- Je kunt dit e-mailadres niet verwijderen. We sturen je e-aanrekening naar dit e-mailadres.
- Ze kunnen toch zien dat ik mijn mail adres verander om die nutteloze spams
24751
netweters
|
152341
antwoorden
|
20691
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik gigantische hoeveelheden ongewenste email in mijn postvak in. Ik stelde al regels op om deze allemaal automatisch te laten verplaatsen naar de prullenbak en te laten verwijderen maar om de zoveel tijd verandert de afzender waardoor ik telkens opnieuw de regels moet vernieuwen.
Vandaag stonden alweer 47 mails in mijn inbox en het was pas 10 uur.
Iemand enig idee waar ik de oorzaak hiervan moet zoeken? Bij mijn weten heb ik dit emailadres niet opgegeven voor dergelijke mailings met een zeer uitgebreide verscheidenheid aan onderwerpen.
Afmelden op de mails lijkt me niet te lukken.
Bij deze louche mails zeker de "unsubscribe" niet gebruiken.
Zo weten ze dat deze e-mail nog in gebruik is en krijg je nog meer spam.
Misschien kan dit je nog helpen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-anti-spam/
Of hier melden.
Hier net hetzelfde,elke dag meer dan 60 ongewenste email in de box
Dat is pas 'n maand of 3 geleden begonnen
Nooit op geantwoord steeds metteen verwijderd.
Zou graag mijn email adres veranderen,met een Telenet mail adres kan dit niet.
IK heb in mijn Telenet ingesteld om spam te markeren met [SPAM] en dan in webmail een regel gemaakt om deze weg te werpen.
Omdat de spam-detectie van Telenet niet altijd werkt heb ik nog een paar extra regels gemaakt voor bepaalde afzenders en die mails ook weg te werpen.
Deze regels in webmail maken heeft het voordeel dat deze SPAMbrol niet meegeteld wordt in uw verbruik. Anders kan dit tot een aantal keer meegeteld worden omdat ik de mails krijg op mijn Desktop, tablet en 2 smartphones.
Ik blijf erop hopen dat Telenet dit aan pakt na de feestdagen. Ik hou het erop dat ze momenteel op halve of nog mindere kracht werken door de feestdagen. Dit zowel bij safe on web als bij Telenet. Komt blijkbaar via een Duits IP adres. De spammers hebben er wel hun werk van gemaakten hebben een blijkbaar een mailserver die continue draait en verstuurt. Dus laat ons hopen dat het maandag prioriteit wordt bij Telenet. Ik vraag mij eigenlijk af welke grote database die mannen eigenlijk gekraakt hebben.
Zoals al gezegd zeker niet proberen uit te schrijven. Dat is vragen om problemen.
Zelf krijg ik bitter weinig spam. Ik gebruik van in het begin verschillende adressen en heb nooit meegedaan aan het versturen van "grappige" e-mails. Desondanks krijg ik zo nu en dan een tiental spammails, maar dat stopt vanzelf na enkele dagen.
Spammers gebruiken niet noodzakelijk een database. Ik heb ooit gemerkt dat ze op goed geluk mails stuurden naar mensen met dezelfde voornaam of een variatie daarvan.
Ik zweer overigens bij een mailclient, Thunderbird. Die heeft een zelflerende filter en je kan die koppelen aan databases zoals SpamPal, SpamAssassin, ... Heel efficiënt.
Idem dito, man man da houd niet op, je verwijderd / maak leeg je "spam" folder, en een uurtje nadien "BAM" weeral 45 spammails... pfff.
De spamfilter staat aan maar helaas, niets aan te doen. vroeger nooit last van gehad want men telenet e-mail gebruik ik maar zeer zelden. het melden bij telenet helpt niet tenzij het van een andere telenet klant komt "Belangrijk: Telenet kan alleen actie ondernemen tegen strafbaar gedrag van Telenet-klanten op het Telenet-netwerk. Met de e-mailheader gaan we na of de afzender Telenet-klant is. Vul deze dus zeker correct in of laad de oorspronkelijke e-mail op als bijlage."
enfin we hopen op beterschap...
Greetzzz..
Ik gebruik ook Thunderbird zoals @sb .
Nog een tip:
Als ze mijn e-mail vragen om snel iets te bevestigen dan gebruik ik www.10minutemail.com
Ik zit hier dagelijks met 65 spam berichten
Dagelijks dezelfde zooi
Ik heb nu h....t.....u@telenet.be
Waarom kan ik dit niet veranderen naar bijvoorbeeld joeppriemme4@telenet.be
Dan ben ik van die spam verlost
Suzy doe eens navraag bij Telenet
Je kan toch tot 5 verschillende mailboxen aanmak.
Het is niet de schuld van Telenet dat je spam krijgt. Het is aan u om de spam te beheren. Ja, ik vind spam ook vervelend.
Edit: zie mijn reactie in een andere draad https://www.netweters.be/t5/E-mail/Telenet-webmail-unwanted-of-spam/td-p/81619/page/2
Wat heb ik aan 5 verschillende mail boxen
Ik kan het officiele Telenet e-mail adres niet veranderen.Daar krijg ik dagelijks meer dan 60 spam berichten.Gewoon mijn naam omdraaien en ..............@telenet.be.
Dan kan Telenet mij nog berichten sturen.
Ik denk dat ik ergens iets mis met hoe je het probleem wil opvangen.
Ik vermoed dat hegeen jij wil (laten) doen, neerkomt op volgende stappen:
Ongeacht welk mailadres je zal gebruiken, zal je al je correspondenten op de hoogte moeten stellen dat je mailadres veranderd is.
Een nieuw e-mail box is in het begin gegarandeerd vrij van spam.
Het huidige email adres Telenet.be verwijderen,lukt niet
Een nieuw email adres Telenet.be maken
Laat die toch gewoon in je spamfilter komen. Zorg er wel voor dat in geen enkel mailprogramma of app de bijlagen automatisch geopend worden en zorg eer ook voor dat nergens een lees- of ontvangstbevestiging gestuurd wordt. Zo'n diaree van spam duurt doorgaans maar een twee weken na volledige stilte van u (stilte betekent hier dat ze uit niets kunnen opmaken dat hun mail zijn bestemming heeft bereikt).
Ik vermoed dat je contact moet opnemen met Telenet voor het veranderen van je mailadres voor je aanrekening.