24756
netweters
|
152404
antwoorden
|
20700
vragen
|
Hallo,
Zowel mijn vriend als ik zijn klant bij Telenet. Hij heeft enkel een internetabonnement en ik heb internet en tv. Nu gaan wij binnenkort samenwonen en moet er 1 abonnement opgezegd worden.
Nu gebruiken wij beiden ons telenet-emailadres heel veel. Is er een manier om beide emailadressen toch te behouden?
Ik weet dat dit 18 maanden kan, maar wij zouden dit permanent willen zodat we emails kunnen behouden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
de 2 e-mails adressen kan je bij elkaar zetten in 1 e-mail box .
maar er zal altijd 1 primair adres zijn.
je leest elkaar e-mails wel.
Je zult moeten zien of je gaat samen wonen op een nieuw adres of op één van de twee adressen waar jullie nu wonen.
Moest je op een totaal nieuw adres gaan wonen zou ik een verhuis aanvragen en dan een totaal pakket nemen. Moest het geen nieuw adres zijn maar op één van de adressen waar iemand van jullie al woont dan kan dus één iemand opzeggen en daarna bij bestellen voor een totaal pakket.
Voor je email adres is er de oplossing deze samen te voegen onder hetzelfde account. Hier kan je alles nalezen hoe je je email adres kan overzetten.
Nu is er onlangs ook een wijziging geweest dat je ook na een opzeg je email adres kan blijven gebruiken dus de 18 maanden regel is vervallen. Maar het beste is de link te volgen om je email adressen samen te zetten onder 1 of 2 gebruikers. Dit is iets wat je zelf kan overwegen.
Korte uitleg. Je gaat bij uw vriend wonen. Maak bij hem een extra gebruiker metmailbox aan met een eender welk mailadres dat nog niet in gebruik is bijvoorbeeld de initialen of een afkorting van je naam.
Op je PC of laptop stel je di mailadres in in uw mail client.
Sleep nu al de mails die je wil bewaren uit uw oorspronkelijke mailbox in deze nieuwe mailbox, zeker als je oorspronkelijke mailbox als IMAP ingesteld was op je PC of laptop.
Ga nu naar je eigen "Mijn.telenet.be" en maak in je mailbox een extra alias aan bijvoorbeeld tijdelijk_dummy@... . Koppel je rekening en contactadres van Telenet aan je nieuwe mailadres bij je vriend. Dan pas kan je uw huidig mailadres verwijderen uit deze mailaccount. En ook de vrijgave van het mail adres aangeven.
Nu ga je terug naar het mailaccount die je bij uw vriend hebt aangemaakt en voeg je het mailadres dat je juist bij uzelf hebt verwijderd toe als alias.
En je zal zal alle nieuwe mails naar je origineel mailadres gaan nu daar toekomen. En je oude bewaarde mails zitten daar ook al door een van de vorige stappen.
Doe dit stap voor stap en alles komt in orde.
@patrick37 de wetgeving hieromtrent is tot op heden nog niet aangepast = 18 maand na opzeg is nog steeds van toepassing cfr website BIPT
maar mits hulp van Telenet (helpdesk) moet het mijns inziens mogelijk zijn mailbox X van account A toe te voegen als bijkomende mailbox aan account B (max 10 mailboxen mogelijk per account)
@Wendy83 schreef:Nu gebruiken wij beiden ons telenet-emailadres heel veel. Is er een manier om beide emailadressen toch te behouden?
Ik weet dat dit 18 maanden kan, maar wij zouden dit permanent willen zodat we emails kunnen behouden.
Gewoon niets doen. Jouw vriend kan zijn e-mail adres en mailbox permanent behouden.
En zelfs in de oude regeling dat jouw e-mail adres en mailbox na 18 maanden vervalt, had je 18 maanden tijd om erover na te denken.
Dus helemaal geen haast. Regel gewoon jullie verhuis en geniet van het samenwonen, en maak je nu nog geen zorgen over de mailbox 😊
@M_016 schreef:de wetgeving hieromtrent is tot op heden nog niet aangepast = 18 maand na opzeg is nog steeds van toepassing cfr website BIPT
De wetgeving is inderdaad nog niet aangepast, maar Telenet heeft (voor één keer) de wetgeving geanticipeerd, en sedert vorige week is een Telenet e-mail adres en mailbox permanent, ook nà opzeg van je abonnement...
@patrick37 & @flip1953 dank u voor de info & referentie
&
@suzy
Wat met Telenet-mailadres of -webruimte bij opzeg internet?
Je kan je Telenet-mailadres en -webruimte (users.telenet.be) behouden na de stopzetting van je internetabonnement. Daarna kan je dus nog altijd…
Misschien kan het opportuun zijn bovenstaande aan te vullen/te verduidelijken
In het kader van de aanpassing van de bestaande wetgeving is er inderdaad sprake van de mogelijkheid al dan niet gratis e-mailadressen (onbeperkt) te kunnen behouden
Kan/mag op basis bovenstaande aangenomen worden dat e-mailadressen en webruimtes van bestaande Telenet-klanten bij opzeg voor onbepaalde duur gratis behouden kunnen blijven
Dank bij voorbaat
Ik zou eerlijk gezegd niet verwachten dat dit voor onbepaalde duur *gratis* blijft. Als ik me niet vergis laat de wetswijziging ook toe om hier een vergoeding voor te vragen na zekere periode.
Ik heb recent in deze post bevestigd dat er inderdaad geen vervaltermijn van 18 maanden meer is. Dit is vorige week aangepast bij Telenet. Momenteel hebben we niet vernomen dat dit betalend wordt na x-tijd. Moest dit in de toekomst wijzigen, ben ik er zeker van dat Telenet hierover zal communiceren.