Beantwoorden
nolantamsin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

Email. opent niet meer na update layouttelenet webmail

 

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Email. opent niet meer na update layouttelenet webmail
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Ik krijg geen mails meer aan sinds update webmail?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Geen ontvangen mails meer na update Telenet Webmail

40 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

@nolantamsinkan je al dan niet bevestigen dat je dit probleem hebt met alle mails. Stuur eens een mail naar jezelf met gewoon een lange tekst (net zoals je een brief zou schrijven). Je kan dat ook door iemand anders laten doen. Als je zo een mail krijgt is die dan ook nog onooglijk klein? Als je in de algemene instellingen van je smartphone een groter lettertype kiest, blijft dat dan even klein? Ik veronderstel met jouw antwoorden op deze vragen dat  @Bjarne een beter geformuleerde vraag kan stellen aan de achterliggende diensten. Ze moeten helemaal niet zoeken in de desktop versie, enkel in de mobiele versie. Nu om het even welke Netweter kan hier ook aanvullen door mijn laatste vasstellingen te bevestigen of te ontkennen.

Het gaat dus om deze vasstellingen:

1. Een gewone mail (dit is een mail waar niet gewerkt met een speciale layout, die een gewone gebruiker ook doorgaans niet gebruikt, gewoon simpele tekst, met schuine tekens (italics), vet (bold), onderlijning (underschore) past zich mooi aan aan het scherm.

2. Mail van ondernemingen met zwaardere html (voor lay-out) is veel te klein en zeer moeilijk leesbaar (ik geef als voorbeeld mail van de Netweters).

Hierbij een voorbeeld van elke. Dat doet zich voor met elke browser op mijn smartphone. Zoom deze afbeelding in of uit zodat de breedte van de zwarte balken 62 mm is en dan zie je exact hetzelfde als wat ik op scherm van mijn smartphone zie.

janne_man_0-1709423026970.png

janne_man_1-1709423130382.png

 

 

nolantamsin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

Dat is de mobiele versie die je toont !! Ze t hem eens op instelling desktop! dan zie je de oranje balk v telenet en de mails onder elkaar heel klein. 

Zo zag het er vroeger ook uit met de gele balk maar de emails gingen open en waren groter 

Hier kan je dan de mails niet openen door erop te klikken !

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

Ja dat klopt. Ik vind het normaal om op een mobiel toestel de mobiele versie te gebruiken.

Ik heb eens via de algemene browserinstelling de desktop versie gekozen. Vermoedelijk staat uw voorbeeldvenster ofwel op Geen, ofwel op onderaan. In de mail lijst klik op een mail die je wil bekijken en waardoor die mail opgelicht is in de lijst. Zie je niets gebeuren, schuif het beeld naar links, klik op Bekijken en kies voorbeeldvenster rechts. Schuif het beeld naar links zodat je terug de lijst hebt. Klik op de geselecteerde mail zodat die niet meer geselecteerd is. Klik nu op dezelfde of een andere mail om te selecteren. Schuif het beeld naar links en je zie nu de inhoud van de geselecteerde mail.

Ga terug naar de lijst en kies een andere mail en je kan dan die ook zien. Met de beperkte test die ik gedaan heb is enkel de optie Voorbeeldvenster rechts bruikbaar. Je kan wel eens de inhoud van een mail zien met de twee andere opties, maar je kan niet mooi een andere mail kiezen op die dan te zien (enkel met telkens wat gepruts lukt het).

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

Ik begrijp niet zo goed dat mensen "webmail" (in een browser) gebruiken om hun e-mails te lezen (op een mobiel toestel). Voor alle soorten platformen bestaan er toch goede mail clients?

Persoonlijk gebruik ik:

  • op mijn Desktop PC: Microsoft Outlook (als onderdeel van het Microsoft Office pakket). Hierin zijn al mijn mail providers ingesteld (Hotmail, Gmail, eigen domain, etc)
  • op mijn Smartphones en Tablets de gratis App "Microsoft Office voor Android".

Ik ben zelf geen Apple gebruiker, maar ik ga ervan uit dat ook voor Apple goede mail clients bestaan (zoals "Microsoft Outlook voor iOs" etc), waarmee je ook je Telenet mails kan binnenhalen.

Bij iedere te versturen bericht kan je kiezen via welk mail-adres (en provider) je deze mail wilt versturen ("Van:" drop-downlijst).

 

Webmail (zowel Gmail, Hotmail, etc ...) gebruik ik alleen een "noodoplossing", voor het geval je eens dringend je e-mails wil checken op een ander apparaat, op reis, op een PC van iemand anders, werk-PC, etc ...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

Webmail (Zimbra) is een mail client zoals zoveel andere. Zimbra heeft standaard drie weergave vormen: standaard, classic en modern. Telenet customiseert Zimbra om een Telenet layout weer te geven. Normaal zou Telenet dat moeten doen in de verschillende looks en zouden deze moeten beschikbaar zijn. Telenet heeft het recht om slechts één look toe te laten.

Het voordeel van Webmail is dat je dat op om het even welk toestel kan gebruiken zonder eerst wat te moeten installeren.  Voor veel gebruikers is het instellen van een mail client een nachtmerrie. Niet omdat het zo moeilijk is, neen de schrik van het onbekende en de schrik om wat verkeerd te doen. Webmail is voor deze populatie een weldoening.

nolantamsin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

TOP ! Dank voor uw antwoord ivm. Zimbra dat weet niemand bijna. 

Kan u me ook helpen ivm. Hoe open ik de emails in webmail door er 2 x op te klikken ? OP DE GSM . Ik heb een Samsung S23

nolantamsin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

Inderdaad omdat er ook oudere mensen zijn die die Outlook op een gsm niet geinstalleerd krijgen

 

Ik vind die niet gebruiksvriendelijk

en ik ben best up to Date.

 

Telenet webmail is veel duidelijker en gebruiksvriendelijker!! Daarom !!

 

nolantamsin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

Dat is 100 % juist, top!! DANK U!

nolantamsin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

Het kan veel simpeler.

Op gsm Android samsung s 23: mijn keuze geen deelvenster rechts of onderaan. Idem zoals v'oor de update toen de webmail nog open ging.

Staat ingesteld op desktop weergave op de gsm zag ik. Maar voor de update ook.

In telenet webmail  bovenaan op acties klikken

Uitrol menu onderaan conversatie tonen 

Het gaat dus open maar vroeger ging het open als je.simpelweg 2 x kort de de mail klikte in je inbox en o wil ik het terug!!

nolantamsin
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

BJARNE !! Je zou eens moeten weten wat Nolantamsin weet!!

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mails openen niet meer na lay-out update van Webmail

Ik kan enkel schrijven hoe het op mijn smartphone is (Samsung A6 met Android 10).

Het gebruik van desktop is een optie in je browser. Bij Chrome druk je rechtsboven op de drie bovenelkaarstaande punten. Je krijgt dan een menu en bij mij moet je dat naar boven slepen zodat je de optie Desktopsite ziet. Je tikt daarop om de aan of uit te zetten. (Staat het aan en klik je daarop dan gaat de desktopsite uit en omgekeerd).  Probeer dat eens.

Je zal nu de mobiele variant zien van de webmail.  Links boven zie je 'MAIL' staan met daaronder je e-mailadres. Links daarvan heb je drie horizontale streepjes. Als je daarop tikt, zie je de folders (minimaal: Inbox, Verzonden, Spam, Prullebak).  Je klikt op de folder die je wenst te zien of je tikt gans onderaan op het < teken om terug in de folder te komen waar je was.

In de lijst van mails Waar je drie lijnen ziet (eerste lijn afzender, tweede lijn onderwerp en derde lijn begin van de mail). Als je op het vierkantje links van een mail klikt, krijg je boven een aantal opties. De meest rechtse is een vuilbakje waarme je alle mails die je aangeklikt hebt kunt wissen. Het tweede icoontje verplaats alle aantikte mails naar het archief, het derde icoontje laat je de aantikte mails verplaatsen naar een andere mailfolder en tenslotte de drie puntjes geeft de andere opties: Markeer als gelezen, Markeer als ongelezen, Ster, Ster verwijderen, Label, Markeer als spam en Blokkeer. Wat je daar kiest heeft betrekking op alle aangetikte mails.

 

janne_man_0-1710110561162.png

 

Wil je absoluut toch de desktop varsie gebruiken, dan moet je eerst nog controleren welke desktopweergave ingesteld is. Op basis van wat je gemeld hebt veronderstel ik dat je in de weergave Geen voorbeeldvenster zit. Schuif alles naar links en dan zie je boven de tekst Bekijken.  Met de beperkte test die ik nu doe zie ik geen verschil in gedrag tussen de twee andere opties: Boorbeeldvenster Rechts en Voorbeeldvenster onderaan.  Om een beetje consequent te zijn, kies voorbeeldvenster rechts. Let wel bij al deze handelingen zal je regelmatig je venster van links naar rechts en van rechts naar links moeten slepen. Links heb je de lijst van je mails. De opgelichte mail is de mail die in het voorbeeldvenster staat. 

Rechts heb je de inhoud van de geselecteerde mail. Met twee vingers kan je in- en uitzoomen.

Onder bepaalde (ik heb die niet verder uitgezocht) omstandigheden gedraag het deel Voorbeeldvenster zich eigenaardig. Een deel is links of rechts niet meer zichtbaar. Enkel het deel Voorbeeldvenster gaat naar links of rechts. Door in of uit te zoomen komt alles terug zichtbaar.