Beantwoorden
gardevil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Sinds een paar maanden heb ik het fenomeen dat gewenste e-mails steevast in mijn spammap terechtkomen, niettegenstaande ik deze ELKE keer aanmerk als geen spam.

 

Ik krijg het niet voor elkaar om deze in de juiste (in-map) te doen belanden. Of ik nu de mail markeer als 'niet spam', ik een regel hiervoor maak, het domein van, de afzender als veilig markeer of ......

 

Zelfs mails van de website die ikzelf beheer komt in de spambak terecht. 

 

Iemand een oplossing?

 

 

0 Likes
75 reacties
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Dan verschillen we heel duidelijk van mening !!!!

1. het zijn telenetadressen die al geruime tijd bestaan, en vroeger normaal werden behandeld

2. de filtering gebeurt door telenet in hunne webmail

argumentatie dat "false positives" altijd mogelijk zijn is in dit geval dikke zever.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

De discussie wel telenet of niet telenet verantwoordelijk: als de functie "als betrouwbaar aanduiden"  in telenet webmail niet werkt zoals het hoort ligt de verantwoordelijkheid wel degelijk bij telenet.

 

Al de rest is praat voor de vaak.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Je kan in webmail ook een regel maken dat de mails van dat vertrouwde adres naar de inbox moet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

vriendelijk van u voor de hint, maar is ook lapmiddel

ondertussen nogmaals contact gehad met telenet, ga volgende week eens testen en in detail bekijken

0 Likes
gardevil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Voor het bedrag dat je betaald  zou je toch een betere service mogen verwachten.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Ik heb de indruk dat een aantal netweters de complexiteit van een spamfilter lelijk onderschatten. 

Als een e-mail uw adres heeft, dan moet die aan u bezorgd worden. Ik weet niet hoe de meesten zouden reageren als al hun brievenpost zou gelezen worden en in functie van de inhoud gemerkt zou worden als spam en zelfs niet in hun brievenbus komt.

Een spam filter werkt enerzijds op basis van bepaalde criteria en anderzijds ook op basis van lijsten. De verzenders van spam zijn ook niet van gisteren. Als hun spam tot te weinig bestemmelingen komt, zoeken ze een andere manier. Dit houdt in dat elke spamfilter steeds achter de feiten aanholt.

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@janne_man 

 

Helemaal akkoord.

 

Maar mijn probleem is niet meer gerelateerd aan de spamfilter zelf, maar wel aan het feit dat de functie "als betrouwbaar markeren" niet werkt.

Die functie dient juist om gekende vergissingen in de spamfilter tegen te gaan. En dat is dus hetgene dat niet functioneert.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Ik denk dat dit ontwikkelingslijk van ±30jaar spamfilters is. Vroeger zat de spamfilter juist voor het plaatsen in de INBOX en toen kon je zelfs deze filter wat finetunen per box. Door de massas SPAM's tegenwoordig heeft men de spamfilter geplaatst bij het binnenkomen in het maildomein en kan die instelling niet meer werken.

Probeer mijn voorstel eens om een email regel te maken zoals in mijn vorig voorstel.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Het is fijn dat jullie allemaal beschouwingen neerpennen, en betrokkenheid betonen, maar eigenlijk niet tot de basis gaan : mailadressen die jaren meegaan en gebruikt worden ineens spam worden;

 

dit is zo onlogisch en onverklaarbaar !!!!

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.


@Padalby  schreef:

Het is fijn dat jullie allemaal beschouwingen neerpennen, en betrokkenheid betonen, maar eigenlijk niet tot de basis gaan : mailadressen die jaren meegaan en gebruikt worden ineens spam worden;

 

dit is zo onlogisch en onverklaarbaar !!!!


Dit is helemaal niet onverklaarbaar. Het volstaat dat één van uw correspondenten een "grappige mail" heeft gestuurd naar heel zijn adresboek zonder Bcc te gebruiken. Verder zijn sommige spammers sterk in het verzinnen van nieuwe adressen. Domeinen zijn makkelijk te vinden en jouw e-mailadressen zijn heus niet zo origineel als je denkt. Ik heb jaren geleden al spam ontvangen op een pandora.be adres dat ik nooit actief gebruikt heb, maar in de headers kon ik zien dat de mail verstuurd was naar allerlei gelijkaardige adressen. En dat is echt jaren geleden. Ik denk dat ze tegenwoordig erg inventief zijn wat dat soort dingen betreft. Of een database waar je geregistreerd bent die gekraakt wordt. Heb ik aan de hand gehad met Avast. Pas 1,5 jaar na de feiten kreeg ik daar melding van.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.


@StefaanH  schreef:

Maar mijn probleem is niet meer gerelateerd aan de spamfilter zelf, maar wel aan het feit dat de functie "als betrouwbaar markeren" niet werkt.

Die functie dient juist om gekende vergissingen in de spamfilter tegen te gaan. En dat is dus hetgene dat niet functioneert.


<oei> Dat is aan mij voorbijgegaan.  Ik kan alleen maar zeggen de whitelist functie in Thunderbird wél werkt, maar als je liever webmail hebt, dan zal je daar geen boodschap aan hebben...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@sb 

 

Ik werk wel degelijk ook met Thunderbird, maar als de webmail sommige "goede" mails reeds aan de bron wegkiepert komen ze gewoon niet meer toe in Thunderbird, dus daar whitelisten is zinloos.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

er wordt hier wel voorbijgegaan aan het feit dat een simpel mailadres gaat dat jaren doorgelaten wordt door telenet en toch ineens in spam verschijnt,

het heeft geen enkele zin zelf spamselectie aan te maken.

m.a.w. al de andere woorden zijn niet relevant

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@StefaanH

 

Waarom pas je de instelling dan niet aan? TN houdt geen enkele mail van me tegen. Enkel een vermelding van [SPAM] in het onderwerp. TB weet wel wat te doen in het geval van een false positive.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

dit is echt ongeloofelijk : dit is gewoon uitgaan van eigen logica!!!!!!!!!!!!

nog eens :er komt gewoon niets door : telenet ZELF houdt dit tegen, of is dit zo moeilijk te verstaan,

het heeft  niets te maken met welk mailprogamma ik gebruik !!!!!!!!!!!

 

ik ontvang NIETS, wordt in spam geplaatst, heeft geen kl***ten te maken met welk mailprogramma dan ook

 

 

0 Likes