De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Email wordt automatisch doorgestuurd

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hallo! Welkom!

Ik kreeg op 23 mei 2019 mijn eerste phishing mail vanaf mijn eigen mail adres ontvangen.

ik zou een porno site bezocht hebben en zo zijn ze mijn gegevens kunnen bemachtigen. Ik zag al een heel beeld met een filmpje met mijn hoofd erop geplakt. Ik wist wel dat het onzin was maar zag het al heel voor me. Ik ben toen aangifte gaan doen en daar wisten ze me te vertellen dat telenet zou gehackt zijn en zo alle wachtwoorden van de telenet adressen konden bemachtigen. Heb onmiddellijk mijn wachtwoord veranderd. Ik heb nu 13 november 2019 terug zo’n mail gekregen maar deze keer in het frans. Hoe komen ze toch aan mijn wachtwoord? Moet ik het nu terug veranderen?

ik werk met ios en als ik mijn mail aderes opnieuw instaleer komen er 18000 inkomende mails binnen die je niet anders van 1 per 1 moet verwijderen. Dit heb ik nu al 4 keer opnieuw gedaan en nu ben ik het beu! Kan er daar niet iets permanent aan gedaan worden. Ook stuurt mijn telenet adres al mijn inkomende mails automatisch door naar mijn hotmail adres. Hoe kan ik dit verhinderen?

 

met vriendelijke groeten,

Tine

0 Likes
4 reacties
Highlighted
Experienced Meesterweter
Berichten: 2536
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Tine-V- 

Om u een mail te sturen heeft men uw paswoord niet nodig. Als men alle Telenet paswoorden zou te pakken gekregen hebben zou je er wel meer van in de pers gehoord hebben.

Eerste taak voor u is kalm blijven. Niet reageren op die mails. Je kan dat bij de diensten melden die zich daarmee bezig houden, maar niet antwoorden.

Probeer een regel te maken waarmee je zoveel mogelijk van dat soort mails automatisch kan verwijderen. Zorg dat je een goede beveiliging hebt op je toestel. (En het is niet hoe duurder hoe beter).

Maar eerst kalm blijven. Het is niet omdat de mailschrijvers iets zeggen dat het zo is. Dat geldt voor anderen ook.

Groeten


  Louishufk | Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Highlighted
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! It's your first party! Hey, jij weer! :-)

Zoals @louishufk zegt, hoewel het zo kan lijken hebben ze niet echt toegang tot je account. Je hoeft dus normaal gezien geen schrik te hebben zoals je vorige keer al dacht. Geen idee waarom de politie zomaar zegt dat Telenet gehackt zou zijn...

 

Wat die inkomende mails betreft, kijk eens na of je op iOS IMAP gebruikt. Dat synchroniseert je mails tussen je apparaat en de webmail (en eventuele andere toestellen die je hebt).

Als je POP3 gebruikt (dat vermoed ik) dan blijft je mail (naast op je apparaat) op de Telenet server staan (kan ook uitgeschakeld worden), ook al verwijder je die op je toestel.

Wat je gebruikt zie je door bij je account (in de iOS instellingen) te kijken, er staat boven je e-mailadres IMAP of POP3. (Info IMAP instellen instellen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator, helaas zal je bij overstap naar IMAP dus wel nog 1 keer door al die mails moeten gaan.

 

Het doorsturen naar je Hotmail adres zal je in webmail kunnen uitschakelen. Dit kan op 2 plaatsen staan.

  1. Log in op http://webmail.telenet.be/
  2. Ga naar instellingen, hier kan het op 2 plaatsen ingesteld staan
    1. E-mail > Ontvangen bericht "Een kopie doorsturen naar:" zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-optie-ontvangen-e-mails-doorsturen-bij-webmail/
    2. E-mail regels > Regels voor binnenkomende berichten. Kijk hier na of er eventueel een actieve (linkse kolom) regel is die doorstuurt. Deze kan je dan verwijderen
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hallo! Welkom!

Bedank voor je hulp.

Ik had idd geen imap insteling. Deze heb ik alvast opnieuw veranderd.

Ik heb ook naar de instellingen van telenet webmail gekeken en daar staat bij email ontvangen geen mail adres bij.

Alsook bij email regel staat er in de linkse kolom geen mailadres.

 

 

0 Likes
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3075
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@Tine-V- ik maak hier ook regelmatig posts over zulke "aanvallen", hier kan je zo'n post lezen. Begrijpelijk dat je even ongerust was en begon te twijfelen. Maar die mails mag je dus gewoon negeren en best direct verwijderen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes