24749
netweters
|
152307
antwoorden
|
20690
vragen
|
Ik heb onlangs een re-installatie gedaan van Linux.
Alles werkte vooraf maar ik moest de disk herpartitioneren vandaar opnieuw installeren.
Nu krijg ik telkens op de frekwentie van mail verversen (10 minuten) een bericht als hieronder.
IMAP en SMTP zijn juist ingesteld en gewoon versturen van mail lukt zonder problemen.
Graag een hint ...
Dit is het bericht:
Sending of the message failed.
The message could not be sent because the connection to Outgoing server (SMTP) smtp.telenet.be was lost in the middle of the transaction. Try again.
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Mail synchronisatie probleem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik neem aan dat je thunderbird gebruikt?
Meestal wordt het probleem veroorzaakt door een onjuist wachtwoord. Verwijder die eens:
edit - preferences - privacy & secirity - saved passwords (daar even zoek naar smtp)
Je schrijft dat de installingen van IMAP en SMTP juist zijn. Kijk toch even na of je de volgende instellingen hebt:
Hier met uitgaande mail niet in orde sinds er deze morgen werken aan de hand waren zijn login en wachtwoord niet meer geldig, wat is dat voor service !???
Het gaat over Gmail account en mijn eerste mail adres, ik kan geen mails meer verzenden omdat ik de imap-smtp niet kan inschakelen, het wachtwoord klopt niet meer, toestel HuaweiP9 lite, da leeft zijn eigen leven precies, alle dagen verandert er iets
Dag @leen333 , m,ag ik vragen dat je hier even een apart onderwerp voor opent? We brangen anders twee verschillende onderwerpen door elkaar, wat verwarrend kan worden.
De originele vraag betrof een Telenet email account, een linux smtp client. Iets anders dus dan jouw probleem.
Het gaat over thunderbird.
Ik werk hier al lang mee zowel in windows als linux en hedb dit nog nooit gehad.
Ik heb alle serverpoorten en paswoorden meermaals gechecked.
Ik heb ook thunderbird ens opnieuw geinstalleerd.
bericht dat ik nu krijg is:
Sending of the message failed.
An error occurred while sending mail: Outgoing server (SMTP) error. The server responded: baptiste.telenet-ops.be bizsmtp ESMTP Too many simultaneous connections.
Het aantal simultane connecties in Account settings > Server settings > Advanced staat op 1 (default is 5).
Bedankt om even mee te denken...
Even terzijde: ik zie net dat je uw echt mail adres in uw handtekening hebt verwerkt. Zou je dat willen wijzigen aub? Er worden hier nooit echte mail adressen en andere persoonlijke info verstrekt. Dit is een openbaar forum en heel de wereld leest mee ...
Opgelost
De filter definities waren corrupt.
Hi, Karel. Goed dat je het ondertussen gevonden hebt. Corrupte gegevens kunnen inderdaad soms vreemde gevolgen hebben. 🙂
Kan je dit aanduiden als oplossing?
Zoals @StefaanH ook al meegaf, delen we geen persoonlijke gegevens op de Netweters.
Kan je daarom je handtekening nog aanpassen?
Alvast bedankt!
Gr
Bert
Goede dag,
Ik zit met hetzelfde probleem, maar op mijn printers (zowel telenet als gmail smtp servers).
Kan je mij even melden welke filter definities het zijn en wat de juiste zijn ?
En waar je die kan vinden.
Mvgr,
Stefaan