24748
netweters
|
152290
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds deze morgen krijg ik steeds een melding op de smartphone dat ik opnieuw moet inloggen om mijn account te verifiëren. Doe ik dit dan krijg ik gewoon dezelfde vraag terug. Op de smartphone word het ingebakken mailprogramma van Samsung gebruikt. Ook in de outlook app lukt het plots niet meer Tot gisteren was er nooit een probleem. Enkel via de webmail kunnen berichten verzonden en ontvangen worden.
Heb de account reeds verwijderd uit de outlook app en opnieuw willen instellen maar dat lukt ook niet meer. Nadat alle gegevens zijn ingevoerd en op doorgaan geklikt gaat er een blauw rondje draaien voor enkele minuten en dan de melding mislukt.
Het wachtwoord werd via mijn Telenet ook al gewijzigd.
Wat kan ik nog doen om terug mijn telenet mail in de outlook app en op de smartphone te gebruiken ?
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Alleen mail via webm., opnieuw instellen lukt ook niet
De samsung mailprogramma is stop gezet door samsung
De outlook app oude wordt ook niet meer ondersteund zet de laatste versie op
Goed om weten voor wat betreft de gsm. Echter nooit enige mail van Microsoft gekregen. Logisch lijkt mij omdat er geen Outlook/Hotmail adressen gebruikt worden in de app.
Telenet heeft het ww gereset, een nieuw aangemaakt welk ik ok direct heb aangepast. Op de pc word het nieuwe Outlook reeds gebruikt. Nog steeds onmogelijk om de account werkend te krijgen in Outlook. Via webmail gaat alles perfect.
Die mail van Microsoft gaat inderdaad enkel over Outlook.com accounts, heeft niets te maken met Telenet mail-accounts.
Er zal bij jouw iets niet goed staan
Als de nieuwe app er op staat zou het moeten werken
Er zijn weinig of geen klachten dus alles is goed verlopen
Ik zou niet weten wat er fout kan staan. De app vult zelf alles in. Het enige dat je moet invullen zijn e mail adres en wachtwoord. Ik plaats screenshots van alle stappen, misschien vind iemand er toch een fout in. Foto's staan wel in averechtse volgorde, eerst outlook 1 enz.
.outlook 5
outlook 4
outlook3
outlook 2
outlook 1
@luc55 Hier ben ik iets mee, vreemd dat ik tijdens het uur dat ik met de technische dienst van Telenet aan de lijn hing over het niet kunnen inloggen hier niets van vermeld werd. Ik heb hiervoor 3x gebeld en tal van zaken zijn opgevraagd en geprobeerd, maar de eindconclusie was dat het een fout in outlook zou zijn en dat ze geen support kunnen geven over outlook. Het probleem zal allicht zoals gedacht eerder bij Telenet liggen maar die willen n ooit hun fouten toegeven en laten u liever van het kastje naar de muur lopen.
De laatste die ik aan de lijn had was de ongelooflijkste, die ging het ww van het account veranderen en zei dat hij via de webmail er gewoon in kon. Dat dat altijd al ging maar niet in outlook kreeg ik niet aan zijn verstand. Toen het lange tijd stil bleef vroeg ik wat er aan de hand was. Blijkbaar was mijnheer gewoon de mails aan het lezen want hij maakte een opmerking over een mail die in de inbox zat.
In stap 4 in de plaats van Doorgaan te kiezen, klik eens op Geavanceerde installatie.
Kijk daar grondig de instellingen na en pas aan indien nodig.
@janne_man schreef:In stap 4 in de plaats van Doorgaan te kiezen, klik eens op Geavanceerde installatie.
Kijk daar grondig de instellingen na en pas aan indien nodig.
Ik denk dat dit een zéér goede tip is, en wellicht de oplossing!
Als je op Geavanceerde installatie klikt, zal je waarschijnlijk zien dat het Beveiligingstype voor uitgaande mail (smtp) ingesteld staat op StartTls
Probeer dit eventueel te wijzigen in SSL/TLS
Ik heb alles geprobeerd, heb zelfs via google iets gevonden dat de poortnummer bij smtp op 25 moet staan, maar niets helpt. En als je op de Telenet pagina gaat kijken naar de instellingen om je mail te configureren lopen ze aardig achter, daar kennen ze nog geen Windows 11 of het nieuwe outlook!
Ik zoek zelf ook verder en kwam op een microsoft pagina over hulp bij outlook dit tegen. Betekend dit dan dat er geen imap meer kan ?
De instellingen van de e-mail staan volledig los van het besturingssysteem en van de versie ervan.
Ik kan mij voorstellen dat als je recente mailapps of programma's van Microsoft gebruikt die alles in de cloud laden, je eerst een Microsoft account moet hebben waarmee je inlogt in de systemen van Microsoft. Dat is mogelijk de verwijzing "Mogelijk hebt u een app-wachtwoord nodig". Ik kan me goed voorstellen dat het daar mis gaat en je een app-wachtwoord moet ingeven en niet het wachtwoord van je Telenet mail. Herdoe stap bij stap en lees steeds aal informatie, zelfs al je daardoor moet klikkkeen.
Er is reeds een Microsoft account waarmee automatisch ingelogd word wanneer Windows start. Het Windows ww ingeven bood ook geen oplossing
Ik laat outlook voor wat het is en sluit mijn outlook account. Op de pc word verder gegaan met een lokaal account en als het zover komt dat ik terug een Microsoft account nodig heb zal het iets anders dan outlook zijn.
Op de smartphone heb ik eM client getest en dat werkte goed, maar ga toch maar G mail gebruiken omdat de Samsung account daar reeds ondergebracht was. Met dezelfde gegevens als in outlook was het aanmaken van de Telenet mail een fluitje van een cent. Zo eenvoudig het op de smartphone ging zo slecht ging het op de pc in G mail. Steeds de melding verkeerd wachtwoord, terwijl het op de gsm direct ging.