Beantwoorden
hekelgem
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

E-mail versturen lukt niet

Geachte  netweters,

 

Sedert een paar dagen kan ik geen e-mail meer versturen.

 

Een ander e-mail programma biedt geen soelaas.

 

Weten jullie soms een oplossing?

 

Met vriendelijke groeten 

 

Titel gewijzigd door @Giverny  | Vorige titel: Kan geen e-mail versturen

Tags (1)
0 Likes
13 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

E-mail versturen lukt niet

@hekelgem 

Het is wel moeilijk om een idee te vormen van het probleem.

Kan je wat meer uitleg geven over welke e-mail clients je gebruikt en wat er voorafgegaan is aan de moeilijkheden?

Heb je al geprobeerd om de mails te versturen via webmail?

Welk resultaat geeft dat?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

E-mail versturen lukt niet

De juiste inhoud van de foutmelding is ook belangrijk om een idee te hebben van de oorzaak.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hekelgem
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

E-mail versturen lukt niet

Gegroet,

 

Ja mijn uitleg was nogal summier. Het begon bij Windows Live Mail. Ik kon in de rechterkolom de inhoud niet meer zien van de inkomende mail.Maar mail ontving ik wel. Daarna bleek ook dat ik geen mail kon versturen.

 

Ik heb dan een nieuw programma gïnstalleerd ipv WLM schakelde ik over op e-MClient. Lijkt me een goed programma maar ik kan geen mail versturen. Raar wel allemaal.

 

Vanuit Webmail kan ik wel e-mail verzenden.

 

Beter kan ik het probleem niet beschrijven.

 

Met vriendelijke groeten,

Tags (1)
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

E-mail versturen lukt niet

@hekelgem 

WLM wordt niet meer ondersteund.

https://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html

Als je dan toch naar een alternatief grijpt zou ik Thunderbird adviseren. Een gratis e-mail cliënt met veel mogelijkheden die weinig problemen veroorzaakt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
hekelgem
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

E-mail versturen lukt niet

Ja dat wist ik. Ik zal thunderbird eens proberen. Misschien lukt het dan wel. Maar heb nu geen tijd meer het zal voor morgen zijn.

 

Tot morgen.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail versturen lukt niet

@hekelgem 

 

Ik  kan de tip van @louishufk enkel maar onderstrepen.

 

Ook ik ben (reeds een tijd geleden) afgestapt van al die windows mail toestanden en heb Mozilla Thunderbird geïnstalleerd. Gratis en zeer goed. Je bent er snel mee weg en eens er goed mee vertrouwd zul je merken dat je er nog veel meer kunt uithalen. Maar dat hoeft niet, ook gewoon basic basic werkt het feilloos.

 

EDIT: we waren blijkbaar tegelijkertijd aan het schrijven en ik een beetje te laat met posten 😉

Je zal er geen spijt van hebben.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hekelgem
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

E-mail versturen lukt niet

Hallo allemaal,

 

Zal wachten om nieuw programma te installeren tot u een oplossing hebt gesuggereerd. Of is het probleem zo groot dat deze niet te vinden is?

 

hekelgem

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail versturen lukt niet

@hekelgem  de personen in kwestie die hebben gereageerd hebben , hebben geprobeerd een oplossing aan te rijken dus het is aan u de voorgestelde oplossingen te proberen. Als het dan lukt dan kan je een van de posten markeren als oplossing. Van uw kant moet u het wel proberen wij weten niet of het werkt. En of het een groot probleem is weten wij ook niet zijn ook maar klant hier en geen medewerkers. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

E-mail versturen lukt niet

@hekelgem 

De gesuggereerde oplossing heet Thunderbird. Probeer dat eens. Niets is definitief (behalve de dood). Je kan altijd teruggaan naar iets dat niet werkt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
hekelgem
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

E-mail versturen lukt niet

Ga ik zeker doen hoor. Reken maar. Ik hou jullie op de hoogte.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mail versturen lukt niet


@hekelgem  schreef:

Zal wachten om nieuw programma te installeren tot u een oplossing hebt gesuggereerd. Of is het probleem zo groot dat deze niet te vinden is?


Het probleem is dat "ik kan geen e-mails meer sturen" bijzonder karig is, te beknopt om te kunnen helpen. Er is al gezegd dat WLM niet meer ondersteund wordt, dat je dus best voor een alternatief kiest. Jij stelt eM Client voor, maar dat is "freemium" en dus niet volledig gratis. Wil je bepaalde features, dan moet je betalen.

 

Mozilla Thunderbird is dan een volwaardig _gratis_ alternatief. Heb je daar ook problemen met versturen, dan kunnen we op zijn minst in de logs kijken naar foutmeldingen, verkeerde instellingen, ...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hekelgem
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

E-mail versturen lukt niet

Gegroet allemaal,

 

Ik wend me tot jullie met een vreugdevolle boodschap 😀. Thunderbird geïnstalleerd en... bingo. Het zaakje werkt prachtig. Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mail versturen lukt niet

@hekelgem 

 

En jij bedankt voor de feedback. Veel plezier met TB 😊


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes