Beantwoorden
Lila
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

De harde schijf van mijn digicorder heeft het begeven. Deed al meer dan een jaar raar, maar de klantendienst raadde me aan om te wachten op de release van de nieuwe TV box. Aangezien dit telkens uitgesteld werd en we al een jaar met opnamens zitten die bleven hangen bij het afspelen was ik het wel wat beu. Vorige week heeft de harde schijf het begeven. Opnames niet meer beschikbaar, kan niet meer opnemen... lastig.

Nu lees ik dat de nieuwe TV box er is.

Ik heb het wel lastig met het feit dat ik nu 35 euro moet neertellen om iets te vervangen wat kapot is.

Wat kan ik nu het beste doen? Toch de nieuwe TV box betalen (ben toch al mijn opnames kwijt, nadelen zijn er niet momenteel), of toch nog voor een digicorder gaan?

Moet mijn modem vervangen worden bij een nieuwe TV box? Heb nog een zwarte.

0 Likes
30 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

Ik zou nog even voor een digicorder gaan. De TV box heeft nog bugs. En uw digicorder werkte goed voorheen? Dus waarom veranderen? Ook de leverings politiek van Telenet houd geen steek. Voor nieuwe klanten is hij gratis, voor bestaande klanten wordt je veroordeeld tot betalen van € 35,00. Ik heb net een nieuwe digicorder welke perfect werkt en ik hou deze voorlopig. Het staat U natuurlijk vrij te doen en laten wat je gevoel zegt...

Never trust in Dust
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Lila

Ik heb de tv-box sinds juli 2018 en wil de digicorder niet meer. De box geeft wel nog problemen bij tijd en wijlen maar dat neem ik er bij.

De modem vervangen kan je misschien best wel doen. Bij mij gaf dat, hoewel er niets mis mee was, aanvankelijk wel problemen.

En 35€ is in verhouding met wat je al betaald eigenlijk een habbekrats.

Ik zou zeggen: doen.

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Lila of eens bellen naar telenet en bespreken of ze u geen aanbod kunnen doen als lange jaren klant om die kost te laten vallen bv.

je kan maar proberen, een nee heb je en een ja kan je krijgen 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Master-Magic 

NIET AKKOORD!!! Ofwel betaald niemand, ofwel betaald iedereen.🙄

Never trust in Dust
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

Toeval of niet... Mijn digicorder geeft juist zwart beeld met foutcode VSTP1009, stekker even uit en in gedaan, probleem blijft, naar telenet gebeld en na een paar handelingen door hen terug beeld, alles ok dacht ik, ik kreeg de raad, als het probleem zich terug zou voordoen, van een nieuwe te halen in een telenet centrum. Enkele minuten later terug hetzelfde, zwart beeld en geen geluid.

Volgens de telenet medewerker kan ik de tv box niet gratis verkrijgen, tenzij de winkel er anders over beslist!!! De winkel heeft er blijkbaar meer zeggenschap over dan telenet zelf!!!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Domi1963 Zelfde regels, in zelfde omstandigheden, ja. Een defect gehuurd toestel binnendoen en een ander toestel in de plaats meekrijgen is helemaal niet hetzelfde als een werkend toestel gaan ruilen voor een niet werkend. 

 

Zij die al langer klant zijn herinneren zich misschien nog hoe het ging als de oude SD Digicorders vervangen werden door de huidige Digicorders. Na een zekere tijd (toen de grote rush naar het nieuwe speelgoed voorbij was), kon onder bepaalde voorwaarden (soort abonnement en ouderdom toestel?) de oude Digicorder gratis omgewisseld worden voor de nieuwe. 

 

Voor de slimmerikken die hiermee hun hebzucht willen voldoen, denk eraan een gehuurd toestel moedwillig defect maken kost u minimaal 50 euro.

Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

gewoon voor gaan, ik test deze ook al lange tijd  en is eigenlijk super.

ik zou wel proberen het gratis te krijgen via welk gezaag en kanaal ook want de jouw is nu stuk dus je hebt zowiezo recht op een nieuwere dus eigenlijk de nieuwste, dat vind ik toch.

Ex-Netweter
 

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Lila 

Als TV-box tester zou ik onmiddelijk voor de TV-box gaan!

@Domi1963 

Ik vind het raar dat jij als niet-tester raad geeft aan iemand over de TV-box.

Hoe kan jij de vergelijking maken???

Hier lees je meestal alleen de nagatieve dingen en dan is het heel gemakkelijk om je een negatief beeld te gaan vormen over de TV-Box. Er zijn ook heel veel positieve dingen en deze wegen zeker zwaarder door dan de negatieve.

 

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

Bestaande klanten moeten wachten tot hun huidige digicorder aan het einde van zijn levenscyclus is, dus als je oude digicorder/box het begeeft, zoals bij jou de HD, dan is de omruiling nr de nieuwe tvbox toch gratis. 

Follow the White Rabbit
Ex-Netweter
 

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Lila 

De modem moet niet vervangen worden.

Ik heb ook nog een zwarte staan. (in combinatie met de TV-box).

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Ex-Netweter 

Beste VoodooKing, ik baseer mij enkel op hetgeen ik lees hier over de TV box. Ik ben inderdaad geen tester. Ik vind dat Telenet de TV box nog niet mocht lanceren zolang hij niet 100% is, want wat gaat er nu gebeuren? Er zullen er massaal verkocht of omgeruild worden en binnen een paar maanden zullen er waarschijnlijk velen zijn die terug zullen gaan. Mijn bescheiden mening is: zet eerst iets voor 100% in orde en lanceer hem dan. Maar ik weet waar het schoentje wringt. Telenet ligt achterop ten opzichte van de concurrentie en willen nu bij benen. Ik kraak ook de TV box niet af want ik wil hem ook eens hij volledig op punt staat.😉

Never trust in Dust
0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Ex-Netweter dat vind ik ook . Een kameraad was zeer verbaasd dat de tv box nu al gelanceerd werd.

Zeer regelmatig heeft hij problemen vooral na de allerlaatste update ..

Zit regelmatig zonder klank en slechtere beeldkwliteit die dan beterd als het toestel langer opstaat.

Ook met de cloud heeft hij dikwijls problemen wanneer hij iets wil verwijderen .. het gaat er gewoon niet af .

Ik denk dat het support team overuren zal moeten kloppen , en hopelijk zijn ze goed op de hoogte van het werken van de Box.

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Lila 

ik hoor eerlijk gezegd weinig echt postiefs van de BOX.

Bijna dagelijks de box moeten resetten of terug naar fabrieksinstellingen is toch echt niet goed te noemen.

 

0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

digicorder kapot, naar nieuwe tv box of niet?

@Michiel_DP ja inderdaad .. ik vind het zeer schandalig dat men als jarenlange trouwe klant 35€ moet betalen terwijl mensen die nog geen cent betaald hebbenhem gratis krijgen.

Ik betaal al 5 jaar 10€ per maand voor mijn laatste digicorder terwijl die niew amper 50€ kost aan inkoopprijs .Dus die heb ik dubbel en dik betaald.

Maar zoals de meesten hier al wel weten draait het bij Telenet alleen om geld en steeds minder om de vaste klant.

0 Likes