|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Goedemorgen,
Ik krijg vandaag onderstaande email van Telenet, is dat safe of Phishing?
Bedankt,
Kelvin
Opgelost! Ga naar oplossing.
Niet openen en direct deleten.
Phishing. Op je telefoon kan je altijd op een link tikken en blijven duwen, dan zie je het adres zonder het te openen.
Doorsturen naar verdacht@safeonweb.be en verwijderen.
Ik kreeg deze ook. Is absoluut phishing. De afzender gebruikt geen telenet email adres maar: pamm @ thecompassionproject . info
De lnik in de email waar ze je vragen op te kliikem voert naar https:// www . be-docll . com/
Geen telenet pagina dus.
In zowel het emailadres als de link heb ik spaties toegevoegd om ze onwerkbaar te maken.
Het email adres zal wel gespoofed zijn. De link ledit waarschijnlijk naar een nep Telenet pagina om informatie van je te verkrijgen.
Ik gebruik mijn telenet email adres bijna niet. Het is echter zorgwekkend hoeveel email er nog op binnenkomt, en hoeveel spam daar tussen zit.
Vooral de verschillende banken en mutualiteiten komen vaak voorbij.
Dag @Arnie,
Bedankt voor je reactie. Ik dacht ook al dat het phishing was, maar ik wou toch even zeker zijn.
Ik vind het ook belangrijk dat we zulke malafide mails hier delen, zodat anderen ze sneller kunnen herkennen en niet in dezelfde valkuilen trappen.
Take Care all,
Kelvin
@Arnie die eerste domeinnaam is pas gisteren geregistreerd en wordt via cloudflare omgeleid, heb de .info whois nagekeken, is dus zeker phising en niet echt.
af en toe de whois bekijken van de domeinnaam kan ook veel verklaren soms.
Begint nooit met beste maar "eigen naam" en altijd zien naar email verzender!