Beantwoorden
RogerSmets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

Dit onderwerp is reeds eens behandeld in netweters maar ik slaag er niet in een extern account te maken, dit zijn de gegevens die ik heb ingevuld. Ik krijg steeds de melding " invalid credentials (failure)

extern account.PNG

0 Likes
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

@RogerSmets 

Heb je de instructies van Google gevolgd? Heb je op gmail imap geactiveerd?

Kijk hier.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

De meeste problemen bij het linken van je Google account kan je oplossen door:

1) een "app paswoord" aan te maken in jouw Google settings;

https://myaccount.google.com/?pli=1

2) toegang tot "minder veilige apps inschakelen. Google blokkeert de toegang voor apps die volgens hen een minder beveiligde authenticatie gebruiken.

 

Als je een "App paswoord" hebt aangemaakt, dan gebruik je hier jouw normale gebruikersnaam (Gmail adres), en het nieuwe paswoord.

Je oude paswoord blijft geldig voor alle andere toepassingen.

 

0 Likes
RogerSmets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

Janne_man

 

Dit heb ik ingegeven bij Instellingen

E-mailadres: mijn Gmail emailadres
Accountnaam: Gmail
Accounttype: IMAP
Gebruikersnaam van account: mijn Gmail emailadres
E-mailserver: imap.gmail.com (ook gmail.com geprobeerd zonder imap ervoor dus)
Wachtwoord: mijn Google account wachtwoord (ook andere geprobeerd)
Geavanceerde instellingen: Wijzig imap poort: 993
SSL aangevinkt

 

In Gmail is IMAP geactiveerd

 

Ik zie wel ook dat er staat:

"Status: POP is ingeschakeld voor alle berichten die sinds 24-01-2012 zijn ontvangen"

 

Mag dit blijven staan ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

@RogerSmets 

Als je POP gebruikt, dan worden de e-mails die je op je client ontvangt, gewist op de server van Google.Je kan (in princidpe) slecht één e-mailclient gebruiken. Als je meer dan één client met POP hebt, dan zal elke client andere mails ontvangen in de inbox.

 

Met IMAP blijven de e-mails staan op de server, ze worden enkel gewist op de server als je ze wist op de client. Met andere woorden met IMAP kan je gemakkelijk met verschillende toestellen je e-mail beheren. Let wel, op één toestel gewist, resulteert in het wissen in alle verbonden toestellen.

 

Laat geen POP ingeschakeld.

 

0 Likes
RogerSmets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

Janne_man

 

Ik heb POP uitgeschakeld in Gmail instellingen maar het lukt nog steeds niet. invalid credentials (failure)

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

@RogerSmets 

Bekijk nog eens in de link uit mijn eerste reactie en klik daar op 'ik kan niet inloggen op mijn e-maailclient'.

0 Likes
RogerSmets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

Janne_man

 

De e-mail client is toch telenet webmail en daar kan ik toch op inloggen ik kan alleen geen extern account aanmaken. Is het misschien de bedoeling dat ik een app-wachtwoord instel.

 

Nog dit, in Windows Mail heb ik probleemloos mijn Gmail account kunnen instellen.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

Probeer eens met deze server : imap.googlemail.com

verwijder het vinkje om de poort te veranderen eens.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail


@RogerSmets  schreef:

De e-mail client is toch telenet webmail en daar kan ik toch op inloggen ik kan alleen geen extern account aanmaken.

Is het misschien de bedoeling dat ik een app-wachtwoord instel?


Dat was inderdaad mijn voorstel.

Zo'n app paswoord aanmaken is 2 minuutjes werk. Je krijgt dan een (sterk) paswoord dat je gewoon kan copy/pasten in de mailapp. Proberen waard?

 


@RogerSmets  schreef:

Nog dit, in Windows Mail heb ik probleemloos mijn Gmail account kunnen instellen.


Google vertrouwt de Windows Mail client méér dan de client die Telenet gebruikt om jouw Gmail op te halen 😊...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

@RogerSmets 

Je wil uw Telenet webmail ook gebruiken als client van gmail.

 

Als je uw gmail instelt (uw afbeelding  bij uw vraag), moet je op die plaats het wachtwoord van uw gmail ingeven.

 

De stappen voor uw probleem die google opgeeft als je nie kan inloggen in de server van gmail) (kopie uit de link) zijn:

Stap 1: controleer je wachtwoord

Als je deze problemen ondervindt of niet kunt inloggen, controleer dan eerst of je het juiste wachtwoord gebruikt.  Dus dat van je gmail.

Stap 2: probeer de volgende stappen voor probleemoplossing

  • Update je e-mailclient naar de nieuwste versie. Niet van toepassing  in dit geval
  • Een app-wachtwoord gebruiken: als je verificatie in twee stappen gebruikt, probeer je in te loggen met een app-wachtwoordAls je twee stappen verificatie gebruikt moet je dit doen.
  • Minder veilige apps toestaan: als je geen verificatie in twee stappen gebruikt, moet je mogelijk minder veilige apps toestemming geven voor toegang tot je account. Als je geen twee stappen verificatie gebruikt moet je dit doen.
  • Als je onlangs het Gmail-wachtwoord hebt gewijzigd, moet je de gegevens van je Gmail-account mogelijk opnieuw opgeven of je Gmail-account opnieuw instellen in je andere e-mailclient.
  • Als de bovenstaande tips niet helpen, kijk je op https://www.google.com/accounts/DisplayUnlockCaptcha en volg je de stappen op de pagina.
  • De inlogmethode van de e-mailclient is mogelijk onveilig. Log rechtstreeks in bij de Gmail-app.
  • Zorg ervoor dat je mail-app niet is ingesteld om te vaak op nieuwe e-mail te controleren. Als je mail-app vaker dan elke tien minuten op nieuwe berichten controleert, wordt de toegang van de app tot je account mogelijk geblokkeerd.

@Ex-Netweterraad aan om een app wachtwoord gebruiken voor je gmail en om  minder veilige apps toestaan. Ik volg Google en raad aan enkel dat ene te doen dat in jouw geval van toepassing is.

 

0 Likes
RogerSmets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

Aan allen die mij hebben willen helpen

 

Ik heb denk ik nu alle voorgestelde oplossingen geprobeerd zonder resultaat, voorlopig geef ik het op.

 

Bedankt

 

 

 

0 Likes
RogerSmets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail

Nogmaals aan allen die mij helpen willen helpen

 

Het is gelukt !

 

Nog een vraagje, is het gebruik van die optie "onveilige app" wel veilig ? (gekke vraag)

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail


@RogerSmets  schreef:

Nogmaals aan allen die mij helpen willen helpen

Het is gelukt !


Het zou interessant zijn voor de andere Netweters om te weten hoe het nu gelukt is ...

 

@janne_man  schreef:

@Ex-Netweter  raadt aan om een app wachtwoord gebruiken voor je gmail en om  minder veilige apps toestaan. Ik volg Google en raad aan enkel dat ene te doen dat in jouw geval van toepassing is.

Ik heb de 2 opties aangegeven als mogelijke oplossingen.

Nergens geschreven dat je beide moest doen, toch?

 

Wat betreft apps paswoord: dat moet je doen als je 2FA gebruikt, maar ook als je geen 2FA kan je  een app paswoord aanmaken, en dat proberen als eerste oplossing ...

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gmail instellen als extern e-mailaccount in Webmail


@RogerSmets  schreef:

Nogmaals aan allen die mij helpen willen helpen

Het is gelukt !

Nog een vraagje, is het gebruik van die optie "onveilige app" wel veilig ? (gekke vraag)


@Ex-Netweter ik volg! @RogerSmets kan je nog even delen hoe je het hebt opgelost of aanduiden welke post je het meest geholpen heeft? Dat gaat andere Netweters zeker op weg kunnen helpen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes