Beantwoorden
Wendy83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

Hallo,

 

Zowel mijn vriend als ik zijn klant bij Telenet. Hij heeft enkel een internetabonnement en ik heb internet en tv. Nu gaan wij binnenkort samenwonen en moet er 1 abonnement opgezegd worden.

 

Nu gebruiken wij beiden ons telenet-emailadres heel veel. Is er een manier om beide emailadressen toch te behouden?

 

Ik weet dat dit 18 maanden kan, maar wij zouden dit permanent willen zodat we emails kunnen behouden. 

0 Likes
10 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

 de 2 e-mails adressen kan je bij elkaar zetten in 1 e-mail box .

maar er zal altijd 1 primair adres zijn.

je leest elkaar e-mails wel.

 

 

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

Liefst geen foute info geven.

Als een mailadres bij een provider in gebruik is dan kan je dat mailadres niet gebruiken voor een andere mailbox.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

@Wendy83  

Je zult moeten zien of je gaat samen wonen op een nieuw adres of op één van de twee adressen waar jullie nu wonen. 

 

Moest je op een totaal nieuw adres gaan wonen zou ik een verhuis aanvragen en dan een totaal pakket nemen. Moest het geen nieuw adres zijn maar op één van de adressen waar iemand van jullie al woont dan kan dus één iemand opzeggen en daarna bij bestellen voor een totaal pakket. 

 

Voor je email adres is er de oplossing deze samen te voegen onder hetzelfde account. Hier  kan je alles nalezen hoe je je email adres kan overzetten. 

 

Nu is er onlangs ook een wijziging geweest dat je ook na een opzeg je email adres kan blijven gebruiken dus de 18 maanden regel is vervallen. Maar het beste is de link te volgen om je email adressen samen te zetten onder 1 of 2 gebruikers. Dit is iets wat je zelf kan overwegen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

Korte uitleg. Je gaat bij uw vriend wonen. Maak bij hem een extra gebruiker metmailbox aan met een eender welk mailadres dat nog niet in gebruik is bijvoorbeeld de initialen of een afkorting van je naam.

Op je PC of laptop stel je di mailadres in in uw mail client.

Sleep nu al de mails die je wil bewaren uit uw oorspronkelijke mailbox in deze nieuwe mailbox, zeker als je oorspronkelijke mailbox als IMAP ingesteld was op je PC of laptop.

Ga nu naar je eigen "Mijn.telenet.be" en maak in je mailbox een extra alias aan bijvoorbeeld tijdelijk_dummy@... . Koppel je rekening en contactadres van Telenet aan je nieuwe mailadres bij je vriend. Dan pas kan je uw huidig mailadres verwijderen uit deze mailaccount. En ook de vrijgave van het mail adres aangeven.

Nu ga je terug naar het mailaccount die je bij uw vriend hebt aangemaakt en voeg je het mailadres dat je juist bij uzelf hebt verwijderd toe als alias.

En je zal zal alle nieuwe mails naar je origineel mailadres gaan nu daar toekomen. En je oude bewaarde mails zitten daar ook al door een van de vorige stappen.

Doe dit stap voor stap en alles komt in orde.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

@patrick37 de wetgeving hieromtrent is tot op heden nog niet aangepast = 18 maand na opzeg is nog steeds van toepassing cfr website BIPT

| BIPT

maar mits hulp van Telenet (helpdesk) moet het mijns inziens mogelijk zijn mailbox X van account A toe te voegen als bijkomende mailbox aan account B (max 10 mailboxen mogelijk per account)

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant


@Wendy83  schreef:

Nu gebruiken wij beiden ons telenet-emailadres heel veel. Is er een manier om beide emailadressen toch te behouden?

Ik weet dat dit 18 maanden kan, maar wij zouden dit permanent willen zodat we emails kunnen behouden. 


Gewoon niets doen. Jouw vriend kan zijn e-mail adres en mailbox permanent behouden.

En zelfs in de oude regeling dat jouw e-mail adres en mailbox na 18 maanden vervalt, had je 18 maanden tijd om erover na te denken.

Dus helemaal geen haast. Regel gewoon jullie verhuis en geniet van het samenwonen, en maak je nu nog geen zorgen over de mailbox 😊

 

@M_016  schreef:

de wetgeving hieromtrent is tot op heden nog niet aangepast = 18 maand na opzeg is nog steeds van toepassing cfr website BIPT


De wetgeving is inderdaad nog niet aangepast, maar Telenet heeft (voor één keer) de wetgeving geanticipeerd, en sedert vorige week is een Telenet e-mail adres en mailbox permanent, ook nà opzeg van je abonnement...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

@M_016  

Dat is dus veranderd :

 

patrick37_0-1634944137022.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

@patrick37 & @flip1953 dank u voor de info & referentie

&

@suzy

Wat met Telenet-mailadres of -webruimte bij opzeg internet?

Je kan je Telenet-mailadres en -webruimte (users.telenet.be) behouden na de stopzetting van je internetabonnement. Daarna kan je dus nog altijd…

Misschien kan het opportuun zijn bovenstaande aan te vullen/te verduidelijken

In het kader van de aanpassing van de bestaande wetgeving is er inderdaad sprake van de mogelijkheid al dan niet gratis e-mailadressen (onbeperkt) te kunnen behouden

Kan/mag op basis bovenstaande aangenomen worden dat e-mailadressen en webruimtes van bestaande Telenet-klanten bij opzeg voor onbepaalde duur gratis behouden kunnen blijven

Dank bij voorbaat

 

 

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

Ik zou eerlijk gezegd niet verwachten dat dit voor onbepaalde duur *gratis* blijft. Als ik me niet vergis laat de wetswijziging ook toe om hier een vergoeding voor te vragen na zekere periode.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Emailadres verplaatsen naar andere Telenet klant

Ik heb recent in deze post bevestigd dat er inderdaad geen vervaltermijn van 18 maanden meer is. Dit is vorige week aangepast bij Telenet. Momenteel hebben we niet vernomen dat dit betalend wordt na x-tijd. Moest dit in de toekomst wijzigen, ben ik er zeker van dat Telenet hierover zal communiceren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.