24825
netweters
|
153000
antwoorden
|
20759
vragen
|
Bij Telenet hebben we opnieuw een aantal meldingen ontvangen van een valse phishing mail in naam van Telenet. Als klant wordt je gevraagd een betaling uit te voeren, de mail ziet er ook uit als een aanrekening van Telenet.
De mail is afkomstig van telenet@lockband.com en het rekeningnummer waarnaar wordt verwezen is BE60 9731 6531 1070. Ondertussen heeft Telenet de spamfilter laten aanpassen en worden antwoorden naar dit e-mailadres geblokkeerd.
Heb je zo'n e-mail ontvangen? Dan mag je dit zeker blijven melden via abuse@telenet.be, zodat Telenet kan uitsluiten dat er geen andere varianten in omloop zijn. Denk eraan dat je steeds de mail in bijlage toevoegt of de header. Hoe je dit kan doen, vind je hier.
Heb je toch een betaling uitgevoerd? Neem dan contact op met je bankinstelling en dien een klacht in bij de lokale politie.
Bedankt!
@Suzy het is weer in trek blijkbaar . Heb nog een post gemaakt dat jullie jarig zijn en nu heb ik recht op een nieuwe gsm 🙂 Was een leuk cadeau maar heb het al doorgegeven aan Abuse. Betreft trouwens een gehele website dus de link is meegestuurd geweest .
@igvfer schreef:Ze blijven maar proberen. Het blijft lonen blijkbaar. Nog altijd mensen die erin lopen blijkbaar.
Mensen bestaan in vele niveau's van intelligentie en gezond verstand. De criminelen leren ook bij zodat de vervalsingen intussen zo goed zijn dat een fameus deel van de bevolking op zijn minst twijfelt ... Want bijna iedereen heeft intussen internet en mail ..
Blijkbaar waren er gisteren nog 2 nieuwe exemplaren in omloop. De nodige blokkeringen werden reeds gedaan en beide mails worden ondertussen herkend door de Telenet spamfilter. Dezelfde instructies zijn nog altijd van toepassing: