mijn moeder die de app gebruikt op de TV-box.

GoPlay app daar kan ik niks van zeggen want nooit gebruikt op de TV-box.

Mijn moeder gebruikt alle 3 de apps op de TV-box en zal eens testen binnenkort als de live streams bij GoPlay ook aanwezig zijn.

De vraag is natuurlijk waarom het bij VTMGO dan wel weer geen probleem is om de live streams aan te bieden 🤔

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@janne_man heeft wel een punt, het is niet duidelijk wat VRT hier mee wil zeggen.

Er staat niet "we mogen van de telecomproviders de livestreams niet aanbieden op hun settopboxen", er staat "we mogen de livestreams (...) niet aanbieden op de settopboxen van de telecomproviders". Van wie het niet mag, dat zeggen ze niet.

@Ex-Netweter  schreef:

GoPlay app daar kan ik niks van zeggen want nooit gebruikt op de TV-box.

Mijn moeder gebruikt alle 3 de apps op de TV-box en zal eens testen binnenkort als de live streams bij GoPlay ook aanwezig zijn.

GoPlay heeft ook geen livestream op de TV-box. Maar daar ga ik weer terug naar mijn eerste mening, wat zou daar de meerwaarde van een livestream zijn, alle Play zenders zijn beschikbaar op de TV-box zelf.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
Ex-Netweter

@WG94 bij GoPlay heeft dat idd geen meerwaarde maar bij VRTMAX en VTMGO wel daar kan me dan naar de radio 'kijken' beter als die oersaaie banner als je dan toch luistert/kijkt via u TV-box.

Conclusie de VRTMAX app op de TV-box is maar een flauw afkooksel meer van het origineel.

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@WG94  schreef:

Maar daar ga ik weer terug naar mijn eerste mening, wat zou daar de meerwaarde van een livestream zijn, alle zenders zijn beschikbaar op de TV-box zelf.

Volledig akkoord.

Livestreams op de TV-Box Apps zijn volkomen nutteloos en een verspilling van resources (bandbreedte, datavolumes).

Zowel voor de aanbieder (individuele streams) als voor Telenet.

Als je naar de zenders zelf kijkt via de TV-Box of Digicorders verbruikt dat geen data (DVB-C).

Ook niet als je deze via IP ontvangt (TV-Box IP, terugkijk TV), want dat komt dan van de Telenet servers.

0 Likes
Ex-Netweter

@flip1953 nu weet ik de reden maar het zal me eigenlijk een worst wezen welke functionaliteiten er wel of niet meer aanwezig zijn in de apps op de TV-box ik gebruik er toch geen enkele van. 😀

Ik heb al deze apps full option op mijn tv dus who cares! 😉

Was vooral jammer voor mijn vriendin. 

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

En ook de app's op een tv box zijn niet volledig de zelfde als de echte app  en dat streamen wordt dan weg gelaten en andere zaken dat geen meer waarden of geen interesse bij draagt  wordt niet overgezet

0 Likes

@Master-Magic  schreef:

@Ex-Netweter  Het is een Tizen versie, waarschijnlijk niet meer ondersteund omdat die te oude software heeft.

netflix is ook niet meer te downloaden, als die er nog opstaat hem niet verwijderen.

@Master-Magic vandaag toch mooi de HBO Max app op kunnen installeren... 😉

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Ex-Netweter  Dan kan je genieten van de enkele 4K films die je nu nog krijgt met een HD pakket 😊

heb er al 10 gevonden, echt prachtig beeld.

Aquaman is ook in 4K moest je die bekijken (de eerste) en Superman 2,3,4.

the joker, Harry Potter 7 en 8, en nog een paar die ik niet van buiten weet.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Als ik eens verder mag gaan over HBO Max, heb iets ontdekt dat hoop ik vanaf 1 juli wordt rechtgezet.

De films van Mad Max staan er op tot de Furry Road, maar Film nr 3 ontbreekt dan weer, je zou denken, de volledige collectie staat er op, we gaan die eens allemaal nogmaals bekijken, je mist de 3de film van deze collectie.

en voor de kleinste staat er Happy Feet 2 op maar de eerste is niet te vinden, zou leuk zijn als de eerste er ook op stond om deze collectie ook te kunnen bekijken bij regenachtige dagen de komende dagen.

of dat ze dit aanpassen vanaf juli is nog de vraag dus.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Dat zal niet zijn de rechten zullen tijdelijk bij andere speler zitten

Vanaf het afgelopen is zal je hem zien

Dit kom je meer en meer tegen dat het verdeeld is ook als hij  de eigenaar van beelden is

0 Likes