24757
netweters
|
152436
antwoorden
|
20704
vragen
|
Gegroet allemaal,
Je kan nooit weten dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem. Ik heb een smartphone samsung J6 plus. Sedert een tijdje kan ik geen bijlagen meer openen die mij via email toegestuurd worden. Oorzaak? Weet ik echt niet.
Weten jullie soms raad?
Met vriendelijke groeten,
Roger Mxxxx
xxxxxxxxxxxxx
1790 Affligem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Even een vraagje. Heb je genoeg vrij geheugen in je toestel?
zie ook: https://support.google.com/mail/answer/30719?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl#
Eventueel ook dit: https://support.google.com/mail/answer/30719?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl
Dag Roger,
Kan je je adresgegevens wissen aub? Best geen onnodige privégegevens delen in het openbaar.
Je kan je bericht nog aanpassen via het pijltje rechtsboven in je bericht te kiezen voor Bewerken
Over welk type bijlagen heb je het dan? Zijn dat Word documenten of PDF bestanden of of of ... Of is het gewoon niks meer dat werkt? Want bij één bepaald type bestand zou het kunnen dat om een of andere reden uw toestel niet meer weet met welke toepassing het bestand moet geopend worden.
Hallo het gaat vooral om PDF-bestanden.
Bedankt voor de vraag.
Het woordje "vooral" zaait wat verwarring. Andere filetypes ook?
Kan je eens een mail met verschillende filetypes als bijlage naar jezelf sturen en nakijken wat wel of niet te lezen is?
Groeten
@hekelgem schreef:
Hallo het gaat vooral om PDF-bestanden.
Kan je andere PDF-bestanden die op het toestel staan nog openen? Misschien biedt Samsung om een of andere reden geen support meer aan voor PDF? Zelf gebruik ik Xodo.
Ben net eens in mijn foon gaan kijken in de folder "gedownloade bestanden" en heb daar eens op een PDF geklikt. Ik krijg dan de keuze uit een vijftal applicaties om die PDF te openen, waaronder ook Word. En dat werkt allemaal.
Dat is misschien ook een tip om iets uit te testen: je kunt een PDF mss niet lezen vanuit uw mail, maar ga eens naar uw apps, open de verzamelapp "Samsung" en daarin dan de app "Mijn bestanden". Daarin dan een PDF aanklikken. Normaal gezien gaat uw foon dan vragen welke app je hiervoor wil gebruiken, en dat één keer of altijd. Ikzelf klik altijd op "één keer" zodat ik elke keer weer de keuze krijg. Geen idee hoe je een eenmaal gemaakte keuze kunt veranderen.
@hekelgem Zijn de bijlagen wel gedownload? Als je de mail app van Samsung gebruikt heb je een optie om de bijlagen enkel te downloaden als je een wifi verbinding hebt. Kijk deze optie eens na en kijk na of je wifi verbinding hebt.
Allemaal heel hartelijk bedankt voor de reacties. Veen zoden zetten de voorgestelde oplossingen niet aan de dijk.
Ik zal mijn probleem misschien eens een beetje beter omschrijven. Wanneer een e-mail binnenkomt en ik de bijlage wil downloaden werd mij vroeger altijd de vraag gesteld wel progje ik daarvoor wenste te gebruiken. Wanneer ik nu op de bijlage klik wordt er een begin gemaakt met het downloaden maar dat blijft gewoon duren. Er komt evenmin een vraag. Ook wanneer ik de e-mail doorstuur naar mijn eigen adres en het opnieuw probeer krijg ik hetzelfde resultaat. Het probleem stelde zich ineens zonder dat instellingen gewijzigd werd. Of... het zou moeten zijn dat dit onwetend gebeurde. Ook nadat een andere pdf-lezer werd geïnstalleerd bleef het probleem aanslepen.
Heel vreemd allemaal, dat besef ik. Iemand raad?
Hoe dan ook bedankt allemaal.
Wanneer je op uw foon naar "mijn bestanden" gaat en daarin een PDF aanklikt, wat gebeurt er dan? Op mijn toestel krijg ik dan de vraag met welke app ik de PDF wil openen. Is dat bij u ook zo?
ik heb even wat opgezocht en wanneer je die vraag NIET krijgt en uw toestel dus in de soep loopt, moet je de standaard app wijzigen. Dat doe je zo:
Als u een standaardinstelling voor een app gebruikt, kunt u deze instelling wissen.
Nadat u de standaard-app heeft gewist, vraagt uw telefoon u welke app u wilt gebruiken wanneer u die actie opnieuw uitvoert.
EDIT: iets meer uitleg met beeld kun je hier vinden.
Awel dat was een fantastisch voorstel. Op het eerste zicht lijkt het probleem opgelost. Mocht er zich nog een probleem voordoen horen jullie het wel.
Allemaal heel er bedankt.
Met vriendelijke groeten.