Beantwoorden
Gren_patterson
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Laat de zon in je hart! Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

Hallo iedereen,

 

ik ga scheiden en heb een vraag over de mailbox. 
ikzelf zal verhuizen en tijdelijk bij mijn ouders intrekken. 
Mijn bedoeling is mijn mailbox mee te verhuizen naar mijn ouders (ook Telenet-gebruikers) 
later zou ik deze dan willen gebruiken als ik in mijn nieuw stekje intrek. De 2e mailbox, die van mijn vrouw is, behoudt zij uiteraard alsook de hele installatie van Telenet. 

Is dit allen mogelijk? 

 

0 Likes
13 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

Als je een mailbox van bijvoorbeeld Telenet wil overzetten is het moeilijk omdat die gekoppeld is aan uw account van Telenet. Als je verhuist zal je die niet zomaar kunnen meenemen. Als het bijvoorbeeld Gmail van Google is is het geen probleem deze mail is provider onafhankelijk.Hetgeen je wel kan doen is bij je mail van Telenet een export doen naar een pst file en nadien importeren in je nieuwe account.

Succes! 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

Dat is perfect mogelijk hoor. Ze gaan jouw mailbox ontkoppelen aan het accountnummer, dit in hun bezit houden en daarna overplaatsen naar het nieuwe accountnummer......
je zal wel moeten kunnen aantonen dat jij eigenaar van de mailbox bent, en als de installatie op je vrouw haar naam staat kan dat wel problemen geven.

Zie het als een alias die nu vb op account a staat (kids vb) die naar account b moet als ze groot genoeg zijn. Zo heb ik nu mijn kids aangemaak @telenet.be om die later dan onder eigen account of onder hun eigen abonnement te plaatsen......tuurlijk kan dat.

0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

Beste

wat u zegt is juist, maar de meneer wil zijn xxxxxxx@telenet.be behouden, geen export import naar een ander mailadres, hij wil xxxxxx@telenet.be zijn bezit houden.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

@Gren_patterson 

informatie over de mailboxen en alias zijn te vinden op:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-e-mailadres-verplaatsen-naar-andere-telenet-mailbo...


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

@Gren_patterson  je mail adres kan je behouden. Je dient door je ex te laten bevestigen dat die akkoord is om jou mail box vrij te geven. Je vrijgegeven mail box kan je tijdelijk plaatsen onder het account van je ouders dus dat is geen probleem. Moest je erna terug verhuizen kan je deze ook weer onder je eigen account zetten. Ben wel eerst zeker dat je de  belangrijke emails die je wil behouden opgeslagen zijn in een bestand op je pc. Want bij het vrijgeven van je email adres zullen je emails verdwijnen die kan je niet over zetten. Eens je de emails , de belangrijke ervan toch of allemaal , bewaard hebt op je pc ergens kan de vrijgave en overzetting gedaan worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

Ja, dat is mogelijk. In feite verhuis je niet de mailbox, maar enkel de alias(sen). Die moet je verwijderen in de bestaande mailbox, dan vrijgeven en daarna kan je die opnieuw aanmaken in je nieuwe mailbox.

 

Als je de mails in de mailbox ook wil meenemen, dan is het beste dat je met IMAP werkt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Scheiding en mailbox behouden/meenemen


@dedeke  schreef:

wat u zegt is juist, maar de meneer wil zijn xxxxxxx@telenet.be behouden, geen export import naar een ander mailadres, hij wil xxxxxx@telenet.be zijn bezit houden.


Dat is niet wat ik lees ….

Meneer wil zijn mailbox meenemen?

 

In de antwoorden die ik hierboven lees, heb ik heel veel onjuiste informatie gezien, en een voortdurende verwarring tussen de woorden mailbox, e-mail adres en alias.

  •  Een mailbox is een plaats waar de e-mails in terecht komen en worden bewaard. Ieder mailbox heeft tenminste één e-mail adres (het "primaire" e-mail adres).
  •  Een e-mail adres is het adres waarnaar je e-mails verstuurd worden (en jij beslist in welke mailbox ze terecht komen door een link te leggen tussen het mailadres en de mailbox.
  •  Een alias is een alternatief e-mail adres voor dezelfde mailbox. We spreken dus van aliassen als er meerdere e-mail adressen gekoppeld zijn aan één mailbox.
  •  Een mailbox is gekoppeld aan een account

Bij Telenet is het zo dat:

  1.  Je kan maximaal 5 e-mailadressen aanmaken voor iedere mailbox. Dit zijn dus verschillende "namen" die je aan één mailbox geeft. Je kan deze ook verwijderen, maar er moeten tenminste één e-mail adres per mailbox behouden blijven.
  2.  Je kan maximaal 10 mailboxen aanmaken per account.

Wat is de juiste vraag van de Topic Starter?

  •  Wil hij zijn e-mail adres meenemen/ verhuizen naar een nieuwe mailbox bij zijn ouders?
  •  Of wil hij zijn mailbox (inclusief alle bewaarde e-mails) meenemen?

 

Verhuizen e-mail adres naar andere mailbox

Nemen we aan dat @Gren_patterson één mailbox heeft (die hij deelt met zijn ex), waarop 2 e-mail adressen staan. Alle mails, zowel verstuurd naar Gren_patterson@telenet.be als naar ex@telenet.be komen in dezelfde mailbox.

  • Maak eerst een nieuwe mailbox aan bij je ouders (dus geen alias maar een mailbox).
  • Geef deze box een voorlopige naam (e-mail adres).
  • Ga nu naar de oude mailbox waarop het adres staat dat je wilt meenemen.
  • Verwijder dat e-mail adres (veld leegmaken).
  • Het mail adres van de ex blijft behouden, alsook de inhoud van de mailbox. Hierbij gaan dus géén mails verloren!
  • Nadat het mail adres is vrijgegeven, kan je dat e-mail adres nu toevoegen aan de nieuwe mailbox (bij de ouders).

Verhuizen mailbox naar nieuwe account

Dit is in de veronderstelling dat  @Gren_patterson en zijn ex elk een aparte (eigen) mailbox hebben, met elk hun eigen e-mailadres aan hun eigen mailbox.

Wat je hier best kan doen is volgens mij het volgende:

  • Maak eerst een nieuwe mailbox aan bij je ouders (dus geen alias maar een mailbox).
  • Geef deze box een voorlopige naam (e-mail adres).
  • Ga nu naar de oude mailbox waarop het adres staat dat je wilt meenemen.
  •  Voeg een nieuw voorlopig mailadres toe aan deze account (want er moet altijd één mailadres blijven staan op de mailbox
  • Verwijder dat e-mail adres dat je wilt meenemen. De inhoud van de mailbox blijft behouden.
  • Nadat het mail adres is vrijgegeven, kan je dat e-mail adres nu toevoegen aan de nieuwe mailbox (bij de ouders).

Nu heb je 2 mailboxen: de oude mailbox op het account van je ex, en de nieuwe mailbox op het account van je ouders. De volgende stap is de transfer:

  •  Installeer een goede e-mail client op de PC (vb Microsoft Outlook).
  •  Voeg jouw 2 mailboxen toe als "e-mail accounts" in Outlook.
  •  Nu kan je alle berichten, mappen, submappen, kopiëren/verplaatsten van de oude mailbox naar de nieuwe.
  •  Last but not least: verwijder de oude mailbox. Hierbij gaan alle berichten verloren in de oude mailbox.

 

Ex-Netweter
 

Scheiding en mailbox behouden/meenemen


@patrick37  schreef:

@Gren_patterson  je mail adres kan je behouden. Je dient door je ex te laten bevestigen dat die akkoord is om jou mail box vrij te geven. Je vrijgegeven mail box kan je tijdelijk plaatsen onder het account van je ouders dus dat is geen probleem. Moest je erna terug verhuizen kan je deze ook weer onder je eigen account zetten. Ben wel eerst zeker dat je de  belangrijke emails die je wil behouden opgeslagen zijn in een bestand op je pc. Want bij het vrijgeven van je email adres zullen je emails verdwijnen die kan je niet over zetten.


Vrijgeven mailbox en vrijgeven mail adres zijn totaal verschillende dingen (zie hierboven)

Bij het vrijgeven van een mailadres gaan géén e-mails verloren!

 

@dedeke  schreef:

Zie het als een alias die nu vb op account a staat (kids vb) die naar account b moet als ze groot genoeg zijn. Zo heb ik nu mijn kids aangemaak @telenet.be om die later dan onder eigen account of onder hun eigen abonnement te plaatsen......tuurlijk kan dat.

Heb jij voor de kids een @telenet.be adres aangemaakt (op een bestaande mailbox), of heb je voor ieder van je kids een aparte mailbox aangemaakt? Groot verschil!

 

PS. Je kan je kids een véél groter plezier doen met een provider onafhankelijke oplossing (vb gmail). Dan hebben ze hun eigen mailbox die ze later altijd en overal kunnen meenemen als ze "groot" zijn 😊

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

@Ex-Netweter 


@Ex-Netweter  schreef:

@patrick37  schreef:

@Gren_patterson  je mail adres kan je behouden. Je dient door je ex te laten bevestigen dat die akkoord is om jou mail box vrij te geven. Je vrijgegeven mail box kan je tijdelijk plaatsen onder het account van je ouders dus dat is geen probleem. Moest je erna terug verhuizen kan je deze ook weer onder je eigen account zetten. Ben wel eerst zeker dat je de  belangrijke emails die je wil behouden opgeslagen zijn in een bestand op je pc. Want bij het vrijgeven van je email adres zullen je emails verdwijnen die kan je niet over zetten.


Vrijgeven mailbox en vrijgeven mail adres zijn totaal verschillende dingen (zie hierboven)

Bij het vrijgeven van een mailadres gaan géén e-mails verloren!

 

Bij het vrijgeven van een email adres gaan de gegevens verloren dus de emails zijn ook weg. Wij kunnen inderdaad jouw e-mailadres vrijgeven, maar jouw mails blijven wel degelijk in jouw oude mailbox staan. Je kan uiteraard alle mails die je daar momenteel hebt instaan eerst exporteren naar jouw nieuwe mailbox, zodat je zeker niets verliest. Geef maar een seintje als je er klaar voor bent, dan laten wij het e-mailadres verwijderen! Bianca 

 

Dat antwoord is van een medewerker uit Telenet zelf en ik kan het ook zelf bevestigen dat het zo is.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

Vrijgeven mailbox en vrijgeven mail adres zijn totaal verschillende dingen (zie hierboven)  Bij het vrijgeven van een mailadres gaan géén e-mails verloren!

 

Vrijgeven mailbox is in de praktijk niet eens mogelijk volgens mij. En als je een mailadres of alias (same thing) wil vrijgeven in een mailbox en dat is het enige adres in die mailbox (account als je wil), dan ben je alles kwijt.

 

Maar bon, misschien moet de vraagsteller zich wat verduidelijken?

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Scheiding en mailbox behouden/meenemen


@patrick37  schreef:

Bij het vrijgeven van een email adres gaan de gegevens verloren dus de emails zijn ook weg. Wij kunnen inderdaad jouw e-mailadres vrijgeven, maar jouw mails blijven wel degelijk in jouw oude mailbox staan.

Bianca 

 

Dat antwoord is van een medewerker uit Telenet zelf en ik kan het ook zelf bevestigen dat het zo is.


En begrijpt Bianca nu zelf wat ze schrijft?

  1. Bij het vrijgeven van een e-mail adres gaan de gegevens verloren, dus de mails zijn ook weg
  2. Wij kunnen jouw e-mail adres vrijgeven, maar jouw mails blijven in jouw oude mailbox staan

In de eerste zin zegt ze dat de mails verloren gaan, in de tweede zin dat ze in de oude mailbox blijven zitten.

Zelfs een Telenet medewerker verwart het onderscheid tussen een mailbox en een e-mail adres 😮.

 

Bij het "vrijgeven" (= verwijderen) van één e-mail adres gaat de mailbox niet verloren (tenzij dit het enige mail adres was dat aan de mailbox verbonden is).

Vandaar dat je eerst een 2de alias moet aanmaken (wat je niet gebruikt, maar gewoon om de mailbox een "naam" te geven), voor dat je een e-mail adres kan vrijgeven ...

 

@sb  schreef:

Vrijgeven mailbox is in de praktijk niet eens mogelijk volgens mij. En als je een mailadres of alias (same thing) wil vrijgeven in een mailbox en dat is het enige adres in die mailbox (account als je wil), dan ben je alles kwijt.

Het woord "vrijgeven" is misschien niet het correcte woord:

  • je kan een Mailbox "verwijderen" (dan ben je alles kwijt).
  • je kan een e-mail adres verwijderen (= vrijgeven), dan ben je niets kwijt (tenzij dat inderdaad het enige adres is dat eraan hangt).

In dit laatste geval spreekt men van "vrijgeven", omdat dit mailadres onmiddellijk terug gebruikt kan worden voor een nieuwe mailbox.

 

PS. We discuteren nu over een woord, maar ik denk dat we het in principe allemaal met mekaar eens zijn 😊 (we are in "violent agreement" zou de Engelsman zeggen)

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

@Gren_patterson 

Wat ik interpreteer uit uw vraag :

Je hebt een abonnement bij Telenet en een mailbox. Uw partner heeft een afzonderlijke mailbox (2e mailbox).

Bij de scheiding wordt het abonnement overgedragen op uw partner. Wat je moet doen staat hier.

Nu wik jij je mailbox overdragen naar het abonnement van uw ouders.

 

Voor de overname gedaan wordt, verander je het mailadres van contact en facturatie van uw mailadres naar dat van uw partner.

Voor de eigenlijk mail zijn er al genoeg reacties geweest en wil ik niet in herhaling vallen.

0 Likes
Wouter6
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Scheiding en mailbox behouden/meenemen

Hallo, bedankt voor heldere feedback; in het tweede scenario; zullen die e-mails die overgezet worden naar de nieuwe mailbox ook te zien zijn in Telenet webmail (van de nieuwe mailbox?). Gebeurt er een soort van synchronisatie dan tussen outlook en webmail?

0 Likes