Beantwoorden
miguel_c
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?

Hallo, ik ontvang de laatste tijd nogal wat spam mails. Die komen correct in de spam folder.

Ik hou mail mail box graag netjes en verwijder dus elke dag die folder.

 

Ik wil die folder niet doornemen op eventuele mails die foutief in spam folder zijn terechtgekomen.

Ik wil : de mails in de spam folder automatisch laten wissen zodat ik de dag nadien gewoon kan genieten van mijn koffie ipv van mij te enerveren in die mails in de spam folder.

 

Ik zie géén instellingen die dit mogelijk maken .. lees ik erover ? Ik gebruik telenet webmail.

 

dank,

 

Titel aangepast door Bjarne | Originele: Spam onmiddellijk verwijderen...

0 Likes
24 reacties
sjakie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?

Ok, bedankt voor de info. Het leek me nochtans een goed idee.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?


@sjakie  schreef:

Ok, maar als een spammail automatisch terug naar afzender gaat i.p.v. in mijn spambox te blijven zitten heb ik er geen last meer van en zal de afzender op den duur toch ook inzien dat het geen zin meer heeft.


Ik denk het niet, die gasten gebruiken gewoon lijsten en blijven sturen. Die steken geen tijd in het analyseren van antwoorden hoor. En daarbij, zoals reeds aangehaald, een reactie is het bewijs van een geldig adres en dus juist een aanmoediging om door te gaan. Juist het omgekeerde van wat jij wil bereiken dus.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?


@sjakie  schreef:

Ok, bedankt voor de info. Het leek me nochtans een goed idee.


Integendeel, het is een heel slecht idee. Zelfs al zou het adres van de afzender juist zijn (wat meestal niet zo is), dan creëer je alleen maar extra onnodig verkeer en ben je dus niet beter dan de spammer. Bovendien zou je op deze manier aangeven aan de spammer dat je adres juist is en dat zijn spam is aangekomen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?

@sjakie 

Een spammer gebruikt nooit zijn e-mailadres. Het adres in het vakje Van is niet het afzendadres. Dat is een adres van een gewone onschuldige gebruiker net als jij. Het valt niet uit te sluiten dat er spam verstuurd wordt met jouw e-mailadres als 'Van'. 

 

Stel nu dat jij dat toch doorstuurt naar het veronderstelde afzendadres. Dan gaat dat bij de bestemmeling allicht ook gemarkeerd worde als spam. Deze bestemmeling denkt op een zelde manier als jij en stuurt dat bijgevolg terug door naar jou. ... Hoe eindigt dit eindeloos ping-pongspelletje?

0 Likes
sjakie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?

Pfff, dan maar misschien een nieuw e-mailadres opmaken. Al die spam werkt me op de zenuwen.

Alvast bedankt allemaal voor de nuttige info. Ik ben maar een leek op dat gebied.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?

Elke dag krijg ik minimaal 20 spam berichten in de Telenet mailbox.

Ik zit al te wachten op meer dan 200 pakketjes die onderweg zijn😅 

Als je email officieel van Telenet is,kan je wel een 2 de aanmaken,jou officieel Telenet email kan je niet verwijderen,omdat Telenet zo met jou in verbinding blijft,en zullen de spam berichten op het officiele mail adres blijven komen.

In mijn Gmail box geen enkel spam bericht.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?

Veel succes met je nieuw mailadres. 

Vermijd het openen van spam en vooral laat geen automatische download toe van bijlagen. Je zal wel inboeten aan comfort, maar je laat aan de spammers niet meer weten dat je hun mail bekijkt.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?

@sjakie 

 

Voor de meeste mensen is het inruilen van een e-mailadres voor een ander een probleem. Voor jou blijkbaar niet, dus stel ik het volgende voor: gebruik zoveel mogelijk verschillende adressen. Bij Telenet krijg je 10 mailboxen met elk 5 aliassen. In totaal kan je dus 50 verschillende adressen aanmaken. Gebruik er eentje voor familie en vrienden, eentje voor je werk, eentje voor online aankopen, eentje voor sites die je kan vertrouwen (overheid, bank, grote online webshops, ...).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sjakie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?

Allemaal hartelijk dank voor de info. Ik stuur wel alle spam telkens door naar 'safe on web' in de hoop dat men daar die mailadressen kan blokkeren, maar veel heeft het nog niet uitgehaald😒.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe spam onmiddellijk verwijderen in spamfolder?

@sjakie 

Het doorsturen van spam schiet wel aan het doel voorbij. Spam is hinderlijk, maar niet onveilig. Als je de phishing mails die ertussen kunnen zitten tenminste herkent.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.