24589
netweters
|
19045
gesprekken
|
20552
vragen
|
Sinds woensdagmorgen komen al mijn mails verzonden met Outlook niet meer aan bij de ontvanger.
Met of zonder bijlagen, bij geen enkele ontvanger.
Via mijn gsm en via Telenet webmail komen ze wel aan.
Wie kan mij helpen zodat ik weer met Outlook kan werken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik vermoed dat er een aanpassing is gebeurd langs de zijde van telenet waarbij Outlook for Mac (oude versies) niet meer overweg kan met het beveilingstype (TLS/SSL).
Wanneer je overschakeld naar de nieuwe Outlook For Mac client (schuifbalkje), werkt alles opnieuw (en dit met de overgenomen smtp en imap settings).
Zelden reageer ik, maar na telefonisch contact met de servicedesk, die de schuld afwimpeld naar een lokaal probleem (outlook), wou ik toch reageren. Ik vond de ondersteuning dan ook ondermaats ook al snap ik dat het om een lokaal probleem gaat (mijns inzien getriggerd door een veiligheidsbeleid van telenet in de backend). De medewerker bleef er te vaak op hameren.
Met Outlook New onder WIn11 werkt het wel. Maar Outlook New heeft (bij mij althans) maar zeer beperkte opties. Ik kan bijvoorbeeld geen controletaal instellen of het lint aanpassen, om er maar enkele te noemen. Ik hoop dat het probleem op een of andere manier met Outlook Classic wordt opgelost.
Van Telenet krijg je NUL-NADA-NIENTE-RIEN support. Ze verwijzen naar Microsoft aangezien het via de Webmail of via de iphone/iPad wel perfect werkt.
@BosDa schreef:Van Telenet krijg je NUL-NADA-NIENTE-RIEN support. Ze verwijzen naar Microsoft aangezien het via de Webmail of via de iphone/iPad wel perfect werkt.
Zo is het altijd geweest: Telenet helpt je o.a. met de internetverbinding, de software is voor de klant. Had jij dan verwacht van Telenet dat ze de problemen van Micro$oft zouden oplossen? Moeten ze straks ook gaan helpen met het formatteren van een harde schijf?
Heb je al eens gekeken op het forum van M$?
Ik heb hetzelfde antwoord gekregen...omdat de webmail werkt is de oorzaak outlook...ik outlook opnieuw geïnstalleerd, zonder updates en nog steeds hetzelfde probleem !
Ik zet mezelf altijd op de BCC om zeker te zijn dat de e-mail verzonden is. Ik krijg mijn bericht sinds enkele dagen terug als SPAM, in de SPAM-map. Dat zal bij de geadresseerden ook zo zijn. De e-mails komen dus wel aan maar worden door de Telenet software beschouwd als SPAM.
De helpdesk zou contact opnemen met de betreffende dienst van Telenet: zie onderstaande tekst.
“Ik zal deze informatie hier doorgeven aan de juiste dienst om dit te onderzoeken. Souad E”
En wat dan met mails die naar niet-Telenet klanten verstuurd worden? Die mail naar jezelf gaat door de spamfilter van Telenet, maar stel dat je naar een Proximus klant mailt, dan is het de spamfilter van Proximus die de mail verwerkt.
Nuance: als ik vanuit Outlook een mail naar mijn Telenet-adres stuur, komt die niet aan in Outlook, wel in de webmail van Telenet, maar in Spam.
Dan lijkt er mij toch wel een probleem bij Telenet te zijn, niet?
En de mails komen helemaal niet aan bij de geadresseerden, ook niet in hun spam (al meermalen getest met de rest van het gezin).
Hopelijk vindt de juiste dienst snel een oplossing, duurt nu al een week.
Het probleem treedt alleen maar op indien vanuit Outlook(oud) e-mails vanaf een telenet-account worden verzonden. Vanaf een ander account (iCloud, Gmail, Hotmail,..) gaat het correct. Dus moet het duidelijk iets met Telenet te maken hebben…
Het mensen,
probleem lijkt opgelost.
ik heb in Outlook->accountinstellingen mijn Telenet account instellingen een voor een hersteld(knop herstellen indrukken).
nu werkt alles weer zoals het hoort. Of het daaraan lag of een ingreep van Telenet, weet ik niet. Maar het werkt weer!!!!
Hier ook in orde, ook zonder instellingen aan te passen!
Heb verschillende tests gedaan, binnen het gezin en met enkele goeie klanten, en het lijkt inderdaad opgelost!
Bedankt aan wie hier ook voor gezorgd heeft! 😉
Ook bij mij opgelost zonder iets te doen!
Beste, probleem is opgelost voor iedereen. Heeft Telenet een aanpassing uitgevoerd?
Dag iedereen,
Hierbij kan ik bevestigen dat de nodige aanpassingen zijn uitgevoerd. Dit lag eigenlijk aan een fout van de spamfilter. Ik wil jullie dus allemaal bedanken met het snel doorgeven van voorbeelden. Dankzij jullie is er heel kort op de bal gespeeld.