Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 124
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? De volle 100!

Gegevensbestand Outlook verwijderen lukt niet

De mails van verschillende emailadressen worden binnengehaald met Microsoft Outlook en komen dan allemaal in één en hetzelfde gegevensbestand binnen.

De niet gebruikte gegevensbestanden werden verwijderd maar voor één lukt dat niet.

Ik krijg steeds de melding:
'De bewerking kan niet worden voltooid omdat het bestand in Microsoft Windows Search Protocol Host is geopend. Sluit het bestand en probeer het opnieuw.'

Het is mij een raadsel waar ik dat bestand dan zou moeten sluiten.
Wie helpt me verder?

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: gegevensbestand Outlook verwijderen

7 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
Berichten: 2339
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Gegevensbestand Outlook verwijderen lukt niet

Heb je je PC al eens opnieuw gestart en daarna opnieuw getest?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5726
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Gegevensbestand Outlook verwijderen lukt niet

Onderaan in de taakbalk in het zoekvenstertje (eventueel eerst op het vergrootglas klikken) en services intikken

janne_man_0-1746515522404.png

Openen (als het niet werkt met openen, dan Als Administrator uitvoeren)

In het nieuwe venster naar beneden scrollen en op Windows search klikken

janne_man_1-1746515794080.png

Op stoppen klikken

het bestand verwijderen.

de service opnieuw starten.

 

 

toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 124
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? De volle 100!

Gegevensbestand Outlook verwijderen lukt niet

Na het terug opstarten van de laptop is het probleem niet opgelost en ook de tip van ‘janne_man’ werkt helaas niet.

Misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Bij deze een printscreen met de nodige info.

Van elk emailadres dat aangemaakt werd, verschijnt een gegevensbestand op het scherm. De mails naar al die adressen komen binnen in één en hetzelfde gegevensbestand (paarse balk).

Omdat de andere gegevensbestanden dan overbodig zijn, kunnen die eenvoudig verwijderd/gesloten worden door er rechts op te klikken en dan te kiezen voor ‘…@telenet.be (… sluiten’ maar bij één van die gegevensbestanden (groene balk) lukt dat helaas niet omdat de optie om die te verwijderen/sluiten grijs is en dus niet kan aangeklikt worden (kleinere groene balk).

Als ik dat gegevensbestand wil verwijderen via ‘bestandslocatie openen’ dan verschijnt dus de melding i.v.m. ‘Microsoft Windows Search Protocol Host is geopend’ zoals bovenaan deze vraag geformuleerd.printscreen gegevensbestand.jpg

Hoe kan dat specifieke gegevensbestand dan wel verwijderd worden?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5726
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Gegevensbestand Outlook verwijderen lukt niet

Ik snap niet goed waarom je zaken wegwil.

Gaat het over één of meerdere mailboxen of gaat het over meerdere aliassen in een zelfde mailbox.

Als je kijkt naar webmail.telenet.be of mail.telenet.be zie je dan alle mails? (= 1 mailbox met meerdere aliassen).

Moet je voor elk mailadres afzonderlijk inloggen in de webmail van Telenet om alles te zien? (= meerdere mailboxen).

Heb je ergens regels ingesteld voor je mail?

 

 

toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 124
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? De volle 100!

Gegevensbestand Outlook verwijderen lukt niet

‘Ik snap niet goed waarom je zaken wegwil.’
Omdat dat gegevensbestand toch niet gebruikt wordt en dus overbodig is. De andere overbodige gegevensbestanden zijn ook verwijderd en dat geeft geen enkel probleem.

‘Gaat het over één of meerdere mailboxen of gaat het over meerdere aliassen in een zelfde mailbox.’
Er zijn drie mailboxen met in elke box x-aantal emailadressen. Voor elk emailadres wordt dan automatisch een gegevensbestand gemaakt waarvan enkel dat van het hoofd-emailadres gebruikt wordt want alle mails die via die andere mailadressen in de andere mailboxen binnenkomen, komen ook automatisch in het gegevensbestand van het hoofd-emailadres binnen.

Zie screenshot hoe dat ingesteld werd via 'map wijzigen'. Voor elk mailadres werd dus hetzelfde 'hoofd-gegevensbestand' aangegeven.

postvak in mailboxen.jpg

 

‘Als je kijkt naar webmail.telenet.be of mail.telenet.be zie je dan alle mails? (= 1 mailbox met meerdere aliassen).’
Per mailbox zijn alle mails te zien die naar de adressen die tot die mailbox behoren, verstuurd werden.

‘Moet je voor elk mailadres afzonderlijk inloggen in de webmail van Telenet om alles te zien? (= meerdere mailboxen).’
In de webmail van Telenet moet er inderdaad voor elke mailbox apart ingelogd worden (niet handig) maar via Microsoft Outlook (wat ik dus normaal gebruik) hoeft dat dus niet (wel handig).

‘Heb je ergens regels ingesteld voor je mail?’
Dat heb ik niet gedaan.

Dank voor het meedenken.

WG94
Freshman Meesterweter
Berichten: 2339
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Gegevensbestand Outlook verwijderen lukt niet

Is het enkel het gegevensbestand of is er ook een account aan gekoppeld? Indien er ook een account aan gekoppeld is moet je die eerst verwijderen in Outlook alvorens je het gegevensbestand kan verwijderen. Heb je dat al gedaan? 

Bestand > Accountinstellingen > Accountinstellingen > E-mail. (Een e-mailaccount verwijderen uit de klassieke Versie van Outlook voor Windows - Microsoft Ondersteu...)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5726
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Gegevensbestand Outlook verwijderen lukt niet

Niets belet u om één of meerder mailaccounts (van Telenet of andere) toe te voegen aan uw mailaccount in webmail van Telenet. Kies instellingen, accounts en dan Externe account toevoegen. Als je twee Telenet accounts toevoegt aan de eerste account, moet je ook maar één keer inloggen om alles te zien. Als je vervolgens die mailaccount toevoegt in Outlook zal je ook daar alle drie kunnen zien.