Beantwoorden
stevenm1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

nieuwe decoders

allen,

 

nu heb ik net gelezen dat de nieuwe decoder eraan komt via https://datanews.knack.be/ict/nieuws/nieuwe-telenet-decoder-heeft-netflix-en-spraakbesturing/article...

en tot mijn grote verbazing lees ik onderstaande

De decoder werd de afgelopen maanden bij zo'n 20.000 klanten getest en wordt nu gradueel uitgerold. In eerste instantie krijgen nieuwe tv-klanten een exemplaar. """"""Bestaande klanten"""""" kunnen voor een éénmalige logistieke kost van """""35 euro""""" een exemplaar aanvragen.

0 Likes
18 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

nieuwe decoders

@stevenm1 

Nieuwe klanten krijgen inderdaad alles. Zelfs de rekening voor activering op het net.

Ik weet niet hoeveel dat kost. Vergelijk het eens met die 35 euro.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Traxxie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

nieuwe decoders

😂, hiermee schieten ze toch ik hun eigen voeten. Zal nog eens een jaar overstappen naar orange. Krijg ik daar weer promotieprijs en daarna terug naar Telenet voor een gratis decoder 😂

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

nieuwe decoders


@Traxxie  schreef:

😂, hiermee schieten ze toch ik hun eigen voeten. Zal nog eens een jaar overstappen naar orange. Krijg ik daar weer promotieprijs en daarna terug naar Telenet voor een gratis decoder 😂


Probeer dat eens niet sentimententeel te benaderen. Daarom eerst de feiten bekijken.

Hoeveel huidige klanten van Telenet die nu een Digicorder hebben, willen die gratis vervangen door de nieuwe tv-box? Ik weet het antwoord niet, maar ik ben ervan overtuigd zeer veel.

Ik schat het aantal in omloop zijnde Digicorders op ongeveer 2 miljoen (bij zulke getallen komt het op een paar 100 000 niet op aan). Van waar dat getal? Alles bijeen heeft Telenet bijnan 2 miljoen klanten. Een 200 000 zitten nog op analoge tv. Een aantal digitalen hebben meer dan één Digicorder.

Neem nu dat 1 miljoen digitale klanten de nieuwe tv-box direct willen. Is deze transactie realistisch? Kan op korte tijd zoveel toestellen verdeeld worden? Is de helpdesk voldoende bemand om min of meer adequaat te reageren? ... 

 

Het lijkt me dus normaal om deze nieuwe toestellen te verdelen met een zeker volume, maar wel beperkt. Hoe dat: de nieuwe klanten. Dat is echter te beperkt. Alle klanten? dat is onrealistich. Dus ergens een drempel inbouwen. Hoe? met er een bedrag op te plakken.

 

Na verloop van tijd, één jaar, twee jaar, vermoed ik, dan zal men gratis kunnen omruilen onder bepaalde voorwaarden. 

 

Als je denkt dat je er beter vanaf bent door elders te gaan en later al dan niet terug te komen, moet je niet zeggen, dat maakt toch geen indruk. Blaffende honden bijten immers niet. 

 

 

Peter_Schouten
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

nieuwe decoders

Dat ze niet willen dat alle bestaande klanten er een stormloop op doen snap ik best. Maar anderzijds vind ik het ook best absurd dat bestaande klanten altijd maar vollepot betalen en er niets voor krijgen. En nee die toestel kortingen noem ik geen cadeau, zelfs met die kortingen kan je elders nog goedkoper vinden. En bovendien zit er lang niet elk merk in het aanbod. Dus dubbel nutteloos.

 

En om even te duiden:
Mijn schoonvader zijn Digicorder was defect (HDD error) en hij wou in de plaats een TV box gaan halen, maar zelfs hij moest 35 € betalen. Als je nu nog een nieuwe Digicorder zou krijgen bij omruiling tot daar aan toe, maar het zijn altijd refurbished toestellen voor swaps, alsof wij tweederangs klanten zijn.


Zoals iemand hier boven al zei: je kan beter de prul terug inleveren, een maandje een andere provider nemen en daarna terug klant worden (hetzij op je partner's naam). Dan krijg je gratis installatie (waarschijnlijk ook nog upgrade van modem), TV-box en her en der nog een korting en of actie erbij. En uiteindelijk kost dat Telenet alleen maar geld, want ze zijn er geen klant rijker op geworden.

0 Likes