Beantwoorden
Fre_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen inkomende e-mails

Sinds afgelopen woensdagmiddag 8/2 merk ik dat er geen mails meer binnenkomen op mijn Telenet-mailaccount. Na een aantal telefoontjes met de klantendienst is duidelijk geworden dat de mailbox op zich nog wel bestaat, maar dat door één of andere fout (langs hun kant) alle huidige aliassen vervangen zijn door een alias die ik x aantal jaar geleden ooit heb gebruikt en allang verwijderd heb. Klinkt vreemd, maar het is effectief zo.

 

Het gevolg is dat iedereen die nu naar mij probeert te mailen naar mijn gekend telenet-adres, een foutmelding krijgt dat dit e-mail-adres niet meer bestaat. Mailt men naar de oude alias die niemand kent, dan komt deze mail wel nog toe.

Lastig, want er zijn een aantal diensten die ik met dit account heb afgesloten.

Mijn vraag aan de community hier: zijn er nog klanten die een gelijkaardig probleem ondervinden?

Toen ik donderdag belde met de klantendienst leek het alsof ik de enige was met dit probleem, maar toen ik vrijdag opnieuw belde had ik de indruk dat ze nog meer klanten hadden met hetzelfde probleem. Alleen vind ik nergens berichten terug op nieuwssites hieromtrent. (wat mij enigszins gerust zou stellen) In ieder geval is het geen algemeen probleem want ik ken genoeg mensen bij wie hun e-mail normaal werkt. Het enige wat Telenet mij communiceert is dat ze een dossier hebben aangemaakt. (S_12187556)

Het is ondertussen de 4e dag dat ik zonder werkend Telenet E-mailadres zit, en na twee telefoontjes naar de klantendienst, enkele whats-app berichten en een melding via het web-formulier is er nog steeds geen vooruitgang. Het is weekend, dus ik maak me geen illusies.

Ik kan best wel relativeren en weet dat er andere, ergere problemen bestaan, maar ik word best wel lastig dat ik zo lang zonder e-mail zit. Ondere andere het besef dat alle mails die ondertussen werden verstuurd naar dit adres verloren zijn gegaan.

Ik voel me ook machteloos want ik kan ze toch niet méér bellen (en stalken) dan wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik steek mijn energie liever in positievere zaken.

Mochten jullie nog tips hebben wat ik ondertussen nog kan doen hoor ik het graag.

 

Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: Geen E-mail

0 Likes
25 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende e-mails

@Ex-Netweter 

Theoretisch is de kans op problemen overal evengroot. Dus veranderen heeft niet veel zin. Murphy zal eens je een handje helpen. Ofwel is er van hogerhand een zeer domme beslissing genomen en zal alle ondergeschikten domme ja-knikkers, wat ik statisctich weinig waarschijnlijk acht en dus aanneem voor onwaar, ofwel is er tijdens die migratie proces iets misgelopen waarop een backup moet gebruikt worden en in die gevallen gebeurt het weleens meer dat Murphy meespeelt. Men moet dan zaken doen buiten het routine matige en soms ook wel in tegenstrijd daarmee. Men denkt aan een klein detail niet en het is om zeep. Als men bepaalde migraties doet, heeft men best een dubbele backup. Ik kan hier gemakkelijk schrijven als goede stuurman, ik sta immers aan wal.

0 Likes
KKccm
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen inkomende e-mails

Hoi, 

Wij zitten ook met hetzelfde probleem... Laatste mailtjes ontvangen woensdagmiddag. Nadien niks meer... 

Na jouw bericht te hebben gelezen ook eens 2 oude e-mailadressen gecheckt die ik enkele weken geleden verwijderd heb en deze werken wel, maar de actieve doen het niet meer...

Héél vervelend, aangezien we vermoeden dat we ondertussen enkele belangrijke mailtjes mislopen zijn...

Na contact met de klantendienst bleek ook dat we niet de enige waren met dit probleem, maar meer informatie hebben we niet gekregen... Het stelt ons ook niet gerust dat we verder geen nieuwsberichten terugvonden over dit probleem... 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen inkomende e-mails


@janne_man  schreef:

@Ex-Netweter 

Theoretisch is de kans op problemen overal evengroot. Dus veranderen heeft niet veel zin.


Praktisch kan je vaststellen dat na een verandering van leverancier je leven verbetert.
Wie niets nieuws uitprobeert, blijft ter plaatse trappelen.

0 Likes
Svenson09
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen inkomende e-mails

Heb hetzelfde probleem. Enkel een oud mailadres is nog actief, waar ik geen mails meer op krijg.na eerst zelf uren naar een oplossing hebben gezocht dan toch Zaterdag 2 maal hun klantenservice aan de lijn gehad ( in totaal 1,2U in de wacht!). Eerste maal stelden ze veel vragen en deden ze alsof ze van niets wisten. Dan na 5 min. ineens lijn onderbroken ( toeval?) De 2de keer gaven ze toch toe dat er een groter probleem is gelinkt aan hun nieuw systeem dat ze implementeren en dat ze aan een oplossing aan het werken zijn. Wat en wanneer er een oplossing is, blijft een groot “?”
Ongelooflijk hoe ze vaste klanten behandelen, en eenvoudig niet proactief communiceren. Na 25 jaar klant te zijn, toch eens een vergelijking doen met andere providers…

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen inkomende e-mails

@Fre_ @Mindscanner @KKccm @Svenson09 ik kan bevestigen dat dit een gekend issue is bij Telenet. Zoals ik kan zien staat dit in een hoge prioriteit om opgelost te krijgen.

Als je een klant bent die hier impact door ondervindt, laat je klantendossier hier dan zeker aan linken door de medewerker van de klantendienst.
Hopelijk wordt het snel opgelost, want dit lijkt me inderdaad een erg vervelend probleem te zijn! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Svenson09
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen inkomende e-mails

Beste Suzy, dank je voor je antwoord. Ik vraag me af in welke hoge prioriteit dit staat als dit al 5 dagen bezig is en er nog geen zicht is op oplossing (dixit klantendienst). 

Je zegt ook: 

"Laat je klantendossier hier dan zeker aan linken door de medewerker van de klantendienst." Hoe kan ik dat doen? 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen inkomende e-mails


@Svenson09  schreef:

...

Je zegt ook: 

"Laat je klantendossier hier dan zeker aan linken door de medewerker van de klantendienst." Hoe kan ik dat doen? 


@Svenson09 de medewerker van de klantendienst zal dit probleem normaal herkennen en dit zelf proactief doen. Indien niet, kan je het best aangeven dat je op De Netweters hebt gelezen dat dit een gekend probleem is en er een algemeen ticket voor open staat waaraan klantennummers gelinkt kunnen worden. De medewerker gaat dan zeker weten wat hij of zij moet doen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Fre_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen inkomende e-mails

Hartelijk dank Suzy voor de moeite om dit te delen.

Dit is het eerste hoopgevende bericht dat ik verneem in dit dossier.

Het zou Telenet sieren als ze in de toekomst meer pro-actief zouden communiceren naar de getroffenen.

 

 

Fre_
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen inkomende e-mails

Het probleem lijkt opgelost bij mij.  Ik krijg opnieuw mail sinds 11u40. 

Svenson09
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geen inkomende e-mails

Ik krijg ook terug wat emails binnen, maar kan er nog geen sturen. 

0 Likes
Bobo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Geen inkomende e-mails

Ik heb ook datzelfde probleem, zit op het moment in’t buitenland, wat kan ik doen?

 

 

0 Likes