Beantwoorden
KristofDC1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

Mijn e-mails verdwijnen uit mijn mailboxen van telenet webmail/ mail iphone na ongeveer 14 dagen. De iphone en thunderbird zijn ingesteld met imap en smtp. Thunderbird bewaart de mails wel goed, Apple Mail (iPhone) en Telenet Webmail niet. Antwoorden zoals: dit is om dat uw mailbox volzit zijn kan ik al direct afketsen aangezien er nu maar 20 mails inzitten.De grootte van de telenet mailbox is 5 GB. In mails duurt die bij mij toch enige tijd dat dit vol zit... 

 Ook zou ik graag een mogelijkheid kennen dat niet alleen mijn inkomende maar ook verzonden mails op alle toestellen zichtbaar zijn.

Bedankt!

0 Likes
12 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

Waarschijnlijk is je Thunderbird verkeerd ingesteld. Ik vermoed dat deze toch op POP3 staat of een instelling die om de een of andere reden e-mails van de server haalt na x tijd.

 

@sb

 

Jij kent Thunderbird goed, kun jij @KristofDC1 verder helpen?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

of is er nog een andere PC met een mail toepassing die nog op POP3 staat met een delay van 14 dagen? (of zelfs een andere toepassing op dezelfde PC)


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

@Arthur2 - Zoals ik het interpreteer werkt TB juist wél goed.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

@sb

 

Ik vermoed dat Thunderbird de e-mails van de server haalt want alleen in Thunderbird blijven de mails staan, in webmail zijn ze weg.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

@Arthur2- Sterk punt. 🙂

 

@KristofDC1- Het kan zijn dat je TB hebt ingesteld met een zgn. 'retention policy'. Dit houdt dat je TB instelt om mails na xx aantal dagen automatisch te verwijderen of om enkel de meest recente xxxx berichten te behouden. Hier is alles in het Engels, dus ik doe mijn best om te vertalen.

 

Het makkelijkst is om de Inbox map te selecteren > rechtsklik > Eigenschappen > Retentie ... (Retention Policy)

 

Je kan dit per map instellen, maar als je wil dat het overal hetzelfde is, dan doe je dat best in de accountinstellingen.

 

Klik op "hamburgermenu" (die 3 horizontale streepjes) > Opties > Accountinstellingen > Diskruimte (?) (Disk Space)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KristelDebièvre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

Hallo, juist klant bij Telenet en zag dit bericht staan. Ik gebruik de webmail.

Moet ik iets speciaal doen, zodat ik zeker mijn mails niet kwijt speel.

Oh ja, en wat is TB? Alvast bedankt voor jullie uitleg. Is nog allemaal zeer nieuw voor mij. Mvg Kristel

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

@KristelDebièvre- TB is een afkorting voor Mozilla Thundebird, een mailclient voor op de PC.

 

https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/

 

En als je enkel webmail gebruikt, dan denk ik niet dat iets speciaals moet instellen om te voorkomen dat mails verdwijnen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KristofDC1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

SB,

Bedankt! Dit was de oplossing ergens stond er een vakje  Berichten op de server laten met een sublijn (voor maximaal 14 dagen)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox


@KristofDC1 schreef:

SB,

Bedankt! Dit was de oplossing ergens stond er een vakje  Berichten op de server laten met een sublijn (voor maximaal 14 dagen)


Fijn dat ik je kon helpen. Wil je dat bericht ook even aanduiden als oplossing? (Niet voor mij, maar voor mensen die in de toekomst een gelijkaardig probleem hebben.) Tnx!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox


@sb schreef:

 

 

En als je enkel webmail gebruikt, dan denk ik niet dat iets speciaals moet instellen om te voorkomen dat mails verdwijnen.


@KristelDebièvre

Het klopt perfect wat @sb zegt. Telenet Webmail is een webtoepassing die rechtstreeks toont wat er op de mail-server staat. Je hoeft in webmail dus niks te doen om te voorkomen dat je mails verdwijnen. Mails verdwijnen op de server alleen als jij ze zelf verwijdert.

 

Bij toepassingen op je PC, tablet of smartphone is dat anders. Als je daar een toepassing installeert (TB of Outlook of iets anders), kan je die op 2 manieren configureren. Ofwel worden de mails 'gedownload' naar je toestel  en verdwijnen ze op de server na een tijdje (POP3 protocol) ofwel synchroniseert je toestel gewoon met wat er op de server staat, en blijven de mails op de server (IMAP protocol).

 

Er zijn meestal nog een paar kleine tweeks mogelijk (zoals @KristofDC1 gemerkt heeft), maar dat zijn de uitzonderingen.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KristofDC1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

@sb bedankt dit was de oplossing! 


@sb schreef:

@Arthur2- Sterk punt. 🙂

 

@KristofDC1- Het kan zijn dat je TB hebt ingesteld met een zgn. 'retention policy'. Dit houdt dat je TB instelt om mails na xx aantal dagen automatisch te verwijderen of om enkel de meest recente xxxx berichten te behouden. Hier is alles in het Engels, dus ik doe mijn best om te vertalen.

 

Het makkelijkst is om de Inbox map te selecteren > rechtsklik > Eigenschappen > Retentie ... (Retention Policy)

 

Je kan dit per map instellen, maar als je wil dat het overal hetzelfde is, dan doe je dat best in de accountinstellingen.

 

Klik op "hamburgermenu" (die 3 horizontale streepjes) > Opties > Accountinstellingen > Diskruimte (?) (Disk Space)


 

0 Likes
KristelDebièvre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

E-mails verdwijnen na x-tijd uit mailbox

Dank u. dan ben ik weer een klein beetje geruster.

Eigenlijk wel tof dit systeem van Telenet: de netweters.

Dank jullie