Beantwoorden
freddy4
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Loyaliteit punten Telenet

Heb een Telenet mail gekregen waar ze me vragen om mijn loyaliteit punten in te wisselen 

wist zelfs niet dat dat bestond 🙈

is dat fake nieuws ?

foto hieronder

freddy4_0-1717865678956.jpeg

 

26 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Loyaliteit punten Telenet

Ik kan de afbeelding (nog) niet zien, maar dat lijkt me phishing. Wat is het e-mailadres in de afzender? De links verwijzen waarschijnlijk ook niet naar *.telenet.be. (Als je er even met je muis over 'hoovert', zonder te klikken dus, dan kan je het adres zien.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Loyaliteit punten Telenet

Zonder twijfel vals.

Doorsturen naar verdacht@safeonweb.be en verwijderen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janvier123
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade

Loyaliteit punten Telenet

Laten we dit even analyseren want VEEL mensen vallen nog altijd voor deze soort grapjes.

 

  1. In de beginne "telenet AT szx-telenet.be is GEEN geldig email van telenet!!! Dit kan je meestal zien OF gewoon met je muis over de "VAN" hoveren.
  2. U heeft "Afbeeldingen weergeven" aan staan, dus ze weten nu al dat je de mail hebt gelezen. Dus verwacht nog meer spam.
  3. "loyaliteitsprogramma telenet", deze simpele zoekactie op google zal u 0 zoekresultaten opleveren. Ziet u toch één? Komt het van telenet zelf? nee?  = FAKE!
  4. "Beste Klant", ze weten ni eens wie jij bent? Ik veronderstel dat ze dat heel goed weten.
  5. "61.145" is een heel hoog aantal voor dit soort systemen.
  6. "Vervallen op 10/06/2024", dat is VEEL te snel dat u nog tijd heeft, op die manier zetten ze u onder druk en maak je ondoordachte beslissingen.
  7. "... aantal punten dat u heeft," .... comma op het einde? + De zin slaat nergens op.
  8. "De procedure voortzetten"? Zitten wij in het gerecht of zo? Er zou iets meer moeten staan van "Wissel nu in" of "Kijk nu onze aanbiedingen".
  9. "De verzending zal plaatsvinden ....." Deze zin hoeft ZEKER niet in deze email te staan, maar in de FAQ, betaalpagina of eens je betaald zou hebben.
  10. "Wacht niet tot" ....opnieuw pushen voor te klikken.
  11. "Profiteer van deze gelegenheid opp deze geweldige producten te verkrijgen voor ze verlopen." Wel iets te formeel voor mijn goesting EN producten die verlopen? Nee het zijn de PUNTEN die verlopen.
  12. "2024 Alle rechten ..." Allo telenet? Zijn we vergeten dat dit van telenet komt?
  13. "unsubscriber", zou dit niet "unsubscribe" moeten zijn? + Gewoon in het blauw? Dit past zeker niet in het gehele plaatsje.
  14. Titel zegt "Voordeel : Gebruik uw loyaliteitspunten vóór de vervaldatum." Welk voordeel? Zitten het bij het kruidvat of wa?
  15. In telenet webmail kan je "oorspronkelijk tekst" (rechtermuis op de email) zien, dan kan je ook zien dat deze van "e-mail-pol-lad1ip54xo0 AT victoryhangers.com" komt.

 

@MODS, laat deze email adressen staan dat mensen effectief kunnen zien dat deze FAKE zijn!

 

EDIT: vers van de pers! Zelfde BS, ander email adres.

 

fake.png

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Loyaliteit punten Telenet

Nette analyse, @Janvier123 👍


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Loyaliteit punten Telenet

Unsubscriber moet Uitschrijven zijn. De rest moet ook in het Nederlands, niet in het Engels. Dat was voor mij een dead giveaway.

@MODS

Maak de e-mailadressen onbruikbaar (al was het maar door AT te gebruiken ipv apenstaartje). Het kan immers gaan om gehackte adressen waar de eigenaars van het domein geen weet hebben of adressen die simpelweg misbruikt worden. De zender van deze phishingmail heeft immers geen mailadressen nodig. Er zou net zo goed uw of mijn e-mailadres kunnen staan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Loyaliteit punten Telenet

@sb 

Als je de moderatoren wil taggen dan gebruik je @Moderator 

Is het een aanpassing die ASAP doorgevoerd moet worden dan gebruik je de functie "Ongepaste inhoud melden", te vinden onder het pijltje naast de datum van het bericht.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Loyaliteit punten Telenet

Goed dat ik de moderatoren niet wou taggen dan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Loyaliteit punten Telenet

Een boodschappen aan de moderatoren, waarvan je vond dat ze het niet moesten lezen. Dat is ook maar wat roepen in de leegte. Vreemd; maar goed ieder z'n ding.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Michel_A
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Jij bent af! Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest!

Loyaliteit punten Telenet

Heb ook zo'n mail gekregen.
Komt van telenet@ced.telenet.be
link gaat naar (inhoud weggehaald)
Als spam gemeld

 

Inhoud gewijzigd door DeMMi (mod) | Reden: link naar een phishing-site werd weggehaald, deze deel je best niet om verder misbruik te voorkomen 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5272
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Loyaliteit punten Telenet

@WG94 

Zeg je dat ook even tegen @Janvier123 (op wie ik reageerde) of ben ik een speciaal project, omdat je enkel op mij reageert? Gebruik maar een PM als je hier per se op wil reageren, maar ik zou geen antwoord verwachten. EOD


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Loyaliteit punten Telenet

Het bericht van @Janvier123 was een vraag om iets niet te doen, dus vond ik het niet echt nodig om daar dan voor te taggen; want dan komen ze net wel kijken; daar dient het voor.

Jouw bericht lijkt nu eenmaal op een vraag aan de moderatoren om iets aan te passen, dus ja daar wilde ik wel even de opmerking maken over de juiste manier taggen of rapporteren.

Het was dus moeilijk af te lezen wat je intentie was…

Een PM of een antwoord hoeft niet. Fijne avond verder.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Experienced Allesweter
Berichten: 1449
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Loyaliteit punten Telenet


@Michel_A  schreef:

Heb ook zo'n mail gekregen.
Komt van telenet@ced.telenet.be
link gaat naar (inhoud weggehaald)
Als spam gemeld

 

Inhoud gewijzigd door DeMMi (mod) | Reden: link naar een phishing-site werd weggehaald, deze deel je best niet om verder misbruik te voorkomen 


Je kan het eventueel ook nog eens melden bij verdacht@safeonweb.be

Wat ik soms ook doe is een melding maken bij de hosting/cloudprovider, Oracle in dit geval.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 61
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Loyaliteit punten Telenet


@Janvier123  schreef:

 

@MODS, laat deze email adressen staan dat mensen effectief kunnen zien dat deze FAKE zijn!

 

 

 

 


@Janvier123 We krijgen inderdaad een notificatie telkens wij getagd worden. Het melden van phising/spam kan steeds via: 

- mail naar=: verdacht@safeonweb.be

- webformulier Telenet, dit vind je hier terug


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Janvier123
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade

Loyaliteit punten Telenet

Het is helemaal NIET de bedoeling om te taggen, daarom dat ik @MODS gebruik en geen @Moderator om onnodig aandacht te trekken. Ik heb het gebruik in geval dat een mod dit zou lezen en toch beslist het te verwijderen. Zelf deel ik ook dan de mening van WG94.