24773
netweters
|
152595
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sedert mijn recente switch van Wigo naar One kan ik in mijn Outlook 2010 - onder Windows 10 - geen e-mails meer verzenden. Bij verzending ontvang ik permanent een pop-up met mijn gebruikersnaam, wachtwoord en smtp.telenet.be server alhoewel die info correct is en onveranderd. Ik heb ook herhaaldelijk mijn e-mail account instellingen gecontroleerd via
https://www.netweters.be/t5/Surfen/Outlook-2010-instellen-voor-je-Telenet-e-mailadres/td-p/3271 en ook gepoogd een nieuwe account te maken maar het resultaat blijft hetzelfde... Wat ik merk is dat er wellicht iets fout gaat met de instelling van de poort voor uitgaande e-mails (587). Ik meen dat die destijds - toen verzending nog werkte - op 25 stond maar dat wordt blijkbaar niet meer aanvaard... Wat ook opvalt is dat "Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst" aangevinkt werd in mijn instellingen maar dat het vinkje verdwijnt in de irritante pop-ups die ik ontvang bij elke verzendingspoging. Alle uitgaande e-mails staan geblokkeerd in Postvak-UIT.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste,
Neen, ik kan nog steeds geen e-mails verzenden via Outlook 2010.
Ik had een telefonisch contact met een technieker van Telenet die me vertelde dat Outlook 2010 reeds enige tijd niet meer ondersteund wordt door Telenet...? Dan vraag ik me af waarom ik nog binnenkomen e-mails ontvang?
De technieker adviseerde me ook contact te zoeken met Microsoft wat ik zal proberen maar de kans op succes is heel klein vermits Outlook 2010 een onderdeel is van Office 2010 dat ook niet meer ondersteund wordt door Microsoft...
Je zou kunnen overstappen op Thunderbird als mailclient. Die heeft ook een agenda. En Office 2010 kan je eventueel vervangen door LibreOffice. Zoals Thunderbird als LibreOffice zijn gratis.
@EDW1 schreef:Beste,
Ik had een telefonisch contact met een technieker van Telenet die me vertelde dat Outlook 2010 reeds enige tijd niet meer ondersteund wordt door Telenet.
Het is niet dat Telenet Outlook 2000 niet ondersteunt, maar omgekeerd: Outlook 2000 ondersteunt Telenet niet meer.
Zoals je terecht van een provider mag verwachten, past Telenet af en toe zijn servers aan voor de nieuwste veiligheidsprotocollen, en gezien Outlook 2000 niet meer ondersteunt wordt door Microsoft, wordt deze ook niet meer geupgraded.
Oplossing: jouw systeem upgraden naar een nieuwe versie van Microsoft Office?
Dan vraag ik me af waarom ik nog binnenkomen e-mails ontvang?
Omdat uitaande e-mail (SMTP) en inkomende e-mail (POP3 of IMAP) totaal verschillende processen zijn
De technieker adviseerde me ook contact te zoeken met Microsoft wat ik zal proberen maar de kans op succes is heel klein vermits Outlook 2010 een onderdeel is van Office 2010 dat ook niet meer ondersteund wordt door Microsoft...
Ja, wat denk je dat Microsoft zal antwoorden (als je überhaupt antwoord krijgt) 😁
Je kan altijd eens proberen om jouw mail account volledig te verwijderen, en dan opnieuw toe te voegen. Maar een upgrade naar een nieuwere Office versie zal je "probleem" oplossen.