Beantwoorden
Saro
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

k krijg mijn inkomende mails niet binnen op mijn smartphone Huawei P20 lite op android. Het was nu 14 dagen geleden en ik wijzigde niets aan mijn instellingen. Dit deed zich al eens eerder voor, dan kreeg ik ze na 4 dagen zonder mail ineens binnen. Dan opnieuw voor een 2tal weken normaal en nu duurde het 14 dagen! Plots deze avond kreeg ik ze binnen maar niet allemaal. De laatste 5 die ik op mijn laptop zie zijn er terug niet meer bij. Dus vrees ik dat het weer voor dagen is. Hoe komt dit? Ik lees bij mijn instellingen voor inkomende mail de melding: dat de IMAP/SMTP-service is uitgeschakeld!En ik kan dit niet resetten: hetzelfde bericht wordt vermeld! Verder staat er dat ik contact moet opnemen met mijn e-mail service provider. Iemand van de telenethelpdesk zegt dat het probleem neit bij telenet ligt?? En verwees me naar dit forum. Kan iemand mij helpen? Oorzaak en wat kan ik er zelf aan doen? Waaraan ligt dit. Het is uiterst vervelend. Dank al bij voorbaat!

Tags (2)
0 Likes
14 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

Werk je met de Gmail app om die mails binnen te halen? Ik gebruik die ook op mijn Pixel 3 en daar heb ik toch POP ingesteld, maar wel met de optie: mails pas verwijderen van de server als ze op het toestel verwijderd worden. Is dit een optie voor jou?

 

Wat misschien kan helpen: kan je een screenshot tonen van jouw instellingen voor uitgaande server? Vergeet wel niet om persoonlijke gegevens (jouw e-mailadres, naam, ...) te maskeren. Dit forum is openbaar en voor iedereen zichtbaar.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

@Saro  zelf heb ik ook een huwei en heb voor de inkomende mail het volgende ingesteld ,

server : imap.telenet.be

poort : 993

beveiligingstype SSL/TLS

 

en natuurlijk het email adres met juist wachtwoord. Hopelijk heeft u iets aan de info.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Saro
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

Beste patrick, bedankt voor je tips, maar mijn instellingen staan ingesteld zoals bij u. Ik wijzigde ze ook niet toen dit probleem zich aandiende. 

0 Likes
Saro
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

Dank je wel om te proberen helpen. Neen, ik maak geen gebruik van Gmail. En mijn instellingen inkomende mails staan net zoals patrick (netweters) mij al voorstelde. Ik raadpleegde al verschillende mensen die er veel meer in thuis zijn dan ik en elkeen zegt dat mijn instellingen correct zijn. Het ligt daar niet aan. Wat jij zei over 'mails pas verwijderen van de server nadat ze op het toestel verwijderd worden staat ook correct. Ik begrijp ook niet dat na dagen de mails plots ineens binnenkomen en dat het nadien opnieuw niet meer. En aan wie of wat er de oorzaak van is. Maanden liep alles 'normaal' en ineens niet meer....?

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

@Saro 

 

Je hebt het allicht al geprobeerd, maar heb je al een soft reset gedaan? Smartphone even uit- en aanzetten. Als je alles al hebt gedaan, dan blijft er in feite nog één ding over en dat is een harde reset. Dus je toestel terug naar fabrieksinstellingen. Het is misschien niet de meest populaire methode, maar als je het niet probeert, dan zal je nooit weten of het kan helpen. Zorg er wel eerst voor dat je een backup van je gegevens hebt!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

@Saro 

Al naar gelang de Android versie verschillen de instellingen.

Kijk toch eens na in de mail app hoe die synchroniseert. Staat die permanent aan, enkel aan bij wifi, ...? 

Kijk ook eens onder Instellingen, dan account en vervolgens je e-mail account. Ook daar kan wat staan  over synchronisatie.

Heb je al geprobeerd om handmatig te synchroniseren door in de mail app in de inbox een veeg van boven naar beneden te geven?

Ex-Netweter
 

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

@Saro  schreef:

Ik krijg mijn inkomende mails niet binnen op mijn smartphone Huawei P20 lite op android.


Gebruik de Mobile Configurator op de Telenet site. Daar staat stap-voor-stap hoe je jouw Huawei P20 lite moet instellen voor Telenet:

Mobile configurator > Huawei > P20 Lite > E-mail

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/device/huawei/p20-lite/topic/e-mail/...

 

Verwijder de bestaande account, en volg dan bovenstaand stap-voor-stap plan.

Saro
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

Ja hoor, al wat jij voorstelde probeerde ik al verschillende keren en niets helpt dit probleem van de baan. Wat nu wel regelmatig opduikt is dat ik op mijn laptop het bericht krijgt dat mijn account is gewijzigd en dat ik mijn wachtwoord moet aanpassen. Ook geen idee hoe dit dan weer komt en/of dit gelinkt is met het uitblijven van mijn inkomende mails op mijn smartphone? En... deze vroege ochtend om 4.oou.kwamen er opnieuw een aantal binnen en dan houdt het ineens weer op. Het is heel raar en uiterst vervelend. Toch bedankt om te proberen helpen! 

0 Likes
Saro
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

En misschien nog te vermelden:als ik de synchronisatie nakijk: dit wordt normaal uitgevoerd, zowel automatisch als handmatig.. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

@Saro 

Heb je in al je moeite je paswoord eens gewijzigd naar een echt goed exemplaar.? (Waarmee ik niet wil zeggen dat het huidige slecht is.)


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Saro
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

Mijn account is stap voor stap ingesteld zoals voorgeschreven op de telenet website, dank u voor de tip!

 

0 Likes
Saro
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik ga dit doen en laat weten of het heeft geholpen, dank u!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

@Saro  Even terloops. Als je een @ intikt, krijg je een lijst van gebruikers van deze draad. Zo kan je aangeven op wie je reageert. 

Saro
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen inkomende mails meer op mijn Huawei P20 Lite

@janne_man dank je voor de tip. Telenet helpdesk verwees mij door naar dit forum. Ik maak er voor de 1ste maal gebruik van.