Beantwoorden
AKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

Beste Netweters, hoe kan ik mails verwijderen van de server? Op dit moment krijg ik honderdduizenden(!) mails, geen spam, van verschillende, gekende verzenders in mijn inbox (alleen te zien op webmail), die onmogelijk te verwijderen zijn. Waar kan het probleem liggen, bij Telenet webmail of bij mijn IMAP-account Mail op Mac/iPhone/iPad?

Of moet ik het hele programma verwijderen en een nieuw mailaccount installeren?

Vriendelijke groeten!

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

@AKa 

Als jij je emails verwijderd dan komen ze in de prullenbak terecht. Maar als jij je prullenbak leegt dan zijn ze voorgoed verdwenen dus ook van de servers zijn ze dan weg. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

Beste Patrick37

dat is nu net het probleem, ik krijg ze niet verwijderd. Het zij er zoveel dat mijn mailprogramma steeds vastloopt. In de honderduizenden loopt het op. Het hele mailprogramma verwijderen is misschien de enige oplossing?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

@AKa 

Ga jij nu zeggen dat je honderdduizend emails hebt terwijl je Telenet mail box maar 5Gb opslag groot is ? of gebruik je een andere email client ? 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

Ik gebruik mail op Mac via Telenet. Als ik mijn inbox in Mail open, krijg ik steeds dezelfde mails te zien, die ik ook steeds verwijder, maar ze blijven terugkomen. Op Telenet Webmail zit de inbox vol met dezelfde mails die ik niet kan verwijderen, ook al selecteer ik alle. Het geeft soms aan dat er zo geen bericht bestaat als ik dit probeer te doen op mijn iPhone. Ik heb dus geen idee wat ik moet doen om dit op te lossen.Telenet zegt dat het het mailprogramma van Mac is en Apple support zegt dat het Telenet is. Maar het probleem is daardoor niet opgelost. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

@AKa 

Gebruik je IMAP of PO3 account ? 

 

Mar wel een beetje raar dat je je mails niet verwijderd krijgt. Ik gebruikt Outlook maar ook Mac mail en Samsung mail. Als ik ergens eentje verwijder dan verwijder ik ze zo overal zelf handmatig dan heb ik dus niet die overvolle mailbox. ( ja ik houd dus drie mail boxen in de gaten per dag. En ik weet ook dat Outlook overal op te installeren is zodat het automatisch kan en gaat ). 

 

Je kan proberen natuurlijk om eens je account opnieuw in te stellen via Mac mail maar dan zou ik dat doen als je eerst je Telenet webmail leeg maakt. Dus verwijder je account uit mac mail , leeg de Telenet inbox , dus via webmail , daarna opnieuw mac mail instellen. Weet nu niet of dit gaat lukken hé maar je kan het proberen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

Het legen van Telenet webmail is juist het probleem. Daar zitten die honderdduizenden mails die ik niet verwijderd krijg. Op mijn Mac krijg ik hoogstens een terugkomend mailtje of drie te zien (en soms een nieuw mailtje wat dan weer in de webmail in x-maal verschijnt) die ik maar weer verwijder en daarna leeg ik de de prullenmand. 

Ik heb het idee dat het probleem zich in de webmail situeert. Morgen nog maar eens de Telenet-klantendienst bellen. 

0 Likes
AKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

PS: ik gebruik imap. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

@AKa 

Heb net eens gekeken in de webmail en daar kan ik mijn verkregen emails verwijderen. Dus in de webmail zelf merk ik zelf niet direct een probleem. Ja je kan eens contact opnemen en het eens laten bekijken. Dan zal er waarschijnlijk aan jou account gezien een probleem zijn. Of wel je leegt je berichten zonder dat je het zelf merkt. Je kan altijd eens proberen alle berichten te selecteren en dan verwijderen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

@AKa 

Heb je rules ingesteld op je webmail?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

Zo, dat was dan de Telenet klantendienst: wij ondersteunen die dienst niet, ga naar een computerwinkel en er zijn nog anderen aan het wachten en hij hangt op...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mails verwijderen van de server?


@AKa  schreef:

Zo, dat was dan de Telenet klantendienst: wij ondersteunen die dienst niet, ga naar een computerwinkel en er zijn nog anderen aan het wachten en hij hangt op...


Dit zou ik toch eens doorspelen aan @Suzy . Het heeft wel niks met dit forum te maken, maar deze flagrante klant onvriendelijkheid zou toch wel eens mogen upstream gestuurd worden, al was het maar ter info.

Zodus, je wordt naar een computerwinkel gestuurd om een probleem met webmail op te lossen. Fraai. Ik wist niet dat computerwinkels support leveren voor Telenet webmail.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

@AKa 

Hier ben ik het wel eens met @StefaanH die het nu goed uitgelegd heeft. 

 

Dus je hebt een probleem met de webmail van Telenet dus je gaat maar naar een computer winkel ? Die beredenering klopt niet het is de webmail van Telenet dus die moeten het bekijken en zien of er een oplossing is. Dit heeft niks met je pc te maken. 

 

Dus als Outlook gebruikers problemen hebben moeten ze maar Telenet bezoeken in de winkel want daar zit Microsoft ook voor niks tussen ? Die beredenering klopt niet hé. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AKa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

Na lang piekeren, raad gevraagd aan vrienden, en blijven proberen, is het (hopelijk) opgelost dmv regels in de Telenet webmail te maken: door ‘mail met dit adres verwijderen’ heb ik de honderden mails uiteindelijk kunnen verwijderen. Regel daarna weer verwijderd. Tussen haakjes: alle Mac-instellingen waren in orde! 

Hartelijk dank beste netweters! (En de klantendienst zou misschien een cursus klantvriendelijkheid moet volgen.) 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe kan je mails verwijderen van de server?

@StefaanH volg ik helemaal. Problemen met Telenet Webmail moeten bij Telenet opgelost worden. Hiervoor moet je zeker niet naar een computerwinkel. Als het probleem zich stelt op een andere mail cliënt, dan is die redenering wel correct. Maar in dit geval dus erg foute aanpak.

 

Mijn excuses alvast voor deze ervaring, @AKa. Wat je in zo'n situatie best doet is een klacht aanmaken via onze website. Zelf kan ik helaas niet achterhalen wie jou te woord heeft gestaan, anders gaf ik graag de feedback door. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.