Beantwoorden
Java
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Normale emails komen in Spam terecht

Goedemorgen,

 

De laatste dagen eindigen heel wat mails die geen spam zijn, in mijn spam folder, bijzonder getroffen zijn e-mails komende van ebay (aankoopbevestigingen, suggesties enz.). Heeft telenet iets aan zijn automatische spamdetectie gewijzigd?

 

Jan

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Normale emails komen in Spam terecht

De onterechte spam markeren als niet spam. Filters werken voor een deel op hetgeen gebruikers aanmerken als spam of niet spam. 

boossy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Normale emails komen in Spam terecht

Ik zit met hetzelfde probleem, van een tiental afzenders. Al een tijdje markeer ik deze mails als 'niet-spam', maar ze blijven in de spam-map terechtkomen. Ik heb de betreffende afzenders intussen ook toegevoegd aan mijn 'Contacten', evenals een regel aangemaakt 'NoSpam', waarbij mails van die afzenders in de inbox zou moeten bewaard worden, maar nog steeds komen ze in de Spam-map terecht. Heeft er nog iemand tips?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Normale emails komen in Spam terecht

@boossy 

 

Misschien drastisch, maar ik zou voorstellen: gebruik een mailclient ipv webmail. Een (gratis) mailclient zoals bijvoorbeeld Thunderbird heeft verschillende filters. Een zelflerende filter die je een beetje moet "trainen", een ingebouwde spamfilter gebaseerd op o.a. SpamPal, SpamAssassin, ... en je kan 'm zo instellen dat de mensen in je adresboek in een zgn. "white list" komen. Wat wil zeggen dat mails van die afzenders altijd doorgelaten worden. Verder zal TB waarschuwen in geval van phishing en TB is standaard ingesteld om afbeeldingen (HTML) te blokkeren.

 

Zelf gebruik ik TB al ettelijke jaren en heb ik het bij Telenet zo ingesteld dat spam doorgelaten wordt, maar met vermelding van [SPAM] in het onderwerp. Ik laat TB zelf beslissen of het écht spam is en dat lukt aardig.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Normale emails komen in Spam terecht

@sb 

Ik moet er wel bij zeggen dat heel het spam gedoe in webmail niet op punt staat. Ik heb er al vanalles met meegemaakt, en nog steeds.

 

Momenteel heb ik ingesteld dat de spam met [spam] moet gekenmerkt worden en dan een rule om die in een specifiek daarvoor aangemaakte folder te plaatsen. Dat werkt meestal goed maar toch is er regelmatig een mail die het predikaat niet krijgt maar wel in de echte spamfolder terechtkomt. 

 

Dat laatste zou dus echt niet mogen. Bovendien staan er daar soms mails in die echt geen spam zijn, maar als ik die aanduid als "geen spam" staan die twee seconden later toch alweer terug in de spamfolder.

 

En ik gebruik TB als mailclient op PC, dat heeft echter geen invloed op de werking van de webmail. Het ambetante is dus dat sommige goede mails in de spamfolder van webmail terechtkomen en dus niet door TB binnengehaald worden.

 

Daarom dat ik regelmatig toch eens moet gaan kijken in webmail ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Normale emails komen in Spam terecht

Ik laat de spam in de spamfolder (installingen in mijn Telenet) komen en ik synchroniseer die met Thunderbird. Regelmatig overloop ik de spam in Thunderbird en de toevallige mail die geen spam is mer ik als niet spam en zo komt dit automatisch in de inbox. De toevallige mail die wel spam is en toch in de inbox staat, merk ik als spam en zo verhuist die automatisch naar de spamfolder. Tegenwoordig heb ik weinig spam. Er was een periode dat ik dagelijks een 40-tal spamberichten had.

0 Likes
Java
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Normale emails komen in Spam terecht

Het probleem houdt maar aan. Vooral mails uit Duitsland komen onnodig in de spamfolder terecht (waar ik ze telkens als veilig markeer), terwijl overduidelijke spammails in de gewone mails terechtkomen (waar ik ze als spam markeer). Zonet nog een zogezegd bericht dat ik geld terugkrijg van de belastingen... Ook auto-opkopers en andere rotzooi worden door de filter netjes doorgelaten.

 

Waarom wordt er eigenlijk door niemand actie ondernomen tegen deze spammails? Dit is echt wel eens hoog tijd.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Normale emails komen in Spam terecht


@Java  schreef:

Waarom wordt er eigenlijk door niemand actie ondernomen tegen deze spammails? Dit is echt wel eens hoog tijd.


Hier je beklag doen zal niet veel helpen. Neem eens rechtstreeks contact op met Telenet, desnoods via Twitter, Facebook of WhatsApp, en vraag om een dossier op te maken.

 

Verder denk ik dat Telenet zelf niet veel controle heeft over spamfilters, omdat dit waarschijnlijk uitbesteed wordt. Maar zij kunnen het wellicht wel doorgeven.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes