Beantwoorden
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Hallo Netweters,

Al maanden krijg ik 50-75 spam mails per dag binnen (ik gebruik telenet webmail)... Ik heb regels aangemaakt waarin de trefwoorden staan, en die komen dan in mijn spambox (soms met -->[INBOX] voor) maar ze worden niet automatisch verwijderd. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het niet voor mekaar. Per 'echte' mail kan ik rekenen op 10 spam mails.

Wie kan me zeggen hoe ik het voor mekaar krijg dat die mails, eens herkend, automatisch weggegooid worden zodat ik niet telkens mijn spambox manueel moet legen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Ronny

0 Likes
39 reacties
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Dag Janne_man,

Intussen sinds gisterenmorgen geen spams meer doorgekregen 🙂 Om het helemaal te testen, heb ik even die nieuwe regel die je gesuggereerd had terug inactief gemaakt en de vorige op actief gezet en ja hoor, de spams vlogen weer binnen.

Dus ik heb alle regels overboord gegooid behalve degene die jij had voorgesteld.

Het probleem is dus opgelost

😀👍

Als ik kon zou ik je met heel veel plezier een pint aanbieden maar dat kan moeilijk via deze weg.

In alle geval héél erg bedankt voor je geduld en alle tips!

Groeten,

Ronny

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Dank u voor de symbolische pint 🍻santé.

Daarnaast is het je natuurlijk niet verboden (maar ook niet verplicht) om het beste antwoord als oplossing aan te duiden.  😀

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Graag gedaan! Ik wou je likes geven, maar als ik erop klik krijg ik de melding hieronder...

Dus ik het via het hartje gedaan, ik hoop dat dat ook werkt, want hebt het meer dan verdiend!

Groetjes,

Ronny

0 Likes
computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

De melding komt niet mee wegens 'ongeldige html code', maar ik hoop dat het met het hartje gewerkt heeft 😉

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...


@computerke  schreef:

De melding komt niet mee wegens 'ongeldige html code', maar ik hoop dat het met het hartje gewerkt heeft 😉


Ik weet niet over welke melding je het hebt, maar likes geven doe je maar op één manier: door op het hartje te klikken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BobJ
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Beste,

is het mogelijk mij de oplossing van dit probleem te geven?

met dank,

Bob Joye

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

@BobJ  Je schrijft niet wat je probleem is. Ik veronderstel dat je probleem vervat zit in de titel van deze draad. Onder de laatste reactie kan je zien dat we nu reeds op pagina 3 zijn van deze draad. Ik stel voor dat je deze draad begint te lezen vanaf de eerste pagina. Als het je dan nog niet lukt om je probleem op te lossen, kan je hier eens melden wat je gedaan hebt en wat je al dan niet bekomt.

0 Likes
BobJ
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Beste,

Ik kom er niet toe ‘de procedure om spam e-mail automatisch te verwijderen’ terug te vinden in jouw bijdrage aan Netweters.

Teneinde de zaak eenvoudig te houden, kunt u voor mij de procedure kort opnieuw beschrijven.

Het zou mij ten zeerste helpen om van deze vervelende spam e-mail af te geraken.

Met dank bij voorbaat.

vriendelijke groeten

Bob

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

Ik ben geen voorstander om de mail die gemerkt werd als spam automatisch te wissen. Het kan voorkomen dat gewenste mail toch gemarkeerd wordt als spam. Sommige correspondenten verwittigen u dat hun mail in de spam kan terecht komen. Het beste is regelmatig de spam te overlopen, zonder de berichten te openen, afzender en onderwerp bekijken, eventueel een gewenste mail opvissen en daarna de spammap leegmaken.

 

Hier staat uitgelegd hoe de anti-spam van Telenet werkt.

 

Mag ik veronderstellen dat je de webmail van Telenet gebruikt? 

 

Als de spam regels van Telenet niet voldoen, kan je regels bijmaken. Een regel maken doe je in de Webmail van Telenet. Je kiest Instellingen en daarna in de linker kolom E-mail regels.

 Je selecteert de kop Regels voor binnenkomende berichten (is normaal reeds geselecteerd), daaronder klik je op Nieuwe regel. Je geeft deze regel een naam die je passend vindt. Als je maar één regel hebt onder de regelnaam, maakt het niet uit of er vervolgens willekeurige of alles staat. Willekeurig geeft een of-relatie tussen de regels (als één van de regels voldaan is) en alle geeft een en-relatie (als alle regels voldaan zijn).

In het bovenste kadertje kom de eigenlijke regel: welk deel van de e-mail wordt nagekeken, welke vergelijking wordt gebruikt, wat is de waarde van de vergelijking. 

In het onderste kadertje komt de actie.

Als je de actie weggooien kiest is de e-mail onherroepelijk weg. Wil je de mail nog behouden, dan verplaats je die naar bijvoorbeeld Spam of Prullenbak.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Krijg spam niet automatisch verwijderd...

@BobJ 

Als je met behulp van regels de spam mails verplaatst naar de spam map verdwijnen deze toch na +/- 1 maand. Is dat niet automatisch genoeg? Dan heb je ook de tijd om eventueel verkeerd beoordeelde mails te recupereren. Of heb ik iets niet begrepen?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes