25.413
netweters
|
156.748
antwoorden
|
21.190
vragen
|
Enkele dagen geleden kreeg ik geen toegang meer tot mijn Outlook. Ik moest mijkn wachtwoord ingeven, maar dat hielp niet: het wachtwoord werd geweigerd. Ik maakte een nieuw aan, wachtte, en kreeg s'anderendaags bericht van Telenet: "Je wachtwoord is gewijzigd. Vanaf nu kun je inloggen in Outlook". Maar het nieuwe wachtwoord werd ook geweigerd. Daaruit concludeer ik dat het niet aan het wachtwoord ligt, maar aan iets anders.. alleen aan wat?
Ik kan nog aan m'n mails via webmail, maar niet meer aan m'n agenda, dat wordt langzamerhand lastig... weet iemand raad?
@Manga Het is mogelijk dat je Outlook-profiel beschadigd is. Probeer een nieuw profiel aan te maken met je nieuwe wachtwoord. Het oude profiel kun je voorlopig behouden.
Je kunt in Outlook ook de cached-modus uitschakelen. Hierdoor wordt er een offline profiel op je computer aangemaakt, zodat je je e-mails kunt raadplegen zonder internetverbinding. Ideaal voor gebruik op uw laptop. Het nadeel is dat het ook mis kan lopen 😉. Dus best even de cached mode afzetten en nog eens opstarten.
Een nieuw profiel aanmaken, okee. Dat zal ik proberen. Maar is dat dan helemaal nieuw? Is m'n huidige Outlook-agenda er dan nog? Of is dat dan een gloednieuw, 'maagdelijk' leeg profiel?
Het is me vooral om m'n agenda te doen, en wat er instond, dat ik nu niet meer kan zien...
Ik zal je laten weten of het werkt.
Hoi Kristof,
Het lukt niet! Er lukt NIKS. Geen oude Outlook openen, noch eeen nieuwe Outlook aanmaken. Alles wordt geweigerd.
Wat moet ik nu?
Naar Telenet bellen heeft weinig zin: die telefoonrobot helpt je niet. 😭
Hoe los ik dit op? Zou ik nu zomaar helemaal uit de Outlook gevallen zijn? En waaraan kan dat nu gelegen hebben?
De vragen stapelen zich op, maar er komen geen antwoorden. De voornaamste reden is, dat ik niet weet aan wie ze te stellen...😢
Over welke Outlook heb je het? Op welk toestel? Welk besturingssysteem? Welke specifieke app of programma?
Welke Outlook? Bedoel je de oude of de nieuwe? Het is de nieuwe.
Het is gewoon m'n vaste email-client, in m'n desktop pc. Besturingssysteem Win 11.
Ik vind het in elke geval eigenaardig dat je van Telenet het bericht "Je wachtwoord is gewijzigd. Vanaf nu kun je inloggen in Outlook" krijgt.
Er zijn vele versies van Outlook. De versie die je gebruikt moet je in Outlook zelf kunnen zien. Elke versie is ook weer ergens een beetje anders.
Herbekijk eens alle instellingen in Outlook. De instellingen vind je hier. Als je onde de kop "Goed om weten" klikt op "We helpen je graag" krijg, kan je ook kijken bij Outlook 2019. Mogelijk is het niet 100% identiek aan jouw versie, maar je zou toch moeten zien wat je juist moet instellen.
bedankt, ik zal dat eens doen. Ik vermoed dat Telenet van niks weet, en dat het probleem puur bij Outlook zit. Wàt eraan te doen, weet ik niet, maar toen ik mijn wachtwoord veranderde, heeft Telenet dat wss gewoon aanvaard, en heeft me daarvan op de hoogte gebracht. Tenslotte is Telenet Outlook niet...
Ik denk dus dat het geen zin heeft om Telenet lastig te vallen; als het aan mijn verbinding lag (dus aan Telenet) dan zou ik immers ook geen webmail hebben, hé? En misschien wel helemaal geen internet.
Ik heb geprobeerd om een ander Outlook profiel aan te maken, maar dat lukt ook niet. Ik heb immers maar één email-adres; en als ik een nieuwe Outlook wil beginnen, en ik moet m'n adres invullen, dan zegt-ie: "dit email-adres is al in gebruik".
dus dat haalt ook niets uit.
Het is al zeer lang geleden dat ik een outlook versie gebruikt heb. In mijn herinnering moest je toen een login hebben van Microsoft (hotmail, outlook, ...). Dat login is tevens een e-mailadres. Je hebt ook een bijhorend wachtwoord. Dat zal allicht hetzelfde userid (of e-mailadrs) en wachtwoord zijn voor uw Windows 11.
Je moet een onderscheid maken tussen enerzijds het programma of app outlook en anderzijds de beheerde mailboxen.