Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opgelet: nieuwe phishing mail niet van Telenet!

Vandaag deze mail ontvangen:

Wanneer dit bericht voor u niet goed leesbaar is, zie hier de online variant.

Beste klant,

De storingen van afgelopen dagen hebben voor u als klant de nodige overlast gegeven.

Dit spijt ons bijzonder en als compensatie hebben wij een verrassing voor u klaar gezet.

Wij verzoeken u via deze link uw adresgegevens te bevestigen waarna wij deze verrassing zo spoedig mogelijk opsturen.

Onze welgemeende excuses,

Het Telenet Team Belgie

Wenst u niet langer deze berichten te ontvangen, dan kunt u dit doorgeven. Voor het geval dit bericht gemeld dient te worden.

 

Duidelijk een geval van Phishing, niet verzonden van Telenet, niet op reageren, heb ik reeds doorgestuurd naar abuse@telenet.be.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
7 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opgelet: nieuwe phishing mail niet van Telenet!

Bedankt om het te delen, @igvfer!

 

Goed dat je de Abuse afdeling bij Telenet meteen geïnformeerd hebt. Ik heb trouwens net de URL's uit voorbeeldtekst weggehaald, zodat er zeker niemand onbewust op klikt. 

 

Zo ziet de mail er alvast uit (zie foto). Als klant kan je deze best onmiddellijk verwijderen. 

phishing mail.png

 

Telenet heeft ondertussen de provider van de afzender ingelicht en de URL's nog eens extra op de blokkeerlijst gezet. De mail werd ook nog niet als Spam herkent in Telenet Webmail, hiervoor werden ook de nodige partijen geïnformeerd. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opgelet: nieuwe phishing mail niet van Telenet!

Heb hem ook gekregen en wilde hem doorsturen naar abuse, maar dat is dus niet meer nodig zie ik, men is daar reeds op de hoogte.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Opgelet: nieuwe phishing mail niet van Telenet!

Ik heb er een andere gekregen met onderwerp: Vul de Enquète in en ontvang deze Speciale Aanbiedingen!

 

Het ziet er allemaal redelijk professioneel uit, maar de hoofdletters alleen al zijn een dead giveaway. Bovendien had TN al [SPAM] toegevoegd aan het onderwerp (zoals ik het heb ingesteld), dus daarvan zijn ze ook al op de hoogte.

 

Het valt me wel op dat ik op enkele dagen tijd heel wat spammails heb binnengekregen, maar nogmaals, allemaal gemarkeerd met [SPAM].


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Opgelet: nieuwe phishing mail niet van Telenet!

@sb @Suzy  heb dit ontvangen, bij mijn weten gebruikt telenet geen hotmail adres en is dus spam, trouwens ik zend niemand een wachtwoord dat zal ik wel bekijken via telenet.

Jos

Geachte accounthouder, uw postbusgrootte van 1 GB heeft zijn quotum overschreden en we voeren een doorlopende upgrade uit in onze TELENET.BE-database, en we zijn DE-activeren van al onze VN-gebruikte accounts, dus er kan voldoende ruimte zijn voor onze gecertificeerde en bestaande gebruikers.

 

Als u wilt dat uw mailbox actief blijft, moet u uw juiste accountgegevens opgeven. TELENET.BE heeft de e-mailmeldingservice via sms (bètatests) gelanceerd voor zijn TELENET.BE-domeingebruikers. Gebruikers kunnen SMS-meldingen ontvangen voor e-mails die ze in hun mailbox ontvangen.

 

Dit is op filters gebaseerd, zodat gebruikers specifieke e-mail-ID's of domeinen voor deze sms-melding kunnen configureren.

Vul de details correct in voor uw accountupgrade;

 

NAAM:

ACHTERNAAM:

E-MAILADRES:

WACHTWOORD:

BEVESTIG WACHTWOORD:

GEBOORTEDATUM:

 

Van de accountafdeling van TELENET.BE.

 

Bedankt voor je medewerking,

TELENET.BE management.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opgelet: nieuwe phishing mail niet van Telenet!

Het is nu eenmaal dweilen met de kraan open. Van zodra er eentje geblokkeerd is begint er een andere. Hoorde net nog op de radio dat er een nieuwe golf is van opgebeld worden in naam van Microsoft. Blijkbaar gaat dit ook in zijn golven. België, van zodra er teveel commotie is verplaatsen ze zich naar Nederland en dan naar Duitsland enzovoort. Het is zoals onkruid je kan blijven wieden om het in lentetermen uit te drukken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opgelet: nieuwe phishing mail niet van Telenet!

Ze zijn het nog niet afgeleerd. Maar nu krijgen we het van Helen.Erg vrolijke kat. Reeds doorgegeven aan abuse@telenet.be

Phishing01Phishing01



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opgelet: nieuwe phishing mail niet van Telenet!

Ja volhardend zijn ze wel, dat staat vast! 


Als er nieuwe variaties in je mailbox komen en ze worden niet als spam gemarkeerd, mag je het zeker markeren en eventueel doorsturen naar Abuse.

 

Merci @igvfer ! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.